Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

rilliturpa sanoi:
Miksi ihmiset ajavat humalassa, vaikka tietävät että siitä ei ole kuin haittaa heille itselleen ja muille?

Miksi ihmiset juovat alkoholia, vaikka tietävät että siitä ei ole kuin haittaa heille ja muille?

Totta, eri asia on. Mutta silti monet jaksavat vetää sen alkoholin kittaamisen ääriin saakka, juodaan kunnes.. No kaikki menee päin helvettiä ja seuraavana aamuna kaduttaa ja vannotaan ettei juoda enään. No sama kuitenkin taas ensi viikonloppuna.
Ajaminen kännissä taas on kumma asia.

Ehkä sitä ei humalassa tiedosta riskejä miten helposti ajaa päin helvettiä, muutenkin ihmiset luulelevat olevansa keskivertoa parempia

KONE-MASIINA sanoi:
Mitä se käärme tekee siinä sauuvassa, mikä on lääketieteen symboli tjsp. Jokaisessa ambulanssissa tämä tarrana.

Symboli on Aesculapiuksen sauva, jossa sypressin oksan ympärille on kietoutunut käärme. Aesculapius oli Kreikan mytologiassa lääketieteen jumala, ja syy käärmeeseen ja puusauvaan on yksinkertaisesti se, että kummatkin ovat alueella yleisiä. Hän oli tosin vain puolijumala, joka palkittiin taidoistaan haavoittuneiden hoitajana jumalan "arvolla". Hippokrates, "nykylääketieteen isä" vai miksi häntä nyt kutsutaan, oli Asklepioksen (kreikkalainen muoto nimestä) kultin seuraaja. Jokainen lääkäriksi valmistuva joutuu oikeudet saadakseen vannomaan Hippokrateen valan.

Katso Walk Among Gods - The Symbols of Medicine (Darren Nichols).

Artikkelissa myös mainitaan tyylitellympi versio (Hermeksen sauva, 'Cadeuceus'), jossa kaksi käärmettä kiertävät sauvaa, jonka päässä on siivet. Kyseinen symboli mielletään myös lääketieteen symboliksi, vaikka sen alkuperä ei suoranaisesti liity mitenkään lääketieteen historiaan.

Toivottavasti selvisi :)

Onko kenelläkään kokemusta kissan tekemien pienten vaurioiden korvauksista vuokra-asunnossa? Kissa on raapinut aika pahasti olohuoneesta ikkunan karmia, maalia puuttuu ja puu on lohkeillut jonkin verran. Aika vaikeaa taitaa olla itse korjata, eikä varmaan laillisesti saisikaan. Paljonkohan tuollaisesta mahtaa tulla korvattavaa vuokralaiselle? :david:

Pieniä kulumisen jälkiähän saa olla, mutta suuremmat kannattaa yrittää korjata tai korjauttaa. Voi kait niitä jälkiä kitata jollakin, tasoitella ja maalata?

En tiedä onko korvaussumma yleensä neuvoteltavissa vai meneekö suoraan koko takuuvuokra?

Kertokaapas joku viisaampi vastaus kysymykseen joka on kaikertanut pääkoppaani jo kotvan aikaa. Eli itse olen ruoan suhteen jonkin verran nirson sorttinen, eli jos joku ei maistu niin en sitä kyllä sitten syö ja näitä inhokkeja on varmaan enemmän kun keskiverto ihmisellä.
No kuitenkin, kun ihmisillä kerta on erilaisia suosikkiruokia yms. niin miten on, minä esimerkiksi en voi sietää verilettuja tai muita verestä valmistettuja ruokia, mutta tyttöystävä pitää niistä kovastikkin. Miten se on mahdollista? Maistuuko sama ruoka eri ihmisen suussa erilaiselta vai onko tämä sama maku vaan toisen mielestä hyvä ja toisen mielestä paha?
Ehkä aika huonosti selitetty, mutta kai joku nyt tajuaa sentäs mitä tarkotin.

amf sanoi:
Kertokaapas joku viisaampi vastaus kysymykseen joka on kaikertanut pääkoppaani jo kotvan aikaa. Eli itse olen ruoan suhteen jonkin verran nirson sorttinen, eli jos joku ei maistu niin en sitä kyllä sitten syö ja näitä inhokkeja on varmaan enemmän kun keskiverto ihmisellä.
No kuitenkin, kun ihmisillä kerta on erilaisia suosikkiruokia yms. niin miten on, minä esimerkiksi en voi sietää verilettuja tai muita verestä valmistettuja ruokia, mutta tyttöystävä pitää niistä kovastikkin. Miten se on mahdollista? Maistuuko sama ruoka eri ihmisen suussa erilaiselta vai onko tämä sama maku vaan toisen mielestä hyvä ja toisen mielestä paha?
Ehkä aika huonosti selitetty, mutta kai joku nyt tajuaa sentäs mitä tarkotin.
Ruoka-aineista pitäminen riippuu aika paljon lapsuuden tottumuksista. Siksi esim. pienen pienille lapsille aletaan syöttämään ajoissa perunaa yms. Sinulle ei ole sitten varmaan ainakaan väkisin syötetty verilettua pienenä. Tuollainen inho voi alkaa vaikka siitä, että sinulle on sitä tarjottu, mutta et ole pitänyt mausta ja vanhempasi eivät ole yrittäneet toisen kerran sitä tarjota. Miksi sitten et ole pitänyt mausta alunperin on voinut olla kiinni vain "huonosta päivästä" tms. Suurin osa tottumuksista syntyy ihan pienenä ja niihin voi olla hankala vaikuttaa myöhemmin. Itse olen kiitollinen vanhemmilleni siitä että minut on erilaisin kepulikonstein huijattu syömään ihan kaikkea pienestä pitäen :)

Kyllä asia taitaa näin olla ja..

Arvid sanoi:
Itse olen kiitollinen vanhemmilleni siitä että minut on erilaisin kepulikonstein huijattu syömään ihan kaikkea pienestä pitäen :)

Kyllä habasta näkee, että äijä on syönyt paljon ja kaikkea pienestä pitäen :lol2:

Kun sanotaan että rasva palaa dieetillä tasaisesti ympäri kroppaa niin väheneekö se rasvakerros dieetillä sisältä ulospäin, tasaisesti vai jotain siitä väliltä?

No nyt tulee todella tymä mut askarruttava kyssäri. Eli voiko kenkiä pienentää mitenkään? Eli esim. pesemällä kengät? Ostin popot ja tietyst ne on vähä liian isot! Eli kengät ei oo mitkää krokotiilinnahkaa vaa perus vapaa-ajan kengät. Nyt tarvis jotaa hyvii vinkkei.

:david:

blackie sanoi:
Kun sanotaan että rasva palaa dieetillä tasaisesti ympäri kroppaa niin väheneekö se rasvakerros dieetillä sisältä ulospäin, tasaisesti vai jotain siitä väliltä?
Olen ymmärtänyt että miinuksilla rasvasolujen koko pienenee määrän pysyessä samana, eli siis tasaisesti. Sori jos oli :anssi:

ylikuntoilija sanoi:
Kyllä habasta näkee, että äijä on syönyt paljon ja kaikkea pienestä pitäen :lol2:
Joo, mä oon ollu tässä Auschzwitch-dieetillä melkein vuoden. Hyvin on rasva palanut... vähän vois vielä pudotella, rasvat nyt 0,2%. ;)

Miksi omenamehu on ruskeaa vaikka omena on kutakuinkin valkoinen sisältä?

Back
Ylös Bottom