Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Okei, kiitoksia. Pitäisi ostaa Hollannista yksityiseltä myyjältä vähän auton osia :D
Eli teet tilisiirron? Todennäköisesti tarvitset myyjän pankin BIC-koodin ainakin, SEPA-tilisiirrot eivät ole vielä niin pitkällä, että noista olisi päästy Suomen ulkopuolelle menevissä siirroissa..
Jos liitän läppärin telkkariin VGA -kaapelilla, tarvitsenko erikseen kaapelin ääntä varten?
Tossa parina aamuna työmatkalla radiokanavia surffaillessa on voicella ollu ensin normaalia juontajien länkytystä ja sitten keskusteluun on liittyny joku ihan v-i-t-u-n rasittavalla ja känättävällä äänellä sönkkäävä mies. Oikeasti korvat alko vuotaan verta ja äkkiä kanavan vaihto. Saattaa se olla joku sketsikin, puhuu (huonolla) läpällä sillä tavalla tms., mut on tosiaan jo pari kertaa sieltä kuulunu joten ehkei ole.. Sanokaa joku pliis että se on ollu vaan huono vitsi?
Aion toki pysyä vakiokanavillani (rock, city), mutta silti...
Jos liitän läppärin telkkariin VGA -kaapelilla, tarvitsenko erikseen kaapelin ääntä varten?

Joo normi tilisiirrolla mennään. Eli pyydän tuon BIC:n samalla? Käyn huomenna pankissa selvittelemässä miten tuo onnistuu.
Joo, sääpoika-Dennis tms. Koko kesän joutunut töissä kuuntelemaan Voicea, niin nimi ja ääni ovat valitettavasti syöpyneet mieleen. Ajanjaksolla 13.5.2013-nyt tuo paska on ainakin vaikuttanut Voicen aamussa, en tiedä aiemmasta historiasta, enkä ens perjantain jälkeen toivottavasti tulevastakaan. En aiemmin tiennyt tosin, että Voice on ihan niin paska kanava kuin se on.
helpoin tapa on vaa liittää läppäriin kajarit![]()
Miksi televisioni ei löydä signaalia jos kanavahaun jälkeen vaihdan kanavaa? Hakee kaikki kanavat ja se mikä nyt sattuu menemään päälle löytyy, mutta sitte ku vaihtaa kanavaa "ei signaalia"..
Olen tehnyt kesän 3-vuorotyötä joka alkoi toukokuussa ja loppuu syyskuun alussa. Koskaan ei ole ollut nukkumisen kanssa mitään ongelmia, mutta tämän kierron viimeisimpien öiden jälkeen alkoi tulla semmonen, että ei enään nukahtanukaan kun tulin aamulla kotia. Eli kierto mulla menee näin, että AAAA-IIII-YYYY-6vapaata. Tällä hetkellä olen 6 päivän vapailla ja niitä olisi vielä muutama jäljellä. Elikkä tosiaan vielä olisi yks tommoinen kierto nipistettävä, mutta tää nukkuminen on nyt mitä sattuu. Eli kaikki alkoi ton viimesimmän kierron toisen yön jälkeen. Olin aamulla kotona 6 aikaan (työt loppui puol 6) ja menin sänkyyn. Yleensä olen saanut samantien unen päästä kiinni, mutta nyt taisin katsoa kelloa viimesimmän kerran varti yli 7 ja sitten nukahdin ja nukuin jonnekin klo 13. Sitten tuli toi 3 yö ja menin nukkumaan sen jälkeen aamulla, mutta silloin nappasin mutsilta jonkun sen nukahtamislääkkeen ja sain melkein samantien unenpäästä kii ja nukuin puoli 2. Sitten menin viimeseen (4.) yöhön josta lähdin reissuun suoraan yövuorosta junalla ja koitin nukkua junassa mistä ei tullut yhtään mitään. Perille päästyäni alettiin ryypätä kavereiden kanssa, ja tätä kautta baariin ym. (tuli valvottua se 40 tuntia) sammuin 3 aikaan sänkyyn perjantai aamuna ja heräsin 10. Perjantai lauantai yö meni ihan hyvin. Nukahdin jossain 1 aikaan yöllä ja heräsin 11 aikaan lauantaina. No viime yö taas meni ihan miten meni. Menin nukkumaan 10 aikaan. Viimesimmän kerran katsoin kelloa 1 aikaan. Nukahdin heräsin 01.50, pyörin sängyssä melkein 5 asti olin taas nukahtanut ja heräsin 11 aikaan nyt aamulla.
Mitenkä tässä pitäisi tehdä? Pyysin lekurilta Imovane nukahtamislääkket (5 mg), mutta ei auta mitään. Nappasin viime yönä kun heräsin 01.50 niin jossain puol 3 aikaan tommosen, niin silti nukahdin vasta jossain 5 aikaan aamuyöstä. Samoin otin yhen tommosen imovanen tolloin perjantaina (menin 10 aikaan sänkyyn) jossain puol 11 aikaan niin silti nukahdin vasta 1 aikaan. Vaikka noissa lukee, että 15-30 min pitäis olla vaikutusaika.
Niin eli mitä tekisitte mun tilanteessa? Aikasemmin ei ole ollut unien kanssa mitään ongelmia, mutta nyt tais vuorotyö tehä tehtäväsä. Tosin olin aikasempinäkin kesinä vuorotöissä ja ei mitään ongelmia. En ole koskaan ennen myöskään joutunut ottamaan unilääkkeitä :S
Onkohan tämä nyt oire jostain muusta sillä suvusta löytyy 2.suuntaista mielialahäiriöö ja eräällä sukulaisella todettu jonkinlainen skitsofrenia.
Ja on ********** itellä nyt kokoajan semmone olo päällä, että ei oikein jaksa keskittyä mihinkään ja aika ärtynen. Vähä niin ku ois se "pääsekasi" lievästi sanottuna, mutta harhoja en oo aikanakaan vielä nähny