Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Leikkasin tuossa aamusella varpaankynsiä, kun ei toi notkeus ollut vielä ihan kohdillaan ja voin sanoa että aika hankalaa oli. Siitä tuli mieleen että miten hitossa vanhat ihmiset sen asian hoitaa kun ei olla enää nuoria ja notkeita?
monet käy myös jalkahoitajalla eli pedikyyrissä.

Kysymys koskien iphone 5 tallennustilan käyttöä. Mikä vikana kun tallennustila on koko ajan täynnä ja puhelin hidastelee? Poistin kaikki kuvat ja lähes kaikki sovellukset puhelimesta ja nyt on ruhtinaalliset 2,2gigaa tallennustilaa vaikkei puhelimessa käytännössä ole enään mitään sisältöä. Olen myös kokeillut tyhjätä välimuistia että olen yrittänyt ladata moneen kertaan jotain isoa leffaa mutta ei sekään tuo kun aina hetkeksi jonkun 100megatavua lisää tilaa. Miten saan kaiken tilan takaisin käyttöön ja puhelinta nopeammaksi?

Kokonaiskapasiteetti on puhelimessa 16gb ja nyt siis näyttää että käytettävissä 2,2gb ja k'äytetty 10gb

Mistä saa Suomesta/Suomeen Peroni -olutta?
Eli sitä alkuperäistä punaisella etiketillä.

1412815928005031.jpg

Voiko tää nyt mennä näin muka?

Tällä hetkellä autosta on lainaa jäljellä summa X. Uuden auton hinta on Y. Vaihtotarjous nykyisestä autosta on Z. Autoliike ostaa auton, kuittaa autoon kohdistuvan velan summalla Z. Se summa mikä jää lyhennyksestä yli lasketaan välirahaan.

Aloin just miettimään et minkähän vitun takia en ottanut viime vuonna auton oston yhteydessä viimeistä suurempaa erää :eek: Tällä hetkellä laina on tasalyhenteinen, 500€ kuukausittaisella lyhennyssummalla. Jos vaihdan pikkasen kalliimpaan ja rahotettavaksi osuudeksi tulee esim 10 000€ niin kuukausittainen lyhennys jäisi reippaasti pienemmäksi mitä tällä hetkellä :woot:

Minulla on uusi pesukone, joka ei pysy ollenkaan aloillaan linkouksen aikana vaan kolisee vesiputkiin tai tulee vessan kynnyksellä vastaan, jos en makaa sen päällä. Aiempi pesuri pysyi hyvin paikoillaan kumisella ovistopparilla vahvistettuna, mutta nykyinen kone on korkeampi pohjasta ja stoppari ei kiilaudu siihen. :confused:

Miten pesukoneen saa liikkumattomaksi? Pitäisikö siihen ostaa joku kumimatto alle vai? Vinkkejä?

Säätää pohjassa olevat tassut niin, että härveli on vaakatasossa ja ei keiku.

Säätää pohjassa olevat tassut niin, että härveli on vaakatasossa ja ei keiku.

No se on ikäänkuin säädetty eli ei keiku, jos kädellä keinuttaa, mutta linkouksen alkaessa villipeto pääsee kuitenkin irti :(
Vessan lattia on pieniä kaakeleita - onko se vain liian kova ja liukas alusta tuommoiselle koneelle.

Minulla on uusi pesukone, joka ei pysy ollenkaan aloillaan linkouksen aikana vaan kolisee vesiputkiin tai tulee vessan kynnyksellä vastaan, jos en makaa sen päällä. Aiempi pesuri pysyi hyvin paikoillaan kumisella ovistopparilla vahvistettuna, mutta nykyinen kone on korkeampi pohjasta ja stoppari ei kiilaudu siihen. :confused:

Miten pesukoneen saa liikkumattomaksi? Pitäisikö siihen ostaa joku kumimatto alle vai? Vinkkejä?

Kaksi kärpästä yhdellä iskulla: istu sen päällä. :)

Onko kone ihan uusi? Ehjä kone ei hypi.
Onko se pysynyt ennen paikoillaan? Jos on, jokin osa on vioittunut tai rumpuun on jäänyt jotain epätasapainottavaa möhnää.
Onko kone täysin vaakatasossa? Jos tilassa on lattiakaivo, lattia on vino, jolloin hytkyttely voi saada sen liikkumaan mäkeä alas.
Vajaa lastaus? Linkouksessa vaatteet ovat rummun toisessa laidassa, jolloin keskipakovoima saattaa aiheuttaa heilumista.
Kumimatto tai kumiset tassut voivat auttaa, jos liike ei ole varsinaista hyppimistä. Jos se hyppii, tullee selvittää hyppimisen mekaaninen aiheuttaja, korjaus tai hankittavaksi uusi kone.

Edit:
Jos se on uusi kone, niin soitto huoltoon. Onhan kaikki kuljetusosat tms. purettu?

Kaksi kärpästä yhdellä iskulla: istu sen päällä. :)

Onko kone ihan uusi? Ehjä kone ei hypi.
Onko se pysynyt ennen paikoillaan? Jos on, jokin osa on vioittunut tai rumpuun on jäänyt jotain epätasapainottavaa möhnää.
Onko kone täysin vaakatasossa? Jos tilassa on lattiakaivo, lattia on vino, jolloin hytkyttely voi saada sen liikkumaan mäkeä alas.
Vajaa lastaus? Linkouksessa vaatteet ovat rummun toisessa laidassa, jolloin keskipakovoima saattaa aiheuttaa heilumista.
Kumimatto tai kumiset tassut voivat auttaa, jos liike ei ole varsinaista hyppimistä. Jos se hyppii, tullee selvittää hyppimisen mekaaninen aiheuttaja, korjaus tai hankittavaksi uusi kone.

Edit:
Jos se on uusi kone, niin soitto huoltoon. Onhan kaikki kuljetusosat tms. purettu?

Kone on uusi. Tilassa on lattiakaivo, joten lattia on vino. Ehkä kone ei varsinaisesti hyppelehdi, mutta se ei vaan pysy paikoillaan. Olen pessyt sillä vain yhdesti ja rumpu tuskin oli ihan täynnä, joten vajaasta kuormasta voisi löytyä selitys. Pitänee pestä toisen kerran ja tarkkailla tilannetta ennenkuin ryhdyn toimenpiteisiin.

Tämä on klassinen esimerkiksi ongelmasta, joka mielestäni kuuluisi MIEHEN ratkaistavaksi. Minä keskityn olemaan kaunis ja viehättävä.

Kone on uusi. Tilassa on lattiakaivo, joten lattia on vino. Ehkä kone ei varsinaisesti hyppelehdi, mutta se ei vaan pysy paikoillaan. Olen pessyt sillä vain yhdesti ja rumpu tuskin oli ihan täynnä, joten vajaasta kuormasta voisi löytyä selitys. Pitänee pestä toisen kerran ja tarkkailla tilannetta ennenkuin ryhdyn toimenpiteisiin.

Tämä on klassinen esimerkiksi ongelmasta, joka mielestäni kuuluisi MIEHEN ratkaistavaksi. Minä keskityn olemaan kaunis ja viehättävä.

Kuljetusruuvit on paikallaan. Ohjekirjasta katsot missä ne on, ruuvaus pois ja kyllä linkoaa hissukseen ja paikallaan :)

Voiko tää nyt mennä näin muka?

Tällä hetkellä autosta on lainaa jäljellä summa X. Uuden auton hinta on Y. Vaihtotarjous nykyisestä autosta on Z. Autoliike ostaa auton, kuittaa autoon kohdistuvan velan summalla Z. Se summa mikä jää lyhennyksestä yli lasketaan välirahaan.

Aloin just miettimään et minkähän vitun takia en ottanut viime vuonna auton oston yhteydessä viimeistä suurempaa erää :eek: Tällä hetkellä laina on tasalyhenteinen, 500€ kuukausittaisella lyhennyssummalla. Jos vaihdan pikkasen kalliimpaan ja rahotettavaksi osuudeksi tulee esim 10 000€ niin kuukausittainen lyhennys jäisi reippaasti pienemmäksi mitä tällä hetkellä :woot:

Mikä tässä nyt on ongelma? Lyhennyksen suuruushan riippuu ihan täysin siitä, kuinka monta lyhennyserää sulla on maksettavana.

Näkeekö Facebookissa ryhmän ylläpitäjä jos poistun jostain ryhmästä? Ohjesivulla lukee ainoastaan että kun eroaa ryhmästä "jäsenet eivät saa ilmoitusta", mutta saako se ylläpito/ryhmän perustaja? Haluaisin livahtaa ihan kaikessa hiljaisuudessa pois eräästä ryhmästä :D

Näkeekö Facebookissa ryhmän ylläpitäjä jos poistun jostain ryhmästä? Ohjesivulla lukee ainoastaan että kun eroaa ryhmästä "jäsenet eivät saa ilmoitusta", mutta saako se ylläpito/ryhmän perustaja? Haluaisin livahtaa ihan kaikessa hiljaisuudessa pois eräästä ryhmästä :D
Ei käsittääkseni

Ei noista ole tainnut ilmoituksia mulle tulla ja pari ryhmää oon tehnyt. Sen pystyy kyllä erikseen tarkistamaan, että onko joku lähtenyt tai lisätty toisen adminin toimesta.

Back
Ylös Bottom