Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä minulle tuli joskus vuokrakämppään oikein sähköyhtiön edustaja katsomaan kuka kuluttaa heidän sähköään ilman sopparia. Olisikohan viikon sisällä muutosta.
Imurit käyntiin vain - ja saa tulle meillekin samalla reissulla, eikä tarvii maksaa kulutetusta sähköstä mitään. ;)Miten se juttu sitten päättyi, tuliko jotain laskua siitä sähköstä?
Joo ei pari euroa sinällään, olin vain spekuloinut että onko tuollaisissa tilanteissa mahdollista esim. paukauttaa tälle sopimuksen ulkopuolella sähköä käyttävälle jotain sanktiota (eli jokin älytön lisämaksu) sen varsinaisen sähkön hinnan päälle, koska sähköä on käytetty "ilman lupaa".Jos parilla eurolla käyttää sähköä ja joku siitä laskuttaa (jos siis näkee vaivan ja kokeen yrityksen tuloksen kannalta tarpeelliseksi, vaikka totuus on, että kyseisestä laskutuksesta tulee tappiota), niin ei kai se nyt mikään maailmanloppu tällä sähkönlainaajalle voi olla.Imurit käyntiin vain - ja saa tulle meillekin samalla reissulla, eikä tarvii maksaa kulutetusta sähköstä mitään. ;)
Kyllähän se luvattomana käyttönä olisi periaatteessa rangaistavaa. Käytännöstä en tiedä.Joo ei pari euroa sinällään, olin vain spekuloinut että onko tuollaisissa tilanteissa mahdollista esim. paukauttaa tälle sopimuksen ulkopuolella sähköä käyttävälle jotain sanktiota (eli jokin älytön lisämaksu) sen varsinaisen sähkön hinnan päälle, koska sähköä on käytetty "ilman lupaa".
En tiedä miten muualla maassa, täällä on sähkömittarit etäohjauksessa, ja kun edellisen asukkaan sopimus loppui, niin verkkoyhtiön toimistossa painettiin nappia ja sähköt pois. .

^ Saapikohan se yhteyttä sinne pankkiin?
Osaisikohan joku valaista pitkään mieltäni askarruttanutta asiaa. Kun vuokrakämppään tehdään sähkölaitoksen kanssa sopimus alkamaan esim. kuun alussa, ja edellinen asukas on muuttanut pois jo esim. kuukautta aiemmin ja välissä siis on kuukauden pätkä, kun kämppään ei ole kenelläkään sähkölaitoksen kanssa sopimusta, niin kuka maksaa tuona aikana käytetyn sähkön? Esimerkiksi jos asunnossa tekee vuokranantaja remppaa, tai uusi asukas saa avaimet jo etukäteen ja käy kämpässä siivoilemassa ym. ja käyttää sähköä. Jotenkin aiemmin kuvittelin, että asunnosta olisi sähköt kokonaan poikki silloin jos sopimusta ei ole, mutta näin ei näy asia olevan käytännössä. Mitään hyväntekeväisyyttähän se sähkön tulo töpselistä ei ole, joten kuka sen kustantaa?
Soitinkin heti tuon viestin laitettuani. Kertoi aluksi, että korteissa saattaa joskus jotain tämmösiä vikoja olla, no muttakun on ollut jo kuukauden päivät kohta. Sano, että korttikeskuksesta tai jostain minne se pankkivirkailija soitti, että näkivät sieltä etten ole tilauksen yhteydessä laittanut sitä kortin takaa löytyvää kolminumeroista turvalukua, eli tilauksen tehdessä oon jättänyt sen kentän tyhjäksi. No kun en ole jättänyt, kymmenen kertaa koittanyt nyt tilata ja joka kerralla oon täyttänyt aivan kuten ennenkin niin ei vaan perkele homma toimi, ei se pankkivirkailijakaan osannut tän enempää auttaa. Kai se sitten laskulla tai jollain muulla retardilla laskutavalla otettava kun ei tästä näytä tulevan lasta ei paskaa nyt.
Miten se edes päästäisi sen maksutapahtuman eteenpäin, jos sitä kolminumeroista lukua ei syöttäisi?
tais mm. electroneissa olla et pystyy verkkopankista määrittämään et voiks tilaa netistä/ulkomailta tms, kandee ehkä kattoo et siel on asetukset kunnossa..