Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kyllä se on mulla aina ollut, että kämpän mielekkyys ensin ja karsitaan muista - kotia pitää olla aina kiva tulla. Kun viimeksi vaihdoin kämppää, niin oisin voinu säästää 100 € kuussa huonosta asuinalueesta ja huonommasta kämpästä, joten ei kiitos. Neliöitä on kyllä vähiten koskaan (38), mutta eipähän oo deekuja rappukäytävässä.

Kyllä se on mulla aina ollut, että kämpän mielekkyys ensin ja karsitaan muista - kotia pitää olla aina kiva tulla. Kun viimeksi vaihdoin kämppää, niin oisin voinu säästää 100 € kuussa huonosta asuinalueesta ja huonommasta kämpästä, joten ei kiitos. Neliöitä on kyllä vähiten koskaan (38), mutta eipähän oo deekuja rappukäytävässä.

Kyllä. Koti valitaan fiiliksellä.

Olin kolmisen viikkoa sitten flunssassa, nyt samassa taloudessa asuva on tulossa kipeeksi. Voinko saada flunssan siltä nyt uudestaan tai onko edes todennäköistä tai mahdollista saada flunssa uudestaan näin lyhyen ajan sisällä? :face: Normaalisti sen kerran tai pari vuodessa lenssussa. Ceetä ja deetä tulee otettua runsaasti.

Kenelläkään tietoa miten pystyn poistamaan nettisivustolle x vahingossa laittamani eston?

Käytin tuolloin jotain viruksentorjuntaohjelmaa samalla kun kyseinen nettisivusto oli päällä ja nyt tämän jälkeen mikään selain ei anna kirjautua kyseiselle sivustolle. Kuinka poistan kyseisen "lukituksen"? Ihan tavallinen ja turvallinen nettisivusto kyseessä.

Kenelläkään tietoa miten pystyn poistamaan nettisivustolle x vahingossa laittamani eston?

Käytin tuolloin jotain viruksentorjuntaohjelmaa samalla kun kyseinen nettisivusto oli päällä ja nyt tämän jälkeen mikään selain ei anna kirjautua kyseiselle sivustolle. Kuinka poistan kyseisen "lukituksen"? Ihan tavallinen ja turvallinen nettisivusto kyseessä.

Lisäyksenä vielä, että kyseinen ohjelma oli Norton Online Backup. (Virheellisesti sanoin viruksentorjuntaohjelma)

Olin kolmisen viikkoa sitten flunssassa, nyt samassa taloudessa asuva on tulossa kipeeksi. Voinko saada flunssan siltä nyt uudestaan tai onko edes todennäköistä tai mahdollista saada flunssa uudestaan näin lyhyen ajan sisällä? :face: Normaalisti sen kerran tai pari vuodessa lenssussa. Ceetä ja deetä tulee otettua runsaasti.

Jos se sama pöpö on, hyvin epätodennäköistä että saisit uudelleen. Jos taas eri, jopa todennäköistä että tarttuu helposti.

Kuvitteellinen tilanne: oon risteyksessä STOP-merkin takana kattomassa tuleeko ketään, vasemmalta tulee auto joka vilkuttaa kääntyvänsä oikealle eli mun vierestä näyttäs kääntyvän. Nään siis kun kyseinen auto laittaa vilkun päälle ja lähen ajamaan suoraan mutta tää tuleekin kylkeen vahingossa/tahallaan. Kuka maksaa ja millä todistat että toi vilkutti ja luulit sen kääntyvän? Aika harvoin sitä tulee venailtua loppuun asti, että kääntyykö se nyt todella vaan heti kun vilkku pärähtää päälle niin sitten menoks. Aika epätodennäköistähän se tosin on, että joku tulee vahingossa päälle kun vilkuttaa kääntyvänsä mutta tulipa tämmönen skenaario vaan mieleen :D

Kuvitteellinen tilanne: oon risteyksessä STOP-merkin takana kattomassa tuleeko ketään, vasemmalta tulee auto joka vilkuttaa kääntyvänsä oikealle eli mun vierestä näyttäs kääntyvän. Nään siis kun kyseinen auto laittaa vilkun päälle ja lähen ajamaan suoraan mutta tää tuleekin kylkeen vahingossa/tahallaan. Kuka maksaa ja millä todistat että toi vilkutti ja luulit sen kääntyvän? Aika harvoin sitä tulee venailtua loppuun asti, että kääntyykö se nyt todella vaan heti kun vilkku pärähtää päälle niin sitten menoks. Aika epätodennäköistähän se tosin on, että joku tulee vahingossa päälle kun vilkuttaa kääntyvänsä mutta tulipa tämmönen skenaario vaan mieleen :D

Vilkku ei muuta mitään. Sinä ajoit STOP-merkin takaa eteen, eli maksat.

Muuttaako pelkkä kolmio asiaa? Ei se nyt noin yksinkertasta voi olla, pakkohan siinä nyt vilkuttajallakin on jokin vastuu oltava jos liikenteessä vääriä signaaleja antaa.. Muutenhan tuolla jengit vetelis tuollaisia nokkakolareita hyvien rahojen toivossa tuon tuosta :rolleyes:

Kuvitteellinen tilanne: oon risteyksessä STOP-merkin takana kattomassa tuleeko ketään, vasemmalta tulee auto joka vilkuttaa kääntyvänsä oikealle eli mun vierestä näyttäs kääntyvän. Nään siis kun kyseinen auto vilkuttaa ja lähen ajamaan suoraan mutta tää tuleekin kylkeen vahingossa/tahallaan. Kuka maksaa ja millä todistat että toi vilkutti ja luulit sen kääntyvän? Aika harvoin sitä tulee venailtua loppuun asti, että kääntyykö se nyt todella vaan heti kun vilkku pärähtää päälle niin sitten menoks.

Kaverille kävi vähän samankaltainen tilanne. Hän oli kääntymässä risteyksestä vihreillä valoilla vasemmalle, suoraan tulossa ollut auto näytti suuntamerkkiä kaverista katsottuna vasemmalle, mutta jatkoikin suoraan törmäten kaveria kylkeen. EDIT: kaveri siis lähti kääntymään sinne vasemmalle, kun luuli sen suoraan tulevan kääntyvän myös sinne. Oikeus totesi, että pelkkä suuntamerkin näyttäminen ei velvoita kääntymään, joten lasku olis menny kaverille, mutta tää kaverin kylkeen ajanut oli ilmeisesti hyvä jätkä tai jotain, ja suostui "jakamaan" laskun.

Tuosta päätellen tossa kuvitteellisessa tilanteessa sulla on velvollisuus varmistua sen auton kääntymisestä suuntamerkin lisäksi.

Muuttaako pelkkä kolmio asiaa? Ei se nyt noin yksinkertasta voi olla, pakkohan siinä nyt vilkuttajallakin on jokin vastuu oltava jos liikenteessä vääriä signaaleja antaa.. Muutenhan tuolla jengit vetelis tuollaisia nokkakolareita hyvien rahojen toivossa tuon tuosta :rolleyes:

Pelkkä kolmio ei muuta asiaa. Sinulla on väistämisvelvollisuus (stop/kolmio), eli sinä maksat.

Periaatteessa pitäisin kolmion/stop merkin takana niin kauan, että auto on joko kääntynyt tai ajanut ohi. Näin sanoi autokoulu opettaja.

Oonko ainoa jolla iPhonen uusin päivitys aiheuttaa päänvaivaa?

- Miten saan "sammutettua" ohjelmat? Ei toimi tuo edellisen version sormella pitäminen. Ei ilmesty sitä miinus-ikonia vaikka kuinka kauan koskettaa
- Miten saan lisättyä yhteystiedon? Kursori ilmestyy eri kenttiin, mutta yhteenkään ei näppäimistöä, jolla voisi kirjottaa numerot ja nimet

Paina kotinappia kaksi kertaa ja pyyhkäise siitä lastikosta ylöspäin, näin saat ohjelman pois taustalta. Uudet yhteystiedot mää oon aina lisänny suoraan siitä numeronäppäimistöltä, en ihan tajua mitä nyt haet tässä.

Paina kotinappia kaksi kertaa ja pyyhkäise siitä lastikosta ylöspäin, näin saat ohjelman pois taustalta. Uudet yhteystiedot mää oon aina lisänny suoraan siitä numeronäppäimistöltä, en ihan tajua mitä nyt haet tässä.

Kokeilepa lisätä nyt uusi yhteystieto ja koeta pistää sille nimi. Mä en tajua miten se siihen pitäis kirjottaa.

Periaatteessa pitäisin kolmion/stop merkin takana niin kauan, että auto on joko kääntynyt tai ajanut ohi. Näin sanoi autokoulu opettaja.

Mulle taas autokoulun opettaja sanoi, kun tuo kuvitteellinen tilanne oli helvetin lähellä käydä toteen, että lain mukaan suuntavilkkuun pitää lain nojallakin pystyä luottamaan :confused: mutta jos täällä puhutaan jo oikeuden päätöksistä, pitänee uskoa, ettei niin kuitenkaan ole.

Nyt kun asiaa ajattelen, niin syytetty osapuolihan voisi aina väittää vilkun olleen päällä. Siinäpähän olisi sana sanaa vastaan.

Mulla ainakin kun painaa kohdasta "first" niin ilmestyy näppäimistö ja siihen voin kirjoittaa henkilön etunimen ihan normaalisti. Sama koskee muitakin kohtia. Ei siinä pitäs mitään ihmeellistä olla. :confused:

Back
Ylös Bottom