Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ovatko Utti Hietala ja Pekka Kotipohja käyneet armeijan?
Lähdin eilen puolihuolimattomasti kadunvarsiparkista ja auto valui pari metriä vapaalla toooodella hiljaa takana olevan auton keulaa päin. Katsottiin (nais)kuskin kanssa ettei kummankaan autoon tullut mitään näkyviä jälkiä, mutta pimeähkön illan takia hän sanoi että hänen miehensä katsoo vielä kotona ja annoin naiselle henkilötietoni mahdollisia jatkoselvittelyjä varten. Otin myös itse hänen puhelinnumeronsa ylös. Mutta kuten sanoin, tönäisy oli niin hiljainen eikä kummassakaan autossa näkynyt mitään joten yhteydenottoa tuskin tulee. Unohdin omaan huolimattomuuteeni vittuuntuneena ottaa naisen auton keulasta kuvan, joten vähän jänskättää päättääkö hän nyt korjauttaa kaiken mahdollisen oman vakuutusyhtiöni laskuun. Mitä voin tehdä varmistaakseni ettei näin käy?
Nykyisen ajokorttilainsäädännön mukaan voin käydä tuon kolmannen, eli syventävän vaiheen heti, mutta pysyvä ajokortti tulee vasta silloin kun ajokortti on ollut minulla vuoden. Oiskos eri tilanne sitten kun täytän 19.
EN ole ihan varma, mutta itsekin joskus tötöilleenä sen tötöilijän täytyy tehdä se vahinkoilmoitus ensin omaan vakuutusyhtiöön ja sieltä sitten lähtee tieto kolhitun vakuutusyhtiöön.
EN ole ihan varma, mutta itsekin joskus tötöilleenä sen tötöilijän täytyy tehdä se vahinkoilmoitus ensin omaan vakuutusyhtiöön ja sieltä sitten lähtee tieto kolhitun vakuutusyhtiöön. Eli jos ei mitään kuulu sanotaan vaikka tänään tai huomenna viimeistään, itse ainakin huokaisisin helpotuksesta. Tietty voihan sitä viksuna itekkin soittaa toiselle osapuolelle ja kysellä mikä tilanne. Mutta jos vauhtia ollu vähän ja vähänkin vanhempi ja ei-niin-kallis auto kyseessä ni tuskinpa niistä sen enempiä jatkoseuraamuksia tulee. Noissa nykyautoissa kun tuppaa tuota muovia olemaan keulassa aika paljon ni se kyllä antaa periksi, toinen juttu jos sulla olis ollu koukku, jolla olisit pökänny. Sitten olis saattanu tulla enempi vahinkoa.
Ei vaadi syyllisen ilmoitusta tapahtuneesta.
Kerran eräs kansallispukuun pukeutunut henkilö ajoi perääni isältään lainaamallaan autolla jonka isä oli lainannut sukulaiseltaan joka omisti auton vain paperilla ja jne jne...
Muutaman mielenkiintoisen selvittely/uhkailu/kiistämispuhelun jälkeen soitin itse syyllisen vakuutusyhtiöön ja sieltä tuli setä seuraavana päivänä katsomaan autoa ja rahat oli tilillä sitä seuraavana päivänä.

Kannattaisi pyrkiä juttelemaan henkilökohtaisesti palkasta päättävän kanssa, kysymyksesi koskee todennäköisesti netin tai puhelimen välityksellä tehtyä palkankorotuspyyntöä?

Jos siis puhutaan puhtaasti palkankorotuspyynnöstä, ei esimerkiksi siitä, että esitetään ettei palkka ole vaikkapa TES:in mukainen tai että palkkaus talon sisällä on epätasa-arvoinen, ei siihen kyllä mitään lakisääteistä velvollisuutta ole vastata ollenkaan. Eli saa kestää kuukausia. Jos kestää kuukausia, pitäisin vastaustakin melko ennakkoitavissa olevana.Onko työnantajalla jotain ajallista takarajaa lain puitteissa, että koska palkankorotuspyyntöön pitäisi vastata? Vai saako kieltävänkin vastauksen antaminen kestää kuukausia?
Oli kaveripiirissä hiukan keskustelua aiheesta ja kukaan ei tuntunut tietävän vastausta![]()
Jos siis puhutaan puhtaasti palkankorotuspyynnöstä, ei esimerkiksi siitä, että esitetään ettei palkka ole vaikkapa TES:in mukainen tai että palkkaus talon sisällä on epätasa-arvoinen, ei siihen kyllä mitään lakisääteistä velvollisuutta ole vastata ollenkaan. Eli saa kestää kuukausia. Jos kestää kuukausia, pitäisin vastaustakin melko ennakkoitavissa olevana.

Kiitos vastanneille.
Ajattelin nyt tänään pirauttaa ja kysäistä, löytyikö mitään naarmuja. Epäilen, että asiasta olisi jo jotain kuulunut jos näin olisi, joten tuskinpa. Mutta mitä jos saan nyt puhelimessa kuulla ettei naarmuja tullut mutta nainen ensi viikolla itse kolhii autoaan ja väittää uusien kolhujen tulleen tässä meidän törmäyksessä. Kun ei tosiaan ole kuvaa naisen autosta eikä mitään mustaa valkoisellakaan siitä ettei skraaduja tullut, niin mikä estää naista vierittämästä vaikkapa kolmen kuukauden päästä tulevat lommot minun kontolleni? Mitä voin tehdä varmistaakseni ettei näin tapahdu?