Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos kypsentää esimerkiksi kananmunaa pannulla liikaa, mustaksi. Muuttuuko ravintoarvot millään tavalla? Tietty karsinogeenejä syntyy.

Onko mitään mahdollisuuksia päästä vuorotteluvapaan sijaiseksi, vaikka olisikin tällä hetkellä vakkaritöissä? Pitää olla siis työtön työnhakija, mutta pystyykö tuossa kikkailemaan jotain?

Mulla on asennettavana lamppu, jossa on sellanen töpseli ja sitten katossa on sokeripala. Googlailujen jälkeen tiedän jo, mikä johto pitää yhdistää mihinkin johtoon, mutta miten ne sitten oikein yhdistetään? Ja miten saan ne johdot esiin?

Mulla on asennettavana lamppu, jossa on sellanen töpseli ja sitten katossa on sokeripala. Googlailujen jälkeen tiedän jo, mikä johto pitää yhdistää mihinkin johtoon, mutta miten ne sitten oikein yhdistetään? Ja miten saan ne johdot esiin?
Tarviit pienen talttapäisen ruuvarin ja sillä availet sokeripalasta ne ruuvit auki ja sit vaan johdot yhteen ja ruuvit takas kiinni.

No kun siinä se ongelma onkin, että miten ne laitetaan yhteen?

Siinä lampussa on sokeripala, mihin johto menee? Ruuvaat johdot irti sopivan pienellä - (miinus) meisselillä sokeripalan päältä. Sitten ruuvaat katosta sokeripalan irti samoin kun irroitit pistokkeen. Katosta tulevat johdot lampun sokeripalan alle järjestyksessä jonka löysit netistä. Ruuvi kiinni ja lamppu kattoon.

Jos et näillä selviä niin tarviit miehen apua ;)

Onko mitään mahdollisuuksia päästä vuorotteluvapaan sijaiseksi, vaikka olisikin tällä hetkellä vakkaritöissä? Pitää olla siis työtön työnhakija, mutta pystyykö tuossa kikkailemaan jotain?

Mä oon kerran mennyt suoraan työstä toiseen vuorotteluvapaan sijaiseksi. Eli on ja ei, sun täytyy irtisanoutua(?) tai ainakin ilmoittautua työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi että sut voidaan ottaa siihen. Eli mä tein niin että sovin tulevan työnantajan kanssa että mä tuun, sen jälkeen työkkäriin työnhakijaksi ja heti paikka vastaan.

Siinä lampussa on sokeripala, mihin johto menee? Ruuvaat johdot irti sopivan pienellä - (miinus) meisselillä sokeripalan päältä. Sitten ruuvaat katosta sokeripalan irti samoin kun irroitit pistokkeen. Katosta tulevat johdot lampun sokeripalan alle järjestyksessä jonka löysit netistä. Ruuvi kiinni ja lamppu kattoon.

Jos et näillä selviä niin tarviit miehen apua ;)

Ahaa! Minä luulin että niille johdoille pitää tehdä jotain hienoa. Kiitos! :)

Minkä antaisitte diagnoosiksi, kun pari päivää on ollut tuskaista avata suuta ja pureskella. Eli kun avaan suun ammolleen tai puristan hampaita yhteen niin tuntuu kauhee kipu tuossa vasemman korvan edessä poskella, alkaa pikkuhiljaa kyrsimään huolella.

Eiköhän ne ole jo kuorittu, kun ennenkin ollut lamppu kiinni..

- - - Updated - - -

Eipä mitiä. Kotikäynti ois tehnyt 60 €/tunti :D

Ja sillä ei ole mitään väliä onko niissä johdoissa jännite kun sitä aletaan kytkemään?
Näitä nettiammattilaisten ohjeistuksia aina kauhulla kattelee. Ei paljoa paina mielessä, että mitä jos siellä otetaan kynsille ja henki pois nyt näillä mun ohjeilla..

Ja sillä ei ole mitään väliä onko niissä johdoissa jännite kun sitä aletaan kytkemään?
Näitä nettiammattilaisten ohjeistuksia aina kauhulla kattelee. Ei paljoa paina mielessä, että mitä jos siellä otetaan kynsille ja henki pois nyt näillä mun ohjeilla..

Hehe. Amatöörimäinen virhe :D 230 volttia kuormittamattomasta piiristä ei ketään tapa, ja sulake palaa alta aikayksikön.

No kyllä nyt on hurjat väitteet. Parempi olisi kyllä ettet noilla tiedoilla alkaisi muita ohjeistamaan.
Joo sulake kyllä varmasti palaa jossain vaiheessa, mutta Se on johdon suoja ei henkilösuoja. Siinä vaiheessa kun nalli palaa niin ihmisen tappamiseen tarvittava Virta on ylitetty jo monikymmenkertaisesti.
Se että jos olet joskus saanut kynsille niin, että tuurilla virtapiiri on muodostunut vaikka yhteen sormeen vaiheen ja nollan ottaessa siihen kiinni ei tarkoita sitä, että siitä ei lähtisi henki siinä vaiheessa kun esim. Vaihe on toisessa kädessä ja nolla toisessa ja virtapiiri kulkee sydämen läpi.
Älä nyt jumalauta ala ainakaan muitten henkeä riskeeraamaan tuommoisilla ohjeilla.
Jos Se lamppu pitää itse vaihtaa niin suosittelisin ainakin varmuuden vuoksi ottamaan keskuksesta pääkytkimen pois päältä.

Ja sopivaan kohtaan sydämen toimintasykliä kun osuu tuo sähköisku (läpilyönti), niin voi aiheuttaa rytmihäiriön, jonka takia 4h tarkkailu monitorissa on perus toimenpide.

Minkä antaisitte diagnoosiksi, kun pari päivää on ollut tuskaista avata suuta ja pureskella. Eli kun avaan suun ammolleen tai puristan hampaita yhteen niin tuntuu kauhee kipu tuossa vasemman korvan edessä poskella, alkaa pikkuhiljaa kyrsimään huolella.

Kuullostaa siltä että leuoissa on jotain vikaa. Googlettamalla löytää paljon tietoo esimerkiks: "Leukanivelistä ja -lihaksista johtuva kipu:

Leukanivelet ja sitä ympäröivät purentalihakset voivat tuottaa erilaisia kasvokipuja, päänsärkyjä sekä niska-hartia-alueen vaivoja. On myös tavallista, että leukanivelien toimintahäiriö voi hoitamattomana osaltaan vaikuttaa pään ja niska-hartia-alueen vaivojen kroonistumiseen. Leukanivelet ja sen lihaksen toimintahäiriöissä oireet ovat yleensä toispuoleisia. Kivun lisäksi oireina voi esiintyä leukanivelääniä, hampaiden yöllistä narskuttamista, leukanivelten tai puremalihasten väsyneisyyttä ja suun rajoittunutta avautumista."

Toivottavasti saat vaivan hoidettua, tiedän kokemuksesta että ei oo kiva. :)

Back
Ylös Bottom