Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Nyt palaa käämit kun ei numerot yhdistä, tämmöinen kuin 1-866-246-7164 ja ei muka ole käytössä

+18662467164
Soitin. Toimii. Ämmä selittää alkuun, että on USAn ulkopuolelta maksullinen numero. Sitten odotat ja joku vastannee.

P.S.
Nyt NSA seuraa mua, älkää muut soittako. ;)

Juu nyt pelittää. Vielä kun tietäisi missä muodossa noi yhdet sivut haluaa mun numeron, vähän kaikkea on kokeiltu.

Juu nyt pelittää. Vielä kun tietäisi missä muodossa noi yhdet sivut haluaa mun numeron, vähän kaikkea on kokeiltu.

Kuulostaa siltä että eivät ole varautuneet ulkomaisiin numeroihin. Toki voisi yrittää selvittää mikä on siellä ulkomaanpuhelun prefiksi ja laittaa se plussan tilalle.

Mä laitan aina vaan ilman plussaa jos ei kera voi eli 353xxyyyzzzz (353 maatunnistein tänne). Hyvin on kaikille toiminut. Kaikki ei pidä sisällään ns. kuriiriyritys UPSää.

Pitäisi vaihtaa yhden auton jokaiseen autonrenkaaseen/vanteeseen yksi lukkomutteri normaalin mutterin tilalle. Renkaat on siis autossa alla. Joka renkaassa on 5 mutteria. Tarviiko nostaa autoa ylös tuon yhden muutterin per rengas vaihdon takia vai voiko nuo vaihtaa ihan maassa?

Pitäisi vaihtaa yhden auton jokaiseen autonrenkaaseen/vanteeseen yksi lukkomutteri normaalin mutterin tilalle. Renkaat on siis autossa alla. Joka renkaassa on 5 mutteria. Tarviiko nostaa autoa ylös tuon yhden muutterin per rengas vaihdon takia vai voiko nuo vaihtaa ihan maassa?

Ei tarvi nostaa

Onko Suomessa (mieluusti etelässä) mitään paikkoja joihin saa mennä ajamaan autolla maksimeita? Jotain kiihdytyssuoraa tai hylättyä lentokenttää, jonne olisi vapaa pääsy? Tarttis päästä kokeilemaan vähän vauhdin hurmaa, mutta mieluusti niin että kortti säilyy.

Ei tarvi nostaa eikä vaihtaakkaan. Niistä lukoista on pelkkää kallista harmia, kun avainta ei löydykkään rengasrikon hetkellä.

Onko Suomessa (mieluusti etelässä) mitään paikkoja joihin saa mennä ajamaan autolla maksimeita? Jotain kiihdytyssuoraa tai hylättyä lentokenttää, jonne olisi vapaa pääsy? Tarttis päästä kokeilemaan vähän vauhdin hurmaa, mutta mieluusti niin että kortti säilyy.
Tuollasia tapahtumia järjestetään. Mm. muutama vuosi sitten Jämsän Hallissa järjestettiin vielä kiihdytysajot kiitotiellä joka kesä. Kolme yritystä ja 1.6 km matkaa kiihdyttää, 1 km jarruttaa. Tutkasivat vielä nopeuden. Sitä tosin ei enään järjestetä, mutta vois olla vastaavia vielä. Google voi kertoa.

Tietääkseni Lappeenrannassa järjestetään mailin ajot (1.6km) parikin kertaa kesässä.
Ja Joensuussa on Speedpartyt joka vuosi eli lentokentällä vedetään mailin matka
Kyseiset paikat ei kylläkään ole etelässä

Ja ilmeisesti on joku tehokkaampi auto alla? Ei tuonne millään perus kakslitrasella golffilla kannata mennä vetämään vaikka niitäkin tapauksia joka kerta näkyy :D

Edit: niin ja poliisi kattoo 1.6km kohdalla tutkan kanssa nopeuden ja jarrutusmatka taitaa olla jotain kilometrin luokkaa.
Olikohan speedpartyssa ovat parina vuonna kattoneet myös varttimailin ajan, ei tosin niin tarkka kuin oikeella stripillä mutta suuntaa antava

Ei tarvi nostaa eikä vaihtaakkaan. Niistä lukoista on pelkkää kallista harmia, kun avainta ei löydykkään rengasrikon hetkellä.
Yhdeltä kaverilta lähti bemarin renkaista pala pinnasta irti ja sinne olisi ollut hyvä heittää vararengas alle ettei käy hassusti. No siinä kun kyseltiin, että missäs toi lukkopultin avain on, niin se oli kuulemma kotona. Oikein näppärää.

Ja itse rengashommia muutaman vuoden joskus tehneenä voin kertoa, että niistä ei ole kuin haittaa itse asiakkaalle, sekä rengasliikkeille ja korjaamoille. Eikä niistä ole edes kummemmin hyötyä. Tavallisen lukkopultin avaa vastakierrehylsyllä kolmessa sekunnissa ja niiden kanssa saa painia hiukan pidempään missä on pyörivä ulkokehä, mutta ei nekään mitään estä. Harvemmin kukaan ohikulkeva narkkari ottaa renkaita alta kun ei sillä ole muitakaan välineitä. Sitä hommaa lähdetään sitten varta vasten tekemään ja silloin on myös sellaiset välineet mukana millä ne lähtee autosta kuin autosta jos ne todellakin halutaan. Minkään perus-skodan tai Volvon vanteita nyt ei kukaan halua, vaikka niissä ja monissa muissa on jo tehdasasennettuna lukkopultteja. Vittu mitä paskaa. Mä en menisi ikinä laittamaan autooni lukkopultteja ja jos sellaiset valmiina olisi niin vaihtaisin pois.

Joissakin kalliimmissa vanteissa ite käyttäisin ihan varuilta.. esim. Bbs lm maksaa sen 2.5k ylöspäin niin oikein kiva kun joku manne ne varastaa.

Tuonne kiihdytysajoihin kannattaa mennä kenen vaan. Siisti ajatusmaailma, jos ajattelet että vain kalliilla autolla paranee mennä. Jokainen sinne vaan, niin ei tarvi tiellä koittaa :) Itse kun kävin, niin oma ennätys oli 220 km/h. Eli en minäkään millään raketilla ollut.

Ohan se vähän synkkää kuitenkin jos ehtii kiihdyttää johonki 180kmh siinä 1,6km matkalla, ja jos enempi olis aikaa niin sais melkein satkun siihen päälle.
No ei ihan satkua, mut yli 260kmh varmaan kuitenki mittariin mitä olen tubesta kattonu. Itehän en aja mitää ylinopuksia yleisellä tiellä, mutta jos ajaisin, en ite viittis ajaa mitää 1000km edestakasin jonnekkin lentokentälle toiselle puolelle Suomea tällasen urheilusuorituksen takia, kun kestäisi muutaman sekunnin tehä sama yleisellä tiellä. Ja muutamalla sekunnilla tarkoitan sitä aikaa mikä menee 120-180 kiihdytyksessä. Sitä vauhdin hurmaa.

Onko varsinaisesti laillista harjoitella autolla ajamista jossain syrjässä tyyliin jossain hiljaisella hiekkatiellä? Koittaa siis auton hallintaa ja ajaa joku muutama metri?

Itselläni siis on kortti, mutta näin muuten vain kyselen :)

Onko varsinaisesti laillista harjoitella autolla ajamista jossain syrjässä tyyliin jossain hiljaisella hiekkatiellä? Koittaa siis auton hallintaa ja ajaa joku muutama metri?

Itselläni siis on kortti, mutta näin muuten vain kyselen :)

Ajokortti on pakollinen aina kun autoa ajetaan tiellä, ellei kyse olen ajo-opetustilanteesta, jossa asianmukaisesti luvitettu opettaja istuu oppilaan vieressä asianmukaisesti varustetussa opetusajoneuvossa.

Tien ulkopuolella (esimerkiksi suljettu yksityisalue) ajokorttivaatimusta ei käsittääkseni laissa ole.

Tien ulkopuolella (esimerkiksi suljettu yksityisalue) ajokorttivaatimusta ei käsittääkseni laissa ole.

Kuuluko sitten yksityisalueella oleskelu jokamiehen oikeukseen, ellei ole sitten esim. kielletty ajosuunta/ oleskelu kielletty merkkiä?

Kuuluko sitten yksityisalueella oleskelu jokamiehen oikeukseen, ellei ole sitten esim. kielletty ajosuunta/ oleskelu kielletty merkkiä?

Jos jonnekin pääsee autolla ilman että ajaa minkään portin tms läpi, ollaan todennäköisesti joko tiellä tai maastossa. Ensiksimainitulla tarvitaan ajokortti ja jälkimmäisessä maanomistajan lupa.

Jokamiehenoikeudet
eivät sisällä oikeutta ajaa autolla.

Edit: Todettakoon että oikeuskäytäntö on tästä hieman epäselvä. Tapauksessa KKO 1990:6 korkein oikeus katsoi, että lyhyt tie, joka vei yleiseltä tieltä parille talolle eikä minnekään muualle, ei ollut tieliikennelaissa tarkoitettu tie.

Ei enää pääse editoimaan joten korjataas uudella viestillä: KKO 1990:6:ssa tie yhdisti kaksi taloa toisiinsa eikä sitä käyttänyt kuin ko. talojen asukkaat ja heidän vieraansa. Pääsy yleiselle tielle oli kyllä olemassa mutta ei suoraan ko. tietä käyttämällä.

Back
Ylös Bottom