Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

lej sanoi:
En mä tarkoittanutkaan, että rumat aseet on paskoja. Tarkoitin enemmän sitä, että ainakin mun ymmärtääkseni tämmöinen sosialistinen ideologia ohjasi myös muotoilua siinä missä taidettakin. Muut Itä-Euroopan maat ovat tästä päässeet hieman eroon, mutta "neukut" sen kun porskuttaa.
Tässä viestissä vastasit omaan kysymykseesi. Miljoonan euron kysymys (eli vajaan neljänkymmenen miljoonan ruplan) on, haluaako Venäjä edes länsimaistua. Aseiden toimivuuteen en ottanut enkä ota kantaa. Itä-Eurooppaa ei kannata paljon Venäjään verrata, koska näillä mailla on aivan eri motiivit.

SuBi sanoi:
Miten meetvurstin lihapitoisuus voi olla yli 100% ?
Edelleen odotan vastausta, vai oliko liian paha kysymys

Turisas sanoi:
Miksi finnit kukkivat yleensä juuri naamassa?

Kyseessä on talirauhasten ongelma ja niitä on eniten naamassa, hartioissa, selän ja rinnan yläosassa.

DickSteel sanoi:
Kumpi tuli ensin muna vai kana?

:offtopic: Muna makas sängyssä hymy päällä ja poltteli tupakkaa. Kana taas istu nyrpeänä sängynreunalla.

SuBi sanoi:
Miten meetvurstin lihapitoisuus voi olla yli 100% ?

Villi arvaus: kiloon meetvurstia käytetään esimerkiksi 1,03 kg lihaa. Tällä perusteella voidaan sanoa että lihapitoisuus on 103%.

Jatkokysymys: meetvurstin rasvapitoisuus on yleensä suuruusluokkaa rasvat 25%. Miten samassa lihatuotteessa voi olla 103% lihaa ja 25% rasvaa? Tämä on jo lähestulkoon fysiikan lakien vastaista. :rolleyes:

Ehkä rasva lasketaan kuuluvaksi lihaan. Samalla tavalla kuin jos minulla on on kilo 100% messinkiä, siinä on myös 60% kuparia...kait

Vron sanoi:
Ehkä rasva lasketaan kuuluvaksi lihaan. Samalla tavalla kuin jos minulla on on kilo 100% messinkiä, siinä on myös 60% kuparia...kait

Lihassa ja rasvassa on kysymys eri kudoksista, joten tuskinpa. Sen nyt jotenkin ymmärtää, että yhden tuotekilon valmistamiseen on kulunut esimerkiksi tuo protskun mainitsema 1.03 kg lihaa (käsittelyt, jauhatukset jne. verottaneet) ja kun otetaan huomioon rasvat ja jauhot, niin kyllä lihaprosentti tippuu (jos oletetaan sen tarkoittavan lihan painon osuutta tuotteen painosta). En kuitenkaan usko, että nuo lihan massaprosenttiosuudet yli sadan menevät. Lihatuote ei nimittäin voi olla lihaisampi kuin lähtöaine, mikä on aina luustolihas. Ellei sitten koko ruhoa jauhettu samassa myllyssä :eek: Yli 100% tapauksissa taitaa olla kyse valmistukseen käytetyn lihan suhteesta lopullisen lihatuotteen painossa. Vai onkohan kyse käytetyn lihan suhteesta lihaprosentin ilmoittamaan lihasta koostuvaan osaan painosta.. Ei hitto, matemaattisesti lahjakkaat auttakaa :lol2:

ylikuntoilija sanoi:
Lihassa ja rasvassa on kysymys eri kudoksista, joten tuskinpa. :
Ymmärtääkseni alkupaino esim ketsupissa "jokaiseen kiloon on käytetty kaksi kiloa tomaatteja" on kysymys alkupainosta eli painosta johon lasketaan kaikki mukaanlaskettuna rasva,vesi ja liha :)

Minkä takia tämän threadin kysymyksistä varmaankin puolet saa vastauksekseen höpinää joka alkaa sanoilla:Kvanttifyysisten teorioiden mukaan.......
Jos joku kysyy, että miksi lumi narskuu kun siinä kävellään niin aina ajaudutaan kvantti tason väittelyihin....

Ja sitten se itse kysymys. Mitä eroa on tavallisella lasilla ja kristalli lasilla..... Onhan kristallikin yhden sorttista lasia... Onhan???

amf sanoi:
Minkä takia tämän threadin kysymyksistä varmaankin puolet saa vastauksekseen höpinää joka alkaa sanoilla:Kvanttifyysisten teorioiden mukaan.......
Jos joku kysyy, että miksi lumi narskuu kun siinä kävellään niin aina ajaudutaan kvantti tason väittelyihin....

Ja sitten se itse kysymys. Mitä eroa on tavallisella lasilla ja kristalli lasilla..... Onhan kristallikin yhden sorttista lasia... Onhan???

Kristallilasi on lasia jossa on lyijyä. Ainakin jos oikein muistan.

BadTaste sanoi:
Miksi kaikilla Tsekki-miehillä on takatukka?

Kuuluu heidän kulttuuriin. Kuulemma katoamassa ainakin pääkaupunki Prahan seudulla.. :(

Niinhän täällä Suomessakin taitaa se hinttisurffi-trenditukka yleistyä..
Googleen kun laittaa hakusanaksi samaan aikaan "tsekki" ja "takatukka" niin linkkejä löytyy eli Tsekin ja takatukan välillä on vahva yhteys.

tupacalle sanoi:
miksei puluja koskaan nää kun ne ovat pieniä? miksi pesemme pyyhkeitä vaikka olemme aina puhtaita kun käytämme niitä?

Varmaan kun ne pulut on sillon pesässä? Pyyhkeisiin voisi olettaa tarttuvan kuollutta ihoa.

Tietäskö joku vastausta tähän hölmöön kysymykseen; säästääkseni rahaa ostin kännykän joka on lukittu yhdelle SIM kortille, kahden vapaan kännyn sijaan jotka eilen joku onnellinen minulta varasti. Kännyköitä voi "epälukita"(tms??), jotenkin...
Miten saan kännykkäni SIM lukituksen widduun että voin viedä kännykän Suomeen mennessäni ja käyttää sitä minkä ikinä kortin kanssa tahansa?
Tarjotaanko tällasia palveluita, ja jos näin on, onko ne joka maassa laittomia?
Suuremman luokan kuluttajakusetusta nämä lukitsemiset.

Naene sanoi:
Tietäskö joku vastausta tähän hölmöön kysymykseen; säästääkseni rahaa ostin kännykän joka on lukittu yhdelle SIM kortille, kahden vapaan kännyn sijaan jotka eilen joku onnellinen minulta varasti. Kännyköitä voi "epälukita"(tms??), jotenkin...
Miten saan kännykkäni SIM lukituksen widduun että voin viedä kännykän Suomeen mennessäni ja käyttää sitä minkä ikinä kortin kanssa tahansa?
Tarjotaanko tällasia palveluita, ja jos näin on, onko ne joka maassa laittomia?
Suuremman luokan kuluttajakusetusta nämä lukitsemiset.
Samaa mieltä, SIM-lukot ovat kusetusta jolla saadaan puhelimen ja liittymän hinta kuluttajan kannalta epäselviksi. Luultavasti lukon avaaminen on laitonta, mutta ainakin täällä Hollannissa löytyy silloin tällöin hämäriä ilmoituksia lukon avaamispalveluista (esim. torilla tms. oudossa paikassa). Netistä voi säkällä löytyä softaa puhelimen avaamiseen (riippuen puhelimesta), mutta se edellyttää flashaamiseen sopivaa tekniikka koneen ja puhelimen välille. Pahoittelut puhelimen katoamisesta ja toivottavasti löydät lukkosepän! ;)

Arvid sanoi:
Samaa mieltä, SIM-lukot ovat kusetusta jolla saadaan puhelimen ja liittymän hinta kuluttajan kannalta epäselviksi. Luultavasti lukon avaaminen on laitonta, mutta ainakin täällä Hollannissa löytyy silloin tällöin hämäriä ilmoituksia lukon avaamispalveluista (esim. torilla tms. oudossa paikassa). Netistä voi säkällä löytyä softaa puhelimen avaamiseen (riippuen puhelimesta), mutta se edellyttää flashaamiseen sopivaa tekniikka koneen ja puhelimen välille. Pahoittelut puhelimen katoamisesta ja toivottavasti löydät lukkosepän! ;)

No heiheihei. Itsekin asun Hollannissa. Et viittis kertoa mistäpäin mä saisin tän kännykkäsotkun selvitettyä ilman reissua kyttikselle :thumbs: jossain torilla on ilmoja vai? Tän kaupungin torit on aika siistiä seutua... tunnen mä täältä parit juristit ehkä ne osaa kertoa mulle hehehe... juristit on sitä rikollisimpaa porukkaa kuitenki :D

Back
Ylös Bottom