Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

miksi mulla pyörii facessa kokoajan joku helvatan silari-mainos? *hommaa silikonit alehintaan 3500e* luoja... pitääkö laittaa cookies pois käytöstä vai mitä?

miksi mulla pyörii facessa kokoajan joku helvatan silari-mainos? *hommaa silikonit alehintaan 3500e* luoja... pitääkö laittaa cookies pois käytöstä vai mitä?

Etkös sä täälläkin ole niistä puhunu, eli oot varmaan etsinyt aiheesta tietoakin.. Se on tätä nykyajan täsmämainontaa. :face: Itellä pyörii Zalandon tenniskenkämainoksia. Ostin jo kyllä ihan muualta, mutta muistan hakeneeni myös heidänkin sivuiltaan.

E: Tarkennetaan vielä että mainostavat juuri sellaisia kenkiä jotka ostin, eli Nike Zoom Vapor 9 Toureja.. Kun juuri moiset olin livenä kokeillut ja kokenut hyväksi, mut ei löytyny ku yhdet rumanväriset niin ostin netistä tarkalla mallilla etsien. Lisäksi Intersport mainostaa mulle uutuuksiaan fb:ssä, varmaan ihan samalla perusteella..

E2: Ja nyt kun tuli tehtyä toi profiili tuonne OkCupidiin, kun olin siitä täällä pakkiksella lukenu "Treffi-ilmoituksen satoa" ketjusta, niin nyt täällä pakkiksella mulla pyörii jotain Thai deittisivu mainoksia :D Hieman kyllä ärsyttää noi mainokset, kun itse kyllä etsin jos jotain tarvitsen. Ennemminkin bannaan noi mainostajat enkä osta heiltä mitää, haen ennemmin muualta.

todellakin tyhmä kysymys: Jos maksupääte ei tunnista sirullista pankkikorttia, niin miksei myyjä voi vaan höylätä korttia vanhaan tapaan(eli kortin magneettinauhaa)? Typerästi esitetty kysymys vielä kaikenlisäksi, mutta tähän haluaisin vastauksen....

Näköjään riippuu kaupasta. Kyllä entisessä duunipaikassa vedettiin ja vedetään edelleen magneetilla jos sirulukija ei toiminut. Riitti että oli todistaa henkilöllisyys. Ja siis toimi sekä pankille että luotolle ostettaessa, kuten ennenvanhaa ennen sirulukijoita.

Hankin CityMarketista edullisen LG:n DH3120S kotiteatterijärjestelmän: LG, Dh3120s dvd kotiteatteri | citymarket.fi verkkokauppa

Asensin laitteen siten, että siihen on liitetty subwoofer sekä etukaiuttimet (vasen, keski, oikea). Takakaiuttimia en liittänyt laitteeseen lainkaan. Mielestäni asensin edellä mainitut ihan oikein ohjeiden mukaisesti. Lisäksi laitteen ja TV:n välille on laitettu scart-liitin sekä videoliitäntä.

Kun katsoin kotiteatterijärjestelmällä ensimmäisen DVD-filmin, kaikki sujui ok. Lisäksi laitteella katsottiin lasten musiikki-DVD:tä ja musiikki kuului täysin ok.

Kun katsoin myöhemmin uutta DVD:tä, kuului elokuvan taustamusiikki ja erilaiset tehosteäänet ok, mutta ei puheääni. Mainitsin asiasta videovuokraamossa, jossa he tarkastivat DVD:n ja heidän laitteillaan elokuvan puheäänet kuuluivat normaalisti.

Toisen vuokratun DVD-filmin aikana ei kuulunut mitään ääniä, ei edes taustamusiikkia. Kuitenkin samaan aikaan laitteella pystyy katsomaan sekä kuuntelemaan lasten musiikki-DVD:tä sekä muumi-DVD:tä, jossa myös puhutaan.

Missä voisi olla vika? Asennuksessa, laitteessa vai DVD-filmeissä?

Todennäköisesti kyseisen härpäkkeen vahvistin koittaa syöttää tiettyä audio-raitaa just niille takakajareille mitä sä et olekkaan kiittänyt, esim. juuri puheääntä. Koitas jostain laitteen asetuksista päästä siirtymään siitä 5.1 tilasta 2.1 tilaan.

Kun katsoin kotiteatterijärjestelmällä ensimmäisen DVD-filmin, kaikki sujui ok. Lisäksi laitteella katsottiin lasten musiikki-DVD:tä ja musiikki kuului täysin ok.

Kun katsoin myöhemmin uutta DVD:tä, kuului elokuvan taustamusiikki ja erilaiset tehosteäänet ok, mutta ei puheääni. Mainitsin asiasta videovuokraamossa, jossa he tarkastivat DVD:n ja heidän laitteillaan elokuvan puheäänet kuuluivat normaalisti.

Kokeile onko keskikaiutin varmasti kunnolla liitettty, sillä puheäänet tulevat yleensä keskikaiuttimesta.

Toisen vuokratun DVD-filmin aikana ei kuulunut mitään ääniä, ei edes taustamusiikkia. Kuitenkin samaan aikaan laitteella pystyy katsomaan sekä kuuntelemaan lasten musiikki-DVD:tä sekä muumi-DVD:tä, jossa myös puhutaan.

DVD-llevyllä, josta ei kuulunut mitään ääniä, kokeile vaihtaa dvd-levyn valikosta toinen ääniformaatti. Voi olla, että levyllä oletuksena on esimerkiksi DTS ja soittimesi ei tue tätä ääniformaattia.

Hankin CityMarketista edullisen LG:n DH3120S kotiteatterijärjestelmän: LG, Dh3120s dvd kotiteatteri | citymarket.fi verkkokauppa

Asensin laitteen siten, että siihen on liitetty subwoofer sekä etukaiuttimet (vasen, keski, oikea). Takakaiuttimia en liittänyt laitteeseen lainkaan. Mielestäni asensin edellä mainitut ihan oikein ohjeiden mukaisesti. Lisäksi laitteen ja TV:n välille on laitettu scart-liitin sekä videoliitäntä.

Missä voisi olla vika? Asennuksessa, laitteessa vai DVD-filmeissä?

Heitä se scartti veke ja jos löytyy kummastakin laitteesta HDMI-liitin niin osta siihen johto.

Intti tai amis tai työkkärin kautta kurssille. Hinta varmaa 50e - muutama satanen sit.
Miten vaikuttaa jos on vakituisessa työsuhteessa? Intti käyty 12 vuotta sitten ja amis ei houkuttele kuin viimeisenä, melkeen maksaa mielummin koko homman ite eli 4k€... Saisin työpaikan auramaalta aika varmasti.

Varmaan pitäis olla selkeesti työttömyysuhan alaisena että työkkärin kautta pääsis... Toisilla autokouluillakin on niitä kursseja mutta nehän maksaa helvetin monta tonnia

Kyllä aika kova hinku täytyy olla rahdin ajoon, jos kortin autokoulun kautta hankkii.

Todennäköisesti kyseisen härpäkkeen vahvistin koittaa syöttää tiettyä audio-raitaa just niille takakajareille mitä sä et olekkaan kiittänyt, esim. juuri puheääntä. Koitas jostain laitteen asetuksista päästä siirtymään siitä 5.1 tilasta 2.1 tilaan.

Kokeile onko keskikaiutin varmasti kunnolla liitettty, sillä puheäänet tulevat yleensä keskikaiuttimesta.

DVD-llevyllä, josta ei kuulunut mitään ääniä, kokeile vaihtaa dvd-levyn valikosta toinen ääniformaatti. Voi olla, että levyllä oletuksena on esimerkiksi DTS ja soittimesi ei tue tätä ääniformaattia.

Heitä se scartti veke ja jos löytyy kummastakin laitteesta HDMI-liitin niin osta siihen johto.

Kiitos kaikille vastanneille! Rautalankamallia olevat vastauksenne auttoivat tällaista "peukalo keskellä kämmentä" -daamia ymmärtämään taas vähän paremmin tekniikan päälle :)

Näyttäisi siltä, että tuon keskikaiuttimen liittäminen ei ollut aivan kohdillaan, vaikka yritin korjailla kajaria ja sen johtoja aiemminkin ongelmien ilmestyttyä. Nyt kun räpläilin niitä uudestaan, alkoi puheäänikin kuulumaan muiden äänien ohessa.

Lueskelin vähän ohjekirjaa ja näyttäisi siltä, että laitteen ja DVD-levyjen ääniformaatit tukevat toisiaan. Takakajareita en lähtenyt tässä vaiheessa liittämään laitteisiin enkä hankkimaan HDMI-liitintä, kun äänet kuuluvat nyt riittävän hyvin.

13 vuotta oon töissä käyny ja tässä hommassa ei lisää ole luvassa, siskonmies tienaa 1k€ enemmän kuukaudessa nettona ja se on paljon se...

Uhraako se elämästään paljonki enemmän aikaa työlleen ku sinä? Kaikki ihmiset ollaan erilaisia mutta kannaattaa minun mielestä silti harkita asiaa vähän pidempään... Niissä hommissa huonoja puoliakin on melkosesti.

Jos haluu rekka hommiin niin onko mitään tietä "ilmaiseen" korttiin?
Jos pohjalla C-kortti, ajat kokopäiväisesti yli 12tn kalustoa väh. 3kk, jolloin saat vielä ensi vuoden syksyyn mennessä ajaa CE-kortin ns. kokemuspohjalta noin 1500€ hintaan.

Uhraako se elämästään paljonki enemmän aikaa työlleen ku sinä? Kaikki ihmiset ollaan erilaisia mutta kannaattaa minun mielestä silti harkita asiaa vähän pidempään... Niissä hommissa huonoja puoliakin on melkosesti.

Kieltämättä tekee 15h työpäivää mutta ei joka päivä... mä asun yksin ja koirakin on eli 10h maksimi jos ei saa kusettajaa. Mulla on vaan b-kortti.

Back
Ylös Bottom