Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juzzi87 sanoi:mistä johtuu se kun on juuri nukahtamassa niin kaikki äänet kuuluu helvetin kovalta?
sporteme sanoi:Kumpiko on syyllinen?: kolmikaistaisella tiellä kaksi uloimmilla kaistoilla ajavaa autoa vaihtaa yhtäaikaa keskikaistalle ja törmää.
Meinasin eilen em. tilanteessa törmätä Opelin kanssa.
Juzzi87 sanoi:miksi aina valitset kassan joka etenee hitaimmin tai joku mummo maksaa penneillä
Juzzi87 sanoi:nii mut siis kun kattoo esim. telkkarii ja sit meinaa torkahtaa niin se telkkari kuulostaa ihan hel***** kovalta..
ironchef sanoi:Voisko olla että ihmiselle on jäänyt villeiltä ajoilta jäänne että kun laittaa nukkumaan, niin ennenkuin nukahtaa, kuulo valpastuu varoittamaan lähestyvästä vaarasta (tai naaraasta)?
Kuulostaa loogiselta.Powerhousu sanoi:Useampi kaistaisella tiellä oikealla kaistalla ajavalla on etuajo-oikeus, ellei liikennemerkein ole muuta määrätty. Eli vasemman puoleinen auto on syyllinen. Sama juttu jos vaikka kaksikaistainen tie muuttuu yksikaistaiseksi, niin oikeaa kaistaa ajava saa mennä ensin, ellei taas ole toisin määrätty.
Siten, että kirjoitat siihen laatikkoon viestin,provon tai avautumisen ja sitten painat sitä Pikavastaus-nappia. Jos jostain syystä muutat mieltä ja haluat ehdottomasti lisätä postiin vaikka goatse-linkin, niin sitten painat Normaali vastaus-nappulää.Sukulaku sanoi:Miten tuo quick reply -nappi toimii tuossa alhaalla?
Tieteenkuvalehdessä taisi joskus olla sellanen selitys, että aivot rekisteröi yleensä vain ne kerrat jolloin jono liikkuu hitaasti ja vituttaa. Eli oikeasti puolet valitsemistasi jonoista menee nopeammin, muta muistat vain ne karmaisevat kauhunhetket.ironchef sanoi:Niin mun elämääni. Useammin kuin kerran olen tehnyt peliliikkeitä ja siirtynyt jonoon joka vetää paremmin. Sitten kun edessä on ollut enää pari ihmistä niin johan on mennyt kassa jumiin tai asiakas on alkanut kuupoilemaan huolella ja viereinen jono on siinä kohtaa jo mennyt menojaan. Mistä tää voi johtua. Ehkä jokainen tuntee saman omassa jonossaan kun on kova tarve päästä heti kassalle.
Juuri näin. Oikeanpuolimmainen ajaa keskiviivan yli <-> joutuu vaihtamaan kaistaa, jolloin väistämisvelvollinen.Proteos sanoi:Mutta mitä jos on sellainen katu, jossa aluksi mahtuu ajamaan kaksi autoa rinnakkain, mutta sitten oikealla puolella ajavalle tulee parkkipaikkoja eteen yms. jolloin ei mahdu enää kahta autoa rinnakkain?
Olen aina ollut siinä uskossa että se kuka ajaa keskiviivaa myöden saa jatkaa matkaa normaalia vauhtia ja oikeanpuoleinen kaveri joutuu vaihtamaan kaistaa. *klips*
Proteos sanoi:Ilmoitan heti etten tiedä vastausta... mutta muistan tehneeni joskus jäätelöä pelkästä maidosta kyseistä reaktiota hyväksi käyttäen ja kerron miten se tapahtui, halusitte tai ette.
Eli otetaan kaksi eri kokoista minigrip-pussia tms. Sitten laitetaan isompaan jäätä + suolaa ja pienempään maitoa. Sen jälkeen pienempi pussi isomman sisälle ja aletaan ravistelemaan pussia rauhallisesti. Muutamien minuuttien jälkeen jäätelö on valmis. Luonnollisesti jäätelön voi maustaa jo alkuvaiheessa miten tykkää.
Joo, mutta mielenkiintoisen tilanteesta tekee se, että keskiviivaa ei ole. Jos kaistalla mahtuu ajamaan kaksi autoa rinnakkain, niin se on sallittua. Keskiviivan puutteesta johtuen kaikki ei tajua että oma kaista loppui (oikealla puolella olevat), koska tie kapenee ilman sen kummempia merkkejä/viivoja.Tikari sanoi:Juuri näin. Oikeanpuolimmainen ajaa keskiviivan yli <-> joutuu vaihtamaan kaistaa, jolloin väistämisvelvollinen.
Mä en tiedä hevon kuttuakaan miksi niin tapahtuu, mutta sen voin sanoa että maidosta tulee jäätelömäistä tolla tavalla. Olen melko varma ettet onnistu saamaan samaa lopputulosta ilman suolaa. Suola ilmeisesti nopeuttaa niin paljon jään sulamista, että maidon muuttuminen jäätelöksi on mahdollista. Tee koe ja ihmettele... kaippa täällä joku kertoo kattavan selityksen kemiallisista reaktioista yms.Photsku sanoi:Hmm.. Mihin suolaa tarvitaan? Alkaahan maito jäätyä, jos sen pistää jäähilepussiin...
Photsku sanoi:Onko siis vaan niin, että suola katalysoi jään sulamista? Siinä Dragonin "suolavettä ja jäätä astiassa"-kysymyksessä sama asia.
Proteos sanoi:Mä en tiedä hevon kuttuakaan miksi niin tapahtuu, mutta sen voin sanoa että maidosta tulee jäätelömäistä tolla tavalla. Olen melko varma ettet onnistu saamaan samaa lopputulosta ilman suolaa. Suola ilmeisesti nopeuttaa niin paljon jään sulamista, että maidon muuttuminen jäätelöksi on mahdollista. Tee koe ja ihmettele... kaippa täällä joku kertoo kattavan selityksen kemiallisista reaktioista yms.
Käytänhän minä melkein aina tuota pikavastausta, mutta en ymmärrä miksi tuohon reply-napin oikealle puolelle on ilmestynyt tuollainen quick reply -nappi.jänkäkoira sanoi:Siten, että kirjoitat siihen laatikkoon viestin,provon tai avautumisen ja sitten painat sitä Pikavastaus-nappia. Jos jostain syystä muutat mieltä ja haluat ehdottomasti lisätä postiin vaikka goatse-linkin, niin sitten painat Normaali vastaus-nappulää.
Jos quotata haluamasi viesti on sivun yläreunassa (ts. sen jälkeen threadissa on jo kommentteja) ei tarvitse kelata alareunaan että pääsee kirjoittamaan pikavastaus-laatikkoon...Sukulaku sanoi:Käytänhän minä melkein aina tuota pikavastausta, mutta en ymmärrä miksi tuohon reply-napin oikealle puolelle on ilmestynyt tuollainen quick reply -nappi.
Ainaki kaikissa niissä lentoyhtiöissä missä mä oon vielä nähny käytettävän metallisia aseita, ne on tylsennetty sellasiks että sitä leivänpalaaki saa sahata niinku puuta kaataessa saadakseen sen kahtia. Se on ihananaa touhua se.Raejuusto sanoi:Miksi Finnairin lennolle ei saa tuoda kynsiviilaakaan, mutta ateriat toki tarjotaan järeiden teräsveitsien ja haarukoiden kanssa? Sellaisillahan muutaman rättipään porukka pistää helposti koko lentohenkilökunnan lihoiksi ja ohjaa koneen kohti Eiffelin tornia.