Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mitä v.....a mulle sano kyrpänaama dna myyjä että oma moka X-coverin kanssa.. ne mitään laittanu takuuseen.

En usko että mitään korvataan jos sanot että pudotit sen, Xcoverille on mun mielestä luvattu täysi roiskeen ja pölynkestävyys. Lisäksi puhutaan iskunkestävästä mutta ei sitä ole taattu mitenkään että kestää metrin tiputuksen, vaikka oliskin ni varmaan näyttö on kaiken takuun ulkopuolella kun se on ainoo mikä noista hajoaa.

No sillä saa. Mutta vanha Xcoveri, oletan että puhutaan älyluurista, maksaa 129€. Ei o paljo.

En kyllä oikeen tiedä paljon on kotivakuutusten omavastuut :D

No sillä saa. Mutta vanha Xcoveri, oletan että puhutaan älyluurista, maksaa 129€. Ei o paljo.

En kyllä oikeen tiedä paljon on kotivakuutusten omavastuut :D

En oo kyl ittekkään varma tosta omavastuusta mutta heitän hatusta että mulla se on 150 eli ei oo kauhean kannattavaa.

Okei, ainoa mistä tiedän suuruusluokat on autovakuutuksen omavastuut ja niissä taas vakuutuksen hinta on moninkertainen. Tuli mieleen että kotivakuutuksessa ois paljon pienemmät omavastuut kun ei vakuutukset taida maksaa paljoakaan verrattuna autoon mutta on toi 150 kuitenkin jotain.

Riippunee vakuutuksesta, omassani kotivakuutuksenkin omavastuu on sen 150e.

Mutta en mä jaksaisi tollaisen satkun puhelimen näytön takia itkeä, kuvittelin että nyt joku kalliskin vahinko käynyt... :jahas:

Riippunee vakuutuksesta, omassani kotivakuutuksenkin omavastuu on sen 150e.

Mutta en mä jaksaisi tollaisen satkun puhelimen näytön takia itkeä, kuvittelin että nyt joku kalliskin vahinko käynyt... :jahas:

Eipä tässä kukaan sen hinnan takia itkenytkään vaan periaatteen, kun jäi sellanen kuva että oli jollekkin korvattu.. Ja mulle sanottiin heti ettei korvata.. Lisä itkua aiheutti se että kuvittelin ostaneeni kestävän puhelimen , joka sitten meni heti rikki.
edit: se maksoi silloin kun mä sen ostin ja toi vahinko sattu 200 ;)

Aika monilla tuntuu olevan tuo virheellinen käsitys että kun puhelin on veden- ja pölynkestävä niin se olisi myös iskunkestävä.
Kantsii kattella ebaysta noita varalaseja, moniin malleihin aika halpoja ja helppo vaihtaa itse.

Eipä tässä kukaan sen hinnan takia itkenytkään vaan periaatteen, kun jäi sellanen kuva että oli jollekkin korvattu.. Ja mulle sanottiin heti ettei korvata.. Lisä itkua aiheutti se että kuvittelin ostaneeni kestävän puhelimen , joka sitten meni heti rikki.
edit: se maksoi silloin kun mä sen ostin ja toi vahinko sattu 200 ;)

Miten hajos? Mä onnistuin hajottaa kapulamallisen Xcover 271:sen joka on TODELLA kestävä.
Kesti mm. heiton 4 kerroksesta peltikaton kautta nurmikolle ilman havaittavia naarmuja. Heitin vitutuksissani näytön "helpon" hajoamisen jälkeen...

Tippui sepeliin n1m korkeudelta.. Heh, enkä ole ainut kellä mennyt samalla tavalla.. Mites se nyt menikään 7x normaalia vahvempi näyttö :)

Tippui sepeliin n1m korkeudelta.. Heh, enkä ole ainut kellä mennyt samalla tavalla.. Mites se nyt menikään 7x normaalia vahvempi näyttö :)

No toi on aika surkee mäihä, mulla on pudonnu kyseinen luuri mm. tanssilattialle ja kylppärin kaakeleille eikä mitään häikkää. Edesmenneestä Xcover 271:stä hajos näyttö kun se lennähti sänkyä sijatessa pöydän kulmaan = todella terävä isku keskelle näyttöä - ja paskaks. Niiden pitäis duunata vähintään puolen sentin lexan tms. näyttö iskunkestäviin joissa ei oo kosketusnäyttöä :D

En keksinyt muuta paikkaa kysyä. mutta osaako joku sanoa mistä saisi ostettua tummaa riisiä isommissa pakkauksissa? vaaleaa riisiä löytyy kaikkialta isoissa pakkauksissa mutta sitä en haluis ostaa.

Esimerkki: "Alajärvellä kuoli viime yönä 6 miljardia ihmistä tsunamissa. Asiasta ensimmäisenä kertoi MTV3."

Aika usein radio- yms. uutisissa mainitaan tuo "ensimmäisenä asiasta kertoi/uutisoi..". Miks se on niin tärkeää ilmoittaa? Saako reportterit/uutistoimitukset jotain bonuksia siitä... :jahas:

Esimerkki: "Alajärvellä kuoli viime yönä 6 miljardia ihmistä tsunamissa. Asiasta ensimmäisenä kertoi MTV3."

Aika usein radio- yms. uutisissa mainitaan tuo "ensimmäisenä asiasta kertoi/uutisoi..". Miks se on niin tärkeää ilmoittaa? Saako reportterit/uutistoimitukset jotain bonuksia siitä... :jahas:

Niin siis tuohan mainitaan silloin jos siitä kertoo joku muu kuin vaikka tuo mainitsemasi MTV3. Kai siitä on lain tai jonkin mukaan annettava krediitti sille joka siitä ensimmäisenä uutisoi. Joskus esim jonkun tietyn median reportteri voi paljastaa jonkun helvetin ison jutun, ei sitä voi mennä muut mediat kertomaan samoilla otsikoilla antamatta krediittiä sille joka sen keksi ensimmäisenä.

Niin siis tuohan mainitaan silloin jos siitä kertoo joku muu kuin vaikka tuo mainitsemasi MTV3. Kai siitä on lain tai jonkin mukaan annettava krediitti sille joka siitä ensimmäisenä uutisoi. Joskus esim jonkun tietyn median reportteri voi paljastaa jonkun helvetin ison jutun, ei sitä voi mennä muut mediat kertomaan samoilla otsikoilla antamatta krediittiä sille joka sen keksi ensimmäisenä.

Hmjoo. Mutta kun eihän sitä läheskään aina mainita. Joka päivä tulee varmaan satoja uutisia (ns. isojakin uutisia), jotka joku toinen taho on jo ensimmäisenä kertonu ni lähinnä mietin sitä että missä se raja menee..

Miks uutiset on niin turhia, mutta niin suosittuja? En itse selaa,lue tai katso uutisia mitenkää säännöllisesti ja silloinkin kun satun niin tekemään niin mietin, että tässäpä sitä tuhlataan kallisarvoista aikaa.. Koska eikö se vähän sellattii mene, että jos jotakin sellast minulle edes hitusen relevanttia olisi noussut esiin, niin eiköhän siitä joku lajitoveri minulle mainitsisi jotakin?

Hmjoo. Mutta kun eihän sitä läheskään aina mainita. Joka päivä tulee varmaan satoja uutisia (ns. isojakin uutisia), jotka joku toinen taho on jo ensimmäisenä kertonu ni lähinnä mietin sitä että missä se raja menee..

Toimituksilla on eri tahoja, joista uutisaiheita saadaan. Jos juttu lasketaan toimituksellisesti "omaksi", tai se on saatu sellaisen uutispalvelun kautta johon on joku diili, ei lähdettä tarvitse mainita.

Jos uutinen bongataan kilpailijan uutisista ja ns. kirjoitetaan uusiksi käyttäen toisen uutista pohjana, on alkuperäinen lähde mainittava.

Back
Ylös Bottom