Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Alustavasti asiaa jo googlettelin, mutta pohdin tuossa työhaastattelusta aiheutuneita matkakuluja. Työtön työnhakija voi ainakin hakea km-korvausta, mutta entäs ihan töissäkäyvä ihminen? Mulla kuitenkin haastattelupäivä palkatonta vapaata ja matkaakin tuli autolla n.1000km.

^ Eli oot töissä, mutta käyt vapaapäivänä työhaastattelussa toiseen työpaikkaan? Työkkäriltä tai TE:ltä on tosiaan tossa kohtaa turha hakea, mutta eikös tuo haastattelun pitänyt yritys olis se oikea taho, jolta pyytää? Tai ois ollu ehkä korrektia kysyä etukäteen... Tai voithan sä aina kysyä sun nykyiseltä työnantajalta...:D

Alustavasti asiaa jo googlettelin, mutta pohdin tuossa työhaastattelusta aiheutuneita matkakuluja. Työtön työnhakija voi ainakin hakea km-korvausta, mutta entäs ihan töissäkäyvä ihminen? Mulla kuitenkin haastattelupäivä palkatonta vapaata ja matkaakin tuli autolla n.1000km.
Jotkut firmat makselee haastattelukorvauksia, mutta työkkäriltä työssäkäyvä ei voi saada. Rekrytoivalta firmalta kannattaa kysyä lähinnä siinä tapauksessa, että uskot että ne ihan oikeesti ja tosissaan haluaa sut. :)

Kalliiksi toi haastatteluissa juoksu voi kyllä tulla, varsinkin jos joutuu käymään monella kierroksella ja arvioinneissa.

Niin siis jouduin ottamaan palkattoman vapaan, jotta pääsen haastatteluun. Nykyinen työ loppuu neljän viikon päästä, joten ihan mielellään sitä käy haastattelussa. Ei toi rahamäärä mua kaada, lähinnä pohdin että jos valtiolta ois saanu lypsettyä jotain pennosia ;) Mutta joo. Yks haastattelu oli vaan tämä, eikä muita kauemmas suuntautuvia haastiksia oo tulossakaan.

Niin siis jouduin ottamaan palkattoman vapaan, jotta pääsen haastatteluun. Nykyinen työ loppuu neljän viikon päästä, joten ihan mielellään sitä käy haastattelussa. Ei toi rahamäärä mua kaada, lähinnä pohdin että jos valtiolta ois saanu lypsettyä jotain pennosia ;) Mutta joo. Yks haastattelu oli vaan tämä, eikä muita kauemmas suuntautuvia haastiksia oo tulossakaan.
Ootko ilmoittautunu työnhakijaksi? Siitä en itse asiassa osaa sanoakaan, voisko tossa tilanteessa saada, kun kerran nykyinen työ päättymässä. En pitäis mahdottomana etteikö jopa voiskin.

Mikä on se instanssi johon noissa amk-haku ja valintakoeasioissa kannattaisi kääntyä. Olen tämän kevään yhteishaussa hakenut opiskelemaan liiketaloutta useaan eri ammattikorkeakouluun. Ensisijaisena kohteena minulla on Haaga-helia ammattikorkeakoulu ja itseäni lähinnä oleva ammattikorkeakoulu on naapurikaupungissa, jonne en kuitenkaan tahdo mennä. Tiedustelinkin mahdollisuutta josko valintakokeen tekopaikkaa voisi vaihtaa tuohon itseäni lähinnä olevaan, koska mielestäni on kuitenkin melko kohtuutonta että lähden 750km päähän kahdeksi tunniksi tekemään valintakoetta. Tästä koituu minulle aivan liikaa tarpeettomia kustannuksia ja tulonmenetyksiä, joten ainakin omaan järkeen pohjaten siinä ei ole mitään estettä miksen tuossa naapurikaupungissa sitä koetta voisi käydä tekemässä...

Keneltä tätä nyt kannattaisi alkaa penäämään?

No sehän olisi hakemuksessa pitänyt laittaa.. Itse tein sillä tavalla, kun töhöilin hakiessa, ja kahtena peräkkäisenä päivänä oli eri alojen valintakoepäivät, että kävin opintotoimistossa ennen kokeen alkua itkemässä. Soittivat sinne missä minun olisi pitänyt olla, ja lähettivät kokeen sitten sinne.

Joko sulle on muka tullut lappuja pääsykokeisiin?

No sehän olisi hakemuksessa pitänyt laittaa.. Itse tein sillä tavalla, kun töhöilin hakiessa, ja kahtena peräkkäisenä päivänä oli eri alojen valintakoepäivät, että kävin opintotoimistossa ennen kokeen alkua itkemässä. Soittivat sinne missä minun olisi pitänyt olla, ja lähettivät kokeen sitten sinne.

Joko sulle on muka tullut lappuja pääsykokeisiin?

Tänään tuli toi Haaga-helian lipuska. Oliko siinä hakuhommassa muka semmonen että vaikka ensisijainen olis tietty koulu niin kokeen voi suorittaa silti toisessa?

Tänään tuli toi Haaga-helian lipuska. Oliko siinä hakuhommassa muka semmonen että vaikka ensisijainen olis tietty koulu niin kokeen voi suorittaa silti toisessa?

Itse kun hain tietokonetieteitä lukemaan tiettyyn ammattikorkeaan niin kävin tekemässä kokeen ihan toisessa ammattikorkeakoulussa. Yhteishakua täyttäessä sai valita.

Laita klooria sinne veteen.

Kannattaa ensin varmistua, saako vaatetta kloorivalkaista. Joissain tapauksissa kloori tekee kankaasta keltaisen ja sellaisen koppuraisen tai sitten kangas ohenee.

Ilmeisesti punainen läikkä tuli toisesta vaatteesta? Saattaaolla, ettei se lähde ollenkaan. Tietty voi kokeilla vaatteen uudelleen pesua heti. Joissain tapauksissa väriä voi yrittää ottaa pois valkaisevalla pyykinpesuaineella/värjäytymien poistiaineella, sitruunalla, ruokasoodalla ja toisinaan vaatteen kuivattaminen auringossakin voi auttaa.

Parone Design - Hääkoristelu, hääkukat, muoti, stailaus, UV-suojavaatteet - Pese oikein!

Kloorivalkaisu | Vaatteiden ja tekstiilien kloorivalkaisu

Tahranpoisto

Itse kun hain tietokonetieteitä lukemaan tiettyyn ammattikorkeaan niin kävin tekemässä kokeen ihan toisessa ammattikorkeakoulussa. Yhteishakua täyttäessä sai valita.

Vastaus tuli. Valintakoepaikka on "ensisijainen ammattikorkeakoulu".

Ei vittu että vituttaa tämäkin, 750km etäisyyttä. Pari sataa tulee itelle täysin turhia kuluja ja mikä parasta, tulonmenetyksiä muutamalta päivältä.

Ei ole helsinki eikä tallinnanlaivat tuttuja, joten ajattelin aloittaa tutkimisen pakkotoistolta. Jos viking line tallinnasta helsinkiin kertoo olevansa perillä 9.15, ehdinkö kiasmalta lähtevään onnibussiin 9.45? :david: Toisin sanoen, onko noi paatit kuinka hyvin yleensä aikataulussa, onko siinä jotain passintarkastusta tullia ymsyms ja kauanko katajanokalta kävelee/jollain muulla kiasmalle?

Ei ole helsinki eikä tallinnanlaivat tuttuja, joten ajattelin aloittaa tutkimisen pakkotoistolta. Jos viking line tallinnasta helsinkiin kertoo olevansa perillä 9.15, ehdinkö kiasmalta lähtevään onnibussiin 9.45? :david: Toisin sanoen, onko noi paatit kuinka hyvin yleensä aikataulussa, onko siinä jotain passintarkastusta tullia ymsyms ja kauanko katajanokalta kävelee/jollain muulla kiasmalle?

Melko suurella varmuudella voin sanoa, että et ehdi. Laiva voi olla perillä 9.15, mutta ennen kuin porukka on oikeasti ulostautunut laivasta, on kello jo helposti sen 9.45.

Otin punkkirokotteen eilen. Kävin illalla salilla. Nyt olkapää piikitetyn kohdan alueelta ihan vitun kipeä? Normal?

7r3dh.jpg

Ei kannata säikähtää vaikka turpoaisikin joskus pistoksen jälkeen. Ei oo vaaralista ja menee äkkiä ohi. Jos jatkuu todella pitkään niin sitten lekuriin yhteyttä.

Otin punkkirokotteen eilen. Kävin illalla salilla. Nyt olkapää piikitetyn kohdan alueelta ihan vitun kipeä? Normal?

Rokotteen jälkeinen kipu ja turvotus on aika lailla normaalia on rokote mikä tahansa. Myös yleisoireisiin (lihaskipua muuallakin kehossa) voi varautua. Normaalisti menevät ohi parissa päivässä. Rokotteen toimintaidea on saada keho luulemaan, että tauti on juuri tarttunut ja käynnistää puolustusreaktio, jotta sitten tosipaikan tullen keho on nopeasti valmis toimintaan. Se on se tarkoituksellinen puolustusreaktio, joka noita oireita aiheuttaa.

Nämä normaalit oireet ovat yleinen syy miksi influenssapiikin ottaneet joskus väittävät saaneensa siitä pikkuflunssan.

Laiva on yleensä aikataulussa, mutta kannattaa huomioida, että joskus huonolla säällä voi myöhästyä tuntikaupalla.

Laivalla on usein toista tuhatta matkustajaa. Sellainen määrä ei parista kapeasta aukosta kovin nopeasti purkaudu. Matkan varrella on tullin tarkastuspiste, joka ei suurinta osaa pysäytä, passia ei Tallinnan-reissun yhteydessä tarkasteta.

Katajanokalta on pari kilometriä Kiasmalle, siis hyvin pystyy kävelemään, mutta itse tykkään ottaa ratikan (4T, lähtee ihan terminaalin vierestä).

Puoli tuntia on minustakin liian lyhyt siirtymäaika.

Back
Ylös Bottom