Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos sopimuksessa lukee, että sähkö sisältyy vuokraan, niin silloin se sisältyy vuokraan. Tuon autopaikan maksun vielä voi ymmärtää, mutta ei mitään ylimääräisiä jälkikäteen perittyjä maksuja. Tosin, jos siitäkin on sovittu, niin vähän kyseenalaista tässä vaiheessa alkaa vaatimaan.
Ihme, että täällä joku vielä puollusteelee moista vuokranantajaa.

Sähkölämmitys ja kun se sisältyy vuokraan niin silloinhan saan käyttää sitä vapaasti, käsittääkseni?
Ja en ole mikään vitun lammas että jos vuokranantaja rahapulassa keksii tekosyyn nyhtää rahaa, niin tuosta vaan maksaisin pois. Ja joo töissä käyn ja 100e on pikkuraha mutta hyväntekeväisyyttä en harrasta.

Ja kyllä on vuokranantajan kanssa ollut puhetta asiasta ja itse oon sitä mieltä että mulla ei ole mitään velvollisuutta maksaa mitään ylimääräistä kuin pelkkä vuokra, aivan niin kuin sopparissa lukee

En nyt tiedä pykäliä, mutta erikoisia maksuperusteita tuollaiset käykö töissä ja onko jonkun mielestä pikkuraha vai ei. Sopimus on tehty ja jos joku pykälä on asiaan vuokranantajalla esittää, niin hommassa ei tarvi kinata vaan tarkistaa pykälät.

Erikoinen sopimus kuitenkin tehty. Voihan olla, että vuokralainen harrastaa jotain normaalijärjenvastaista touhua. Sitä varten tehdään järkevä sopimus, eikä luoteta että kaikki ajattelee samalla tavalla asioista.

Juu, ei siellä vuokranantajakaan taida ihan ammattilainen näissä hommissa olla, jos sähkö lämmitys ja sisällyttää sähkön vuokraan.

Saahan sen vähennyksiin, mutta taas sen verran se perii enemmän vuokraa, joten ei sellaistakaan oo paljoa voitu miettiä. Ainakaan järjellä.

Jospa riskisijoittaminen on kiinnostanut ja ajatellut kokeilla tuolla. Jännää läpi kuukauden että jäikö vuokralaiselta tuuletusikkuna auki viikonlopuksi.

Niin no jos nyt alkaa tarkemmin itsekin miettimään niin on tuossa kyllä joku vialla, että millä meriiteillä vuokranantaja alkaa perimään tuota satasta, itse kun en lukeudu järjenjättiläisiin. :rolleyes: onhan nuo vittumaisia tilanteita ja järkiperusteita itsekin kaipailisin vuokranantajalta tuollaisen tieto pläjäyksen jälkeen.

Tyhmä kysymys itselläni; Hyviä keinoja vaimentaa blenderin jumalatonta ääntä ajatellen naapureitani aamu viideltä, ei kehdannut koe testata tänä aamuna meinaan naapurin blender kuulunu ainakin joskus seinien läpi.

Kesällä voikin sitten mennä käsi ojossa joka kuukausi pyytelemään itelle takaisin 50 euroa koska todennäköisesti sähköä kulunut vähemmän?
Jos on ollut vakiintunut käytäntö että vuokraan kuuluu sähkö niin ei silloin voi käydä tasausmaksuja pyytelemässä vaikka olisi mennytkin enempi, sitten jos vuokralainen sikailee jättämällä ovet pakkasilla levälleen tms. niin on toinen juttu.

Ei ole sen jälkeen mitään ilmoitellut kun sanoin että ennen kuin näyttää mulle pykälän jossa ilmenee maksuvelvollisuus, niin mitään ylimääräistä en aio maksaa.

Totta kai suihkun jälkeen ikkuna auki puoleksi tuntia, olkoon 40 astetta pakkasta tai hellettä, mutta tahallaan en ole sähköä enempää kuluttanut

Ja asunnossahan on pelkkä lattialämmitys, joten jos siinä +23 asteessa kovilla pakkasilla haluaa lämmön pitää niin kyllähän se lattialämmitys saa aika lämpösenä käydä. Vuokranantaja oli sitä mieltä että yli 19 asteen ei tartteis lämpöjä nostaa.. Jos puhelimen välityksellä vois tintata turpaan niin oisin lyönyt kurkun sisään

Onko facebookiin tullut joku uus "ominaisuus", että jos poistan kaverin kaverilistalta, ja hän laittaa mulle uuden kutsun jonka vahingossa kännykällä räpläillessä poistan hyväksymisen sijaan, niin en voi itse lähettää enää hänelle kaverikutsua eikä hän mulle? Näkyy vain molemmilla, että viestin voi lähettää ja messengerissä juttelu toki nyt onnistuu mutta voi jumalauta. Sillä mietin, kun jos joskus on tullut joltain randomilta kaveripyyntö jonka olen poistanut, niin sen jälkeen oon sen profiilia kattonut ja näkynyt normaalisti "Lisää kaveriksi".

Mitä tässä nyt voi tehdä, uus profiili vai onko tuossa kenties joku aikaraja jolloin tuo ns. nollaantuu?

Sekoitan usein lisäravinteita hiilihapotettuun veteen. Välillä tulee vahvoja reaktioita esim. tauriinin kanssa. Voiko tämä reaktio vahingoittaa lisäravinteita (aminohapot, kreatiini, yms) ?

Kysymys kotivakuutuksesta. Tilanne on siis että puhelin tippui ja näyttö hajosi, puhelin toimii muuten. Kuinka saan kotivakuutuksesta rahat niin, että vanha hajallinen puhelin jäisi vielä mulle? Kelpaakohan niille selitys että tippui, näyttö hajosi eikä lähde enään käyntiin? Vai onko nää pakko aina hoitaa niin että puhelin menee huoltoon ja ne päättää mitä tehään?

Kysymys kotivakuutuksesta. Tilanne on siis että puhelin tippui ja näyttö hajosi, puhelin toimii muuten. Kuinka saan kotivakuutuksesta rahat niin, että vanha hajallinen puhelin jäisi vielä mulle? Kelpaakohan niille selitys että tippui, näyttö hajosi eikä lähde enään käyntiin? Vai onko nää pakko aina hoitaa niin että puhelin menee huoltoon ja ne päättää mitä tehään?

Eivät varmaan hyvitä huollon hintaa enempää, mikäli korvaus onnistuu rahallisena. Kotivakuutuksissa on yleensä sen verran suuri omasvastuu, että tilanne on +-0.

Hapansilakka, mikäs olisi paras tapa tuota hankkia Tampereen suunnilta? Kyseinen herkku jäänyt kokematta ja nyt voisi sillä mässäillä.

Heh, ei ole montaa kuukautta, kun paskoin kaksi kännykkää puolen vuoden sisään, ja molemmista hain korvaukset kotivakuutuksesta.

Ensimmäisellä kerralla rahat tuli tilille pelkällä vahinkoilmoituksella, toisella kerralla luuri piti lähettää tarkastukseen (saattoi olla niin, että kyseinen käytäntökin vaan sattui muuttumaan sopivasti tuossa välissä). Tällä jälkimmäisellä kerralla tarjosivat mahdollisuutta korjata omavastuun puitteissa, mutta korvasivat silloinkin puhelimen arvon ja omavastuun erotuksen näin halutessani. Jälkimmäisellä kerralla lähettivät myös puhelimen takaisin, joten molemmilla kerroilla puhelin jäi siis itselleni.

Sitä en osaa lähteä arvaamaan, miten vakuutusyhtiöt käsittelevät pelkän näytön hajoamista, saatika sitä, jos vahinkoilmoituksessa lähtee koijaamaan. Omavastuu omassa kotivakuutuksessa oli (ja on) 250€, ettei tuo kovin kannattavaa puuhaa ollut kahta luuria hajottaa ja hommata aina uusi.

Kellään tuoretta tietoa, kuinka nopeasti tolpan välähdyksestä tulee kirjettä kotiin?

Edit. Ja kuinka paljon nykyään saa ajaa yli, että selviää huomautuksella?

Back
Ylös Bottom