Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ei kai se sitä aina vaadi. Jos esimerkiksi käyttäydyt välinpitämättömästi tai huolimattomasti ja siitä aiheutuu jollekin vahinkoa, vaikka suoranainen tarkoitus ei olisi välttämättä satuttaa jotakin tiettyä henkilöä, voi silti kyseeseen tulla pahoinpitely. Nuo jutut ei ole missään nimessä yksinkertaisia.

Otahan rauhassa niin kauan kun tuomiopäivä tulee :) näin maallikkona, syyte tuntuisi oudolta. Tokikaan en ole tuomari, enkä asianajajasi ;)

Juu, et ole ainut kuka tätä on noin sanonut.. Tutkiva poliisi tosiaan nauroi ääneen kun 1 asianomistajan tutkinta ja 2 tulivat hänelle ja niitä alettiin avaamaan,. Niin käsittämättömän monta ristiriitaa kyseisissä papereissa oli.. mm pää edeltä asfalttiin slämmäys ja useat naamaan lyönnit 1 tutkinnassa -> olivatkin 2 tutkinnassa muuttuneet siihen että uhri ei tiedä oliko mulla tarkoitus satuttaa.. Jos tekisin noin toista ihmistä kohtaan niin sillon mulla olisi tarkoitus tappaa, eikä varmasti tarvitsisi arpoa onko ollut tarkoitus satuttaa..

Ihmetyttää vaan ihan saatanasti miten syyttäjä on laittanut ton eteenpäin..

- - - Updated - - -

Ei kai se sitä aina vaadi. Jos esimerkiksi käyttäydyt välinpitämättömästi tai huolimattomasti ja siitä aiheutuu jollekin vahinkoa, vaikka suoranainen tarkoitus ei olisi välttämättä satuttaa jotakin tiettyä henkilöä, voi silti kyseeseen tulla pahoinpitely. Nuo jutut ei ole missään nimessä yksinkertaisia.

Juu eivät tosiaan tunnu olevan.. Jokseenkin tuntuu hullulta se että tälläisestä voisi saada tuomion ja mulle se ei tosiaan ole ihan pikku juttu.

Voiko joku selittää tyhmälle sen, että miksi mulle ei maksettu tuplapalkkaa sunnuntaityöstä? Vaikuttiko siihen se, että tiistai ja keskiviikko oli vapaata ja ma,to,pe,la ja su oli työpäiviä, joista la ja su 5,5h työpäiviä. Palkkalaskelmassa lukee sunnuntaityön kohalla (epäsäänn), tarkottaen mitä?

Onko asuntoja vuokraava yritys tehnyt jotain rikollista kun on asunnon vuokrannut minulle ilman allekirjoitustani missään papereissa? Koko vuokrauksesta en tiennyt mitään ennennkuin tuli perintäfirmasta ensimmäisen vuokran perintä.
Hain siis vuokra-asuntoa väliaikaisesti kesällä ja yhtä kävin katsomassa ja sovittiin että palataan asiaan mahdollisesti seuraavalla viikolla. Löysin kuitenkin mukavan rivarin ja ostin sen ja näin ollen en väliaikaista asuntoa tarvinnut.

Onko asuntoja vuokraava yritys tehnyt jotain rikollista kun on asunnon vuokrannut minulle ilman allekirjoitustani missään papereissa? Koko vuokrauksesta en tiennyt mitään ennennkuin tuli perintäfirmasta ensimmäisen vuokran perintä.
Hain siis vuokra-asuntoa väliaikaisesti kesällä ja yhtä kävin katsomassa ja sovittiin että palataan asiaan mahdollisesti seuraavalla viikolla. Löysin kuitenkin mukavan rivarin ja ostin sen ja näin ollen en väliaikaista asuntoa tarvinnut.

Siis mitä vittua, sulle tulee perintätoimiston kautta lasku vuokrasta, asuntoon, jota et ole edes koskaan vuokrannut? Totta vitussa yritys on tehnyt jotain rikollista.

Mikäs olikaan se lihapulju, joka myy tuotteitaan netissä ja mainoksia oli myös pakkiksella tuossa ainakin kesällä/keväällä? Oli broilerit, jlihat yms.

Siis mitä vittua, sulle tulee perintätoimiston kautta lasku vuokrasta, asuntoon, jota et ole edes koskaan vuokrannut? Totta vitussa yritys on tehnyt jotain rikollista.

Kyllä, juurikin näin. Ihan yhtä ihmeissäni olin itsekkin. Asuntoa luvattiin varata kolme vai neljä arkipäivää jonka sisällä piti mennä tekemään sopimus jos asunnon otan, mutta asuntoa en tarvinnut muttä näköjään ne vuokrasi sen mulle jokatapauksessa :D
Pahoittelivat kovasti ja lupasivat toimittaa maksumuistutukset ym kirjeet minulle avaamattomana. Mietin vaan että pitäisikö minun vielä jotain tehdä, lähinnä tuota mietin että mihin rikokseen on syyllistyneet?

Kyllä, juurikin näin. Ihan yhtä ihmeissäni olin itsekkin. Asuntoa luvattiin varata kolme vai neljä arkipäivää jonka sisällä piti mennä tekemään sopimus jos asunnon otan, mutta asuntoa en tarvinnut muttä näköjään ne vuokrasi sen mulle jokatapauksessa :D
Pahoittelivat kovasti ja lupasivat toimittaa maksumuistutukset ym kirjeet minulle avaamattomana. Mietin vaan että pitäisikö minun vielä jotain tehdä, lähinnä tuota mietin että mihin rikokseen on syyllistyneet?

Kyllähän tuo periaatteessa petoksena menisi, tiedä vaikka vastapuoli olisi väärentänyt allekirjoituksesi. Kyllä tuo ehdottomasti kannattaa kuitenkin selvittää vaikka vastapuoli asiaa pahoittelisi ja peruisi kaikki laskut.

Nimenomaa. Nyt saattaisi olla kahisevaa muutama tonni tarjolla, mikäli uhkailet lähettäjää rosiksella. Koijarit kuriin!

No ei niinkään rahan takia vaan ärsyttää vaan niin paljon että tekisi mieli viedä asiaa eteenpäin. Tietäisi vaan että onko huijaus vai mikä rikoksena?

Luulen että täältä tämä kysymys tavoittaa paremmin ihmiset, kuin tuolta talouspuolen ketjuista.

Tietääkö joku, että jos otan lainaa uudiskohteeseen nyt tässä kuussa, että miten korkovähennys toimii, kun kohde valmistuu vasta 2015 syksyllä? Ja laina tietysti alkaa juoksemaan samantien. Meneekö tuo jollain sijoitusasunnon korkovähennyksellä/tavallisella asuntolainan korkovähennyksellä? Kun tosiaan on muutto kelpoinen vasta silloin, kun se valmistuu. Ja jatkan asumista tässä nykyisessä siihen asti ja tämän sitten vuokraan/myyn.

Voiko joku selittää tyhmälle sen, että miksi mulle ei maksettu tuplapalkkaa sunnuntaityöstä? Vaikuttiko siihen se, että tiistai ja keskiviikko oli vapaata ja ma,to,pe,la ja su oli työpäiviä, joista la ja su 5,5h työpäiviä. Palkkalaskelmassa lukee sunnuntaityön kohalla (epäsäänn), tarkottaen mitä?

Miksi sulle olisi pitänyt maksaa tuplaliksaa? Kerro ala ja tes niin on helpompi kommentoida asiaa. Mutta viikottainen työaika ja työtunnit eivät vaikuta pyhäkorotukseen. Eli selitys on todennäköisesti joku seuraavista: Inhimillinen erehdys palkkakonttorissa tai olet saanut sen, mutta tulkitset palkkalaskelman väärin.

Mikä siinä on kun etureidet on kuin kengurulla ja perse kuin Jennifer Lopezilla, prässissä nousee reippaat 300kg, mutta kun uutena liikkeenä kyykkään, niin 60kg on jo tarpeeksi? O_o

Vuosia pelkästään jalkaprässin kiskoja kuluttanut salijermu voi hyvinkin hävitä kyykyssä jopa kevyen sarjan painonnostajalle. Ensinnä mainitulla voi olla reisissä ruutia pienen höyryveturin verran, mutta se ei auta, jos veturin kuljettaja on lomilla, eli liikkeen motorinen kontrolli puuttuu ja vartalon stabiliteetti on puutteellinen.

^
Polven ojennus epästabiileissa olosuhteissa on n. 70% stabiileja olosuhteita heikompi. Muscle force and activation under stable... [J Strength Cond Res. 2002] - PubMed - NCBI

Yritän asentaa kattolamppua johonkin 60-luvulla rakennettuun taloon. Katosta tulee harmaa,keltainen ja violetti piuha. Jos pistän harmaan piuhan lampun N-Kohtaan eli siniseen ja keltaisen lampun L-kohtaan ja jätän violetin, eli ilmeisesti toisen vaiheen kytkemättä niin meneekö oikein?

Back
Ylös Bottom