Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

^eikös se nettipankissa itse muuta noit vaikka ei iban muodossa annettaisikaan...

Joo mutta ulkomaille maksettaessa vähän eri, koska iban on just ulkomaille maksamista helpottamaan tehty.

Kävi aika hassusti sen tyypin kanssa kun pyysin iban tilinumeroa ja bic tunnusta. Vastauksessa tuli tilinumero ja kysymys että mihin ihmeeseen tarvin sytkäreitä ja/tai partahöyliä :lol2: no, kohdekielen wikipedia sivu auttoi..

Itseäni ei tuo päätös kyllä hirveästi haittaa. Tuo paikka on kyllä sellainen, että on ihme ettei kukaan ole tuonne vielä hukkunut. Ja itse asiassa tuollainen ryyppy kielto on ollut aikaisempinakin vuosina. Ainakin minut on järjestyksenvalvojat hätistelleet eri puistoon tissuttelemaan.

Tallentuvatko kanavat varmasti kanavahaun jälkeen, näkyykö kanavalistassa kaikki löydetyt kanavat haun jälkeen?
Onko boksin asetukset nollattu ensin vai haettu vaan kanavat uudestaan? Jotkut mallit jättää ne vanhat kanavat sinne pohjalle ja tallentaa uudet niiden perään. eli jos klikkaat vaikka kanavapaikkaa neljä niin sieltä tulee näkyviin vanha kanava neljä. Uudelleen haettu nelonen voi olla jossain esim. kanavapaikalla 140 tms.

Joensuun keskustaan viinanjuontikielto perjantaiksi - Maakunta - Alueet - Uutiset - Karjalainen

Voiko poliisi noin päättää? Nuo saaret taitavat olla puistoja missä pitäisi saada juoda. Eikö se ole järjestyslaissa säädetty?

Voi. Alkoholilaki antaa siihen oikeuden, aivan sama vaikka olisi millaista aluetta (julkista).

Tässä vielä kyseinen päätös: http://www.poliisi.fi/poliisi/pohjo...+nauttimisen+kieltäminen_2013.pdf?OpenElement

Tuosta selviää myös, että Siltakadulla se ryyppääminen on aina muutenkin Järjestyslain nojalla kiellettyä.

Vai että sellaisia oikeuksia poliiseilla on... Joskus kun tuolla liikkunut niin ihan idyllistä seutua kesäpäivien ja -iltojen ruuattomiin piknikkeihin. Tulevaisuudessa kieltävät ilosaarirockissa alkoholin nauttimisen?

Voinko käydä salilla treenaamassa, vaikka on erittäin suuri ja tuore mustelma hauberissa? :face:

Erittäin hyvä idea! Aloin funtsia, että lähteekö tuo tuosta "leviämään"... :D

Mielestäni se voi lähteä leviämään jos paine kasvaa liikaa jolloin se suoni menee enemmän rikki. En ole kyllä satavarma, mutta mun mielestä se menee järjen mukaan näin :D

Vois alottaa kohta uuden kielen opiskelun. Vaihtoehtoja on ainakin: saksa, espanja, japani, venäjä ja ranska. Ois mukavaa jos kieli olis helpohko ja hyödyllinen. Venäjä varmasti olis hyödyllinen, mutta en tiedä kiinnostaako venäjällä/venäläisessä lafkassa työskentely. Kuinka vaikeita nuo kielet on?

Vois alottaa kohta uuden kielen opiskelun. Vaihtoehtoja on ainakin: saksa, espanja, japani, venäjä ja ranska. Ois mukavaa jos kieli olis helpohko ja hyödyllinen. Venäjä varmasti olis hyödyllinen, mutta en tiedä kiinnostaako venäjällä/venäläisessä lafkassa työskentely. Kuinka vaikeita nuo kielet on?

Japania pari vuotta opiskelleena voin sanoa, että jos etsit helppoa kieltä, niin sen voi jättää laskuista. Ääntäminen on suomalaiselle luontevaa, mutta kielioppi eri kohteliaisuustasoineen jne. voi olla mutkikasta. Ja tietysti se kirjoitusmerkkien loppumaton suo.

Riippuu hyvin paljon siitä, mitä työtä teet tai aiot tehdä, ja missä päin maailmaa. Saksa ja Venäjä ovat ainakin tärkeitä kauppakumppaneita Suomelle, joten niiden osaamisesta voi olla hyötyä työmarkkinoilla, jos on tekemisissä näihin maihin suuntautuvan kaupankäynnin kanssa. Toisaalta taas espanja on kiinan, hindin ja englannin jälkeen puhutuin kieli maailmassa, ja tärkeä varsinkin silloin, jos tarvitsee olla yhteyksissä vaikkapa Etelä-Amerikkaan. Sitä on myös sanottu helpoksi kieleksi. Saksa perustuu vahvasti tuhansille säännöille ja poikkeuksille, mutta on silti melko looginen kieli. Sitä vaan ei puhuta muualla kuin Keski-Euroopassa, joten maailmalla siitä ei välttämättä ole suurta hyötyä. Venäjä on oma lukunsa. Alussa on suuri työ opetella kyrilliset kirjaimet ja tekstin sujuva lukeminen. Kielioppi on jossain määrin simppelimpää moneen muuhun kieleen verrattuna. Japanista ja ranskasta en osaa sanoa juuri mitään.

Itse olen lukenut 4 vuotta saksaa peruskoulussa ja lukiossa. Taito on vähän ruostunut, kun en ole sitä lukion jälkeen tarvinnut missään. AMK:ssa opiskelin pari kurssia venäjää, mutta en aio jatkaa sitä enää pidemmälle (tuntuu ainakin minulle turhan vaikealta). Nyt uusimpana opiskeltavana minulla on espanja, josta olen melko innoissani.

Back
Ylös Bottom