Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

protsku sanoi:
Miksi rullaluistimissa on niin huonot jarrut ettei tällainen isompi henkilö uskalla rullaluistella laisinkaan? Nimimerkillä: "Kauhunhetkiä alamäessä kokenut"

Woot? Kyllä mä ainakin sain mun halvat rullikset pysähtymään helvetin hyvin kun vaan paino sitä jarrupalaa hulluna asfalttiin, tuli lähes yhtä kova ääni kun lukkojarrutuksesta autolla.

Mistä tulee nimi K-9, jolla tarkoitetaan ilmeisesti koiria ainakin USA:ssa? Ainakin jossain jenkki poliisiautossa siinä punaisen ja sinisen vilkun välissä oli kirjaimet K-9, ja poliisikoira autossa.

soikkeli sanoi:
Mistä tulee nimi K-9, jolla tarkoitetaan ilmeisesti koiria ainakin USA:ssa? Ainakin jossain jenkki poliisiautossa siinä punaisen ja sinisen vilkun välissä oli kirjaimet K-9, ja poliisikoira autossa.

Englannin kielen canine-sanasta, joka viittaa yleisesti koiriin. Lausutaan samalla tavalla kuin K-9. Keinain.

edit: lol. kei. amirite!?!?

soikkeli sanoi:

MUTU arvaus: K-9, lausutaan englanniksi ja saadaan canine, joka (ilmeisesti) tarkoittaa koiraa jollain kielellä..

Edit: hidass..

Tietokoneeni järjestelmätiedoissa lukee, että koneessa olisi Amd Athlon 1700+ 1.3GHz prossu, vaikka tämä ei pidä olleenkaan paikkaansa. Missä vika?

RiBs sanoi:
Tietokoneeni järjestelmätiedoissa lukee, että koneessa olisi Amd Athlon 1700+ 1.3GHz prossu, vaikka tämä ei pidä olleenkaan paikkaansa. Missä vika?
Oletkos poika kellotellut?:)
Mikä alkuperäinen on?

Sukulaku sanoi:
Oletkos poika kellotellut?:)
Mikä alkuperäinen on?
En ole kellottanut ja 3000+ alkuperäinen. Kone kävi huollossa niin tuli epäillys, että ovat vaihtaneet prossun johonkin halvempaan :rolleyes:

RiBs sanoi:
En ole kellottanut ja 3000+ alkuperäinen. Kone kävi huollossa niin tuli epäillys, että ovat vaihtaneet prossun johonkin halvempaan :rolleyes:

En sitten YHTÄÄN tiedä, liittyykö tämä ongelmaasi tai voisiko se ratkaista asiaa, mutta käy heittään BIOSsista ne optimisäädöt päälle (oli joku "optimized defaults" tai vastaava). Ainakaan se ei tee mitään negatiivista. Itselläni oli esim joskus säätöä vastaavan asian kanssa, piti muuttaa se (joku fukin) kellotaajuus "perusarvosta" 100MHz "optimiin", joka on siis mulla 166MHz. Se korjas ongelman.

Okei, tota siis voi koittaa, mutta mikään asiantuntija en oo :)

Photsku sanoi:
En sitten YHTÄÄN tiedä, liittyykö tämä ongelmaasi tai voisiko se ratkaista asiaa, mutta käy heittään BIOSsista ne optimisäädöt päälle (oli joku "optimized defaults" tai vastaava). Ainakaan se ei tee mitään negatiivista. Itselläni oli esim joskus säätöä vastaavan asian kanssa, piti muuttaa se (joku fukin) kellotaajuus "perusarvosta" 100MHz "optimiin", joka on siis mulla 166MHz. Se korjas ongelman.

Okei, tota siis voi koittaa, mutta mikään asiantuntija en oo :)
Mulla oli muuten sama juttu, kun ekan kerran käynnistin koneen uudella prossulla ja emolla.
Prossu oli athlon +2600 xp, jossa Mhz on jotain 1900. BIOSsissa kerroin oli 11,5x100Mhz, joka piti muuttaa 11,5x166Mhz. Nyt se on toki 11,5x175Mhz:)

Voi olla, että tätä on jo kysytty, mutta miten räkä syntyy ja paljonko sitä oikein mahtuu poskionteloihin?

Olen ollut viikon kipeänä ja tänään alkoi lima irtoamaan ja niistin ja räin 10 minuutin ajan ja saalis oli aika messevä. Poskionteloissa ainakin tunne on 10 kertaa parempi kuin äsken.

Miks en saa ikinä kehää?

Olen kuitenkin herrasmies viimeisen päälle. Otan naiset aina huomioon ja kun yritän sanoa jotain todella kaunista, se on kuitenkin naisten mielestä rivointa, mitä ovat kuulleet.

Tätä on varmaan jo kysytty, mutta en jaksa selata koko topiccia läpi. :arvi: Mitä vaatekauppojen ym. kassoilla olevat tax free -kyltit tarkoittaa? Niinkuin käytännössä?

eläin sanoi:
Miks en saa ikinä kehää?

Olen kuitenkin herrasmies viimeisen päälle. Otan naiset aina huomioon ja kun yritän sanoa jotain todella kaunista, se on kuitenkin naisten mielestä rivointa, mitä ovat kuulleet.
Yrität liikaa, elä mielistele ja ole vain oma itsesi älä tee niille mitään helvetin palveluksia koko ajan ja pistä ne itse tekemään työnsä :)

Hankisääski sanoi:
Tätä on varmaan jo kysytty, mutta en jaksa selata koko topiccia läpi. :arvi: Mitä vaatekauppojen ym. kassoilla olevat tax free -kyltit tarkoittaa? Niinkuin käytännössä?
Turistien ei tarvitse maksaa Suomen arvonlisäveroa.

Tomi sanoi:
Turistien ei tarvitse maksaa Suomen arvonlisäveroa.

Ok. Entä saanko minä, siis turistina vaikkapa Ruotsissa, esittämällä passin kyseisen maan alv:n ( tai vastaavan) hinnasta pois?

Entäpä, onko tällä mitään tekemistä EU:n kanssa? Siis toimiiko kaikkialla maailmassa?

Hankisääski sanoi:
Ok. Entä saanko minä, siis turistina vaikkapa Ruotsissa, esittämällä passin kyseisen maan alv:n ( tai vastaavan) hinnasta pois?

Entäpä, onko tällä mitään tekemistä EU:n kanssa? Siis toimiiko kaikkialla maailmassa?

Jos tavara ostetaan Suomesta, mutta käytetään EU:n ulkopuolella, niin siitä ei (tietyissä tilanteissa) tarvitse maksaa suomen ALV:ia. Jos ostat tax-free myymälästä Suomesta jotain esim. venäläisenä, maksat kyllä ALV:n ostoksesi yhteydessä, mutta saat esim. tax refund seteleinä jonkun osuuden ALV:sta, jotka voit lunastaa tarkoitukseen sopivista paikoista, tai joissain tapauksissa, esim. rahtina lähettäminen, saat palautuksena koko ALV:n, riippuen taas tavarasta (arvo yli 40e), myyjästä, ostopaikasta jne. jne.

Ohut sanoi:
Jos tavara ostetaan Suomesta, mutta käytetään EU:n ulkopuolella, niin siitä ei (tietyissä tilanteissa) tarvitse maksaa suomen ALV:ia. Jos ostat tax-free myymälästä Suomesta jotain esim. venäläisenä, maksat kyllä ALV:n ostoksesi yhteydessä, mutta saat esim. tax refund seteleinä jonkun osuuden ALV:sta, jotka voit lunastaa tarkoitukseen sopivista paikoista, tai joissain tapauksissa, esim. rahtina lähettäminen, saat palautuksena koko ALV:n, riippuen taas tavarasta (arvo yli 40e), myyjästä, ostopaikasta jne. jne.

Eli käytännössä sillä kyltillä ei ole suomalaiselle perusturistille mitään merkitystä. Typeräähän se olisi, jos samoja henkkamaukan farkkuja saisi lahden toiselta puolen ~20% halvemmalla.

Hankisääski sanoi:
Typeräähän se olisi, jos samoja henkkamaukan farkkuja saisi lahden toiselta puolen ~20% halvemmalla.

Taitaa olla aikamoista pilkun viilaamista, mutta eiköhän samaa tavaraa saa lahden toiselta puolelta aika paljonkin halvemmalla. Toisaalta sillä ei kyl oo mitään tekemistä tän Tax-free jutun kanssa.

Miten meetvurstin lihapitoisuus voi olla yli 100% ?
Mii nou andeständ

Back
Ylös Bottom