Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kyllä meillä on kotona aina ollut komposti, mutta oon samaa mieltä kanssasi. Minusta vaan on hiukka outoa laittaa niin vahvaa, valkaistua paperia biojätteeseen. Opetettu on, että vain suodatin paperi ja hätätapauksessa talouspaperia voi laittaa. "Normaali sijoituspaikka olisi saunan pesä. Ja joo, maalla toimitaan näin.

Eli miten on, miten tuon paperin kanssa pitäisi toimia?

No se on yks hailee mihin tuommoisen servettimäärän tunkee. (Et kuitenkaan todennäköisesti pidä pitopalvelua josta tuota mainitsemaasi saattaisi kertyä merkittäviä määriä) ensin meinasin ehdottaa persettä mutta itse laittaisin ne sekajätteen sekaan :)

Pitäskö huolestua, kun silmä mustana vaikkei siihen mikään ole osunut? Tuossa silmän alapuolella sen luun kohdalta turvonnut ja nyt alkaa pientä mustelman tynkää siihen ilmestyyn. Ja voiko tuota mitenkään hoitaa? Viimeks kun oli samanlailla mustana niin reilun viikon kesti. Sillon sille oli tosin järkevä selityskin.

Kyltissä on siis annettu päivät, jolloin suoritetaan talvikunnossapitoa (auraust ilmeisimmin) tietyn ajanjakson aikana (talvikuukaudet). Asiaa vielä tehostettu auton poishinauskyltillä.

Kysymys on siis se, että tulkitsevatkohan parkkipirkot kylttiä niin ahtaasti, ettei järjelle jää mitään sijaa. Tällä hetkellä autot eivät näköjään noudata kylttiä.
Ootko jo testannut järjestelmää? Oman kämpän edessä on tollanen samanlainen niin ei mitään käryä uskaltaako jättää auton siihen.

Mikä tämä juttu kaikenlaisten tietokonelisälaitteiden ja vastaavien rekisteröintien kanssa on? Siis kun asennan tulostimen niin sehän kysyy että haluatko rekisteröidä laitteesi? No miksi ihmeessä haluaisin kun en edes tiedä miksi pitäisi? Mitä siitä hyödyn, häh? Tämä saatanan ripulikasa kertoo vain, että rekisteröi jotta voimme auttaa sinua paremmin uudistusten ja laiteohjelmistojen ja liibalaaba kanssa... Eli lähettää mainoksia sähköpostiin? Sitähän mä varmasti haluan, juu. Eli miksi ihmeessä kaikki perhanan härpäkkeet "piäisi" nykyään rekisteröidä?

Kuten itse jo mainitsit niin markkinoinnin takia. Kerätään käyttäjätietoja ilmasiksi, kun jengi rekisteröi niitä vitun vekottimiaan ajattelematta yhtään sen enempää.

Vaikea myös ymmärtää, että minkä ihmeen takia jotain servettejä tai munakennoja pitäisi laittaa biojätteeseen? Sehän on parasta mahdollista energiajaetta, joka voidaan energiajätteeseen lajiteltuna käyttää lämmön- ja sähköntuotantoon jo hyvinkin monessa kaupungissa. Monessa paikassa biojätteelle taas ei tehdä yhtään mitään muuta kuin kipataan keruupaikalle.

Omassa kompostissa ne saattavat tuoda tarvittavaa kuiviketta sinne, jolloin mahdollisesti sitä ei erikseen sinne tarvitse heitellä. Järki tietty tuossakin mukaan, suuret määrät ei kompostin toiminnalle tietenkään voi olla hyväksi. Kaupungeissa taas, taloyhtiöissä ei ole energiajätteen keräystä, jolloin vaihtoehdoksi jää se biojäte (jos sallittua) tai sekajäte. Oma takka jos löytyy, niin itsekin tunkisin sinne. Siinä olen samaa mieltä, että energiajätteen keräystä tulisi lisätä, koska nykyisin kaatopaikoilla makaa hukkaenergiaa melkoiset määrät.

Minusta vaan on hiukka outoa laittaa niin vahvaa, valkaistua paperia biojätteeseen. Opetettu on, että vain suodatin paperi ja hätätapauksessa talouspaperia voi laittaa. "Normaali sijoituspaikka olisi saunan pesä. Ja joo, maalla toimitaan näin.

Eli miten on, miten tuon paperin kanssa pitäisi toimia?

Vahvuden ymmärrän, että se ei niin helposti maadu, mutta miten se valkaisu siihen liittyy? Katso ne kaupunkikohtaiset ohjeet, sieltä selviää mitä sille paperille pitää tehdä. Jos on oma komposti, niin voi sitä siis pieniä määriä sinnekin laittaa.

Onko totta etta Saastopankista lahtevat maksut lahtevat saman tien toiseen pankkiin? Eli toisin sanoen jos siirran nyt Saastopankin tililta Nordean tilille rahaa, sen pitaisi nakya parin tunnin sisalla eika vasta 1-2 pankkipaivan jalkeen.

Oisko jollaki heittää linkkiä tms. kuvaan, jossa on aluksi joku heppu takki päällä ja teksti jotenkin näin: "Do you even lift?" ja alla sama heppu ilman paitaa, jossa paljastuu, että tyypillähän on ihan jäätäv fysiikka? Se kierteli tässä jokin aika sitten erinäisissä sosiaalisissa medioissa, ja taisi vilahtaa pakkiksellakin jossain...

Onko totta etta Saastopankista lahtevat maksut lahtevat saman tien toiseen pankkiin? Eli toisin sanoen jos siirran nyt Saastopankin tililta Nordean tilille rahaa, sen pitaisi nakya parin tunnin sisalla eika vasta 1-2 pankkipaivan jalkeen.
Bullshitin makua nyt. Toki säästöpankki voi lähettää tilisiirtojen tiedot eteenpäin vaikka tunnin välein mut ei se tarkota että se näkyis vielä toisessa pankissa.

Pankit käsittelee vasta yöllä/aamulla muista pankeista tulleet tilisiirrot. Jos siirtää kolmelta iltapäivällä niin aamulla näkyy toisessa pankissa. Yleensä kuuden jälkeen tehty tilisiirto lähtee vasta seuraavana päivänä joten tulee päivän viive.

Tarkkaan ei voi vastata kun ei tiedä miten nuo ajot on ajastettu.

2vuotta vanhalle läppärille kaatui juomaa eikä näppäimistö enään pelaa. voiko näppäimiä vääntää veitsellä irti niinkuin ennen vanhaan?

2vuotta vanhalle läppärille kaatui juomaa eikä näppäimistö enään pelaa. voiko näppäimiä vääntää veitsellä irti niinkuin ennen vanhaan?
Ei oo samanlainen kuin vanhat näppikset, niitä litteitä näppäimiä ei kannata repiä irti.
Se näppislevy lähtee irti suht helposti, pitää vaan löytää uusi tai jostain vanhasta varaosa.

Voiko yliopiston opiskelupaikkaa lykätä millä perustein? Tarvitseeko se mitään erityisiä perusteluita vai onko jotkut tarkat kriteerit. Eli voiko hakea kouluun, päästä sisään ja siirtää sen alkamisen seuraavalla vuodelle ihan tuosta vaan.

Miksi jotkut laittaavat nettiin (youtube) punttisali nosto videoita? Mä ymmärrän jos tulokset on kovia mutta esim: eilen törmäsin kaveriin joka ilmeisesti kuvittelee olevansa kovinkin vahva 400kg yt:llä.. Jotenkin leimautuu ainakin mun silmissä narsistiseksi persoonaksi tälläiset henkilöt.. Samaa sarjaa kun its ekuvaisi kuulantyöntöjä hirvee uho, rintaan paukuttelu ja 10m kaari jonka jälkeen kauhea juhliminen..

Miksi jotkut laittaavat nettiin (youtube) punttisali nosto videoita? Mä ymmärrän jos tulokset on kovia mutta esim: eilen törmäsin kaveriin joka ilmeisesti kuvittelee olevansa kovinkin vahva 400kg yt:llä.. Jotenkin leimautuu ainakin mun silmissä narsistiseksi persoonaksi tälläiset henkilöt.. Samaa sarjaa kun its ekuvaisi kuulantyöntöjä hirvee uho, rintaan paukuttelu ja 10m kaari jonka jälkeen kauhea juhliminen..

Kaikki eivät ole yhtä vahvoja kuin sinä ( olitkos se tyyppi joka asustelee ulkomailla ja olet "kehunut" täällä omaisuudellasi ja "viisaudellasi" ) Saa ne ihan 400kg yhteistulos hemmot laittaa noita videoita koska heille se on hyvä tulos eikä kehumista! Itsekkin penkkaan vain sata ja hehkuttelen kyllä siitä kavereilleni (: koska itselleni se on kova tulos.

Ihan vaan ajan kuluksi ja vaikka tekniikasta palautetta saadakseen. Miksi ei saisi laittaa, siinä missä monet pistävät nettiin vaikka kuvia koirastaan tai autostaan vaikka ei olisikaan maailman kaunein koira ja kallein auto? Ihan kiva niitä muiden videoita on katsella, suoritustasosta riippumatta, ja jos itse saa joskus jonkin omalla mittapuullaan hyvän suorituksen aikaiseksi niin miksipä sitä ei voisi vastaavasti pistää muidenkin nähtäväksi. Jos jonkun mielestä suorituksien esille laittaminen on automaattisesti jotain kovistelua ja kukkoilua ja siihen on oikeus vain thompzoneilla, niin aika outoa ajattelua minun mielestäni.

Voiko yliopiston opiskelupaikkaa lykätä millä perustein? Tarvitseeko se mitään erityisiä perusteluita vai onko jotkut tarkat kriteerit. Eli voiko hakea kouluun, päästä sisään ja siirtää sen alkamisen seuraavalla vuodelle ihan tuosta vaan.
Mikäs sua estää ilmoittautumasta poissaolevaksi haluamallesi lukuvuodelle. Myönnettäköön, etten kyllä tuohon ole törmännyt opiskelupaikan vastaanottamisen yhteydessä, mutta toisaalta en kyllä näe mitään estettäkään miksi tuo ei olisi mahdollista. Yliopistot on melko vapaamielisiä (ja kasvottomia) laitoksia, ettei siellä oikein ketään kiinnosta, miten kukakin opiskelunsa hoitaa.

Mielummin ok tekniikalla tehtyjä 400 kilon YT:tä, kuin paskasti laulettuja covereita ilman melodiaa. Tai muita avautumispäiväkirjoja.

Kaikki eivät ole yhtä vahvoja kuin sinä ( olitkos se tyyppi joka asustelee ulkomailla ja olet "kehunut" täällä omaisuudellasi ja "viisaudellasi" ) Saa ne ihan 400kg yhteistulos hemmot laittaa noita videoita koska heille se on hyvä tulos eikä kehumista! Itsekkin penkkaan vain sata ja hehkuttelen kyllä siitä kavereilleni (: koska itselleni se on kova tulos.

En kyllä tunnista itseäni :) Ihan duunari ja savolainenkin vielä.. Ja onhan ne perhana vahvempia kuin minä, jotenkin vaan kummaksuttaa kun nuo nyt ei ole todellakaan mitään kummoisia tuloksia, kyllä siitäkin varmaan tulis vittuiluja jos meikäläinen postaisi videon missä vedän bodyposeerauksia ja hehkutan itseäni... Ja aika nihkeesti noissa palautetta on tullut lähinnä entäs sitten tyyppisiä kyselyjä.

Mielummin ok tekniikalla tehtyjä 400 kilon YT:tä, kuin paskasti laulettuja covereita ilman melodiaa. Tai muita avautumispäiväkirjoja.

Jep samalla tavalla myötähäpeää tulee noistakin pätkistä (ei kaikista vaan niistä missä kaveri kuvittelee olevansa ihan järkyn vahva kun saa sen 1.2x omanpainon maastavedossa.) Mä en niinku saa ideasta kiinni miksi joku kuvittelee että se kiinnostaisi muita?

Mikäs sua estää ilmoittautumasta poissaolevaksi haluamallesi lukuvuodelle. Myönnettäköön, etten kyllä tuohon ole törmännyt opiskelupaikan vastaanottamisen yhteydessä, mutta toisaalta en kyllä näe mitään estettäkään miksi tuo ei olisi mahdollista. Yliopistot on melko vapaamielisiä (ja kasvottomia) laitoksia, ettei siellä oikein ketään kiinnosta, miten kukakin opiskelunsa hoitaa.

Aiemmin ainakin Jyväskylän yliopistossa vaadittiin hyvä perustelu, esim. varusmiespalvelu. Nykyisissä ohjeissa ei mainita mitään vaatimuksia, pitää vain ottaa paikka vastaan ja ilmoittautua poissaolevaksi. En tiedä, miten tuo toimii käytännössä.

Back
Ylös Bottom