Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Toivottavasti joku Visa Electronilla netissä maksamisesta tietävä vaivautuu lukemaan:

Eli tilasin Briteistä tavaraa. Yleensä jos verkkopankissa (OP) maksan, niin he perivät 20€ palvelumaksun, koska maksu britteihin ei ole euromääräinen vaan valuuttana on punta.

Nyt maksoin Visa Electronilla Realax-palvelun kautta. Valitsin valuutaksi euron (hinta 3,5% korkeampi kuin punnalla maksaessa). Lähteeköhän tästäkin tuo sikakallis 20€ palvelumaksu siitä huolimatta että en varsinaisesti verkkopankissa maksanut vaan Visa Electronilla Verified by Visa- ja Realax-palveluita hyödyntäen ja euroilla maksaen?

Tuntekaa nimimerkkini ironia ja naurakee vapaasti, mutta kertokaahan naisihmiselle selvällä suomen kielellä että mitä meinaa käytännössä jos pääsee Ruotsin maalla pelaamaan jääkiekkoa 1-divariin? Nouseeko sinne joukkue vai pelaaja? Mihin sitä vertaisi Suomessa? (että sisäistäisin asian). On se hienoa seurustella jääkiekkoilijan kanssa mutta millään ei riitä ylpeys kysyä että jaa missähän sää nyt siis pelailetkaan ja miten tämä eroaa aiemmasta. Joten auttakaas ämmää mäessä! :david:

Toiseksi korkein sarjataso Ruotsissa. Suomessa sitä voi verrata mestikseen ja joukkue nousee sinne kakkosdivarista tai putoaa elitserienistä. Pelaaja nyt voi samalla tavalla pudota ykköseen tai nousta kakkosesta ykkösdivariin.

Toivottavasti joku Visa Electronilla netissä maksamisesta tietävä vaivautuu lukemaan:

Eli tilasin Briteistä tavaraa. Yleensä jos verkkopankissa (OP) maksan, niin he perivät 20€ palvelumaksun, koska maksu britteihin ei ole euromääräinen vaan valuuttana on punta.

Nyt maksoin Visa Electronilla Realax-palvelun kautta. Valitsin valuutaksi euron (hinta 3,5% korkeampi kuin punnalla maksaessa). Lähteeköhän tästäkin tuo sikakallis 20€ palvelumaksu siitä huolimatta että en varsinaisesti verkkopankissa maksanut vaan Visa Electronilla Verified by Visa- ja Realax-palveluita hyödyntäen ja euroilla maksaen?

Ei ole ikinä tuollaista maksua tullut.

Ei ole minultakaan koskaan 20€ veloitettu, kun olen ulkomailta tilannut muussa valuutassa kuin euro. Olen aina tilannut suoraan Electronilla, joten tilisiirrosta ulkomaille en tiedä mitään. En myöskään ole (ainakaan tietoisesti) maksanut koskaan ylimääräistä siitä, että valuutta on ollut eri. Esim. USA:sta tilatessa on OP:n verkkopankissa näkynyt veloituksen jälkeen aina vain se vaihtokurssi, jolla dollarit on muutettu euroiksi, erona normaalista euroissa maksetusta tilauksesta. Kurssi tietenkin suosii pankkia jonkin verran. Taisi olla viimeisten kuluneiden 30 päivän pankille edullisin vaihtokurssi aina se, minkä mukaan vaihto tehdään, jolloin pankki saa mahdollisesti hieman vedettyä välistä.

Poistin jo kysymyksen :D Mutta ei toiminut ei. Ja tavara ei näköjään tulekaan Suomesta. Ihme kikkailua, ei oo paljoa kokemusta näistä verkkokaupoista..

Edit. Onneksi jäi alle tullirajojen, ei ollut niistäkään mitään hajua..

Miten on mahdollista että lasku viedään käräjäoikeuteen, vaikka on viellä 3päivää maksuaikaa toisesta maksuvaatimuksesta?

Toiseksi korkein sarjataso Ruotsissa. Suomessa sitä voi verrata mestikseen ja joukkue nousee sinne kakkosdivarista tai putoaa elitserienistä. Pelaaja nyt voi samalla tavalla pudota ykköseen tai nousta kakkosesta ykkösdivariin.

tähän vielä lisäyksenä, että ruotsin ykkösdivari on hyvin lähellä elitserienin tasoa, joten ihan kova sarja on ykkösdivarikin siellä. ( http://yle.fi/urheilu/nakokulma_nain_sm-liigan_naurettava_puuhastelu_saadaan_loppumaan/6552213 )

...itse kuuri varmaankaan ei ole se este, mutta se mihin kuuri on määrätty voi hyvinkin olla este treenaamiselle. Lisätietoja?

Lapussa lukee, että akuuttiin poskiontelotulehdukseen. Yskin nyt ihan vitusti ja keuhkot rohisee ja niitäkin kuunteli muttei niistä mitään maininnut. Nyt siis oireina on tuo kauhea limayskä ja poskionteloissa painetta = jomottaa päätä varsinkin kun kääntää nenän alas, sekä muutenkin vetämätön olo.

Ilman muuta tollainen olo tarkoittaa sitä, ettei pidä urheilla. Eikö toi nyt ole täysin päivänselvä asia maalaisjärjelläkin ajateltuna? Mikäli itse lääkkeen takia ei saisi urheilla, niin siitä lukisi siellä lääkepakkauksen ohjeissa.

Tuntekaa nimimerkkini ironia ja naurakee vapaasti, mutta kertokaahan naisihmiselle selvällä suomen kielellä että mitä meinaa käytännössä jos pääsee Ruotsin maalla pelaamaan jääkiekkoa 1-divariin? Nouseeko sinne joukkue vai pelaaja? Mihin sitä vertaisi Suomessa? (että sisäistäisin asian). On se hienoa seurustella jääkiekkoilijan kanssa mutta millään ei riitä ylpeys kysyä että jaa missähän sää nyt siis pelailetkaan ja miten tämä eroaa aiemmasta. Joten auttakaas ämmää mäessä! :david:

Ruotsin liigat menee järjestyksessä Elitserien, Allsvenskan ja kolmantena tulee toi division 1.Suomalainen Eetu Quist voitti tällä kaudella pistepörssin 24+45 42 matsia.Eetu pelas kaudella 06-07 Kalpassa 56 matsia tehoilla 1+7.

Vastaa kai Suomi-sarjaa täällä meillä.Maksaako ne pelaamisesta siellä tälläkin tasolla?

Ilman muuta tollainen olo tarkoittaa sitä, ettei pidä urheilla. Eikö toi nyt ole täysin päivänselvä asia maalaisjärjelläkin ajateltuna? Mikäli itse lääkkeen takia ei saisi urheilla, niin siitä lukisi siellä lääkepakkauksen ohjeissa.

Kyse ei ollutkaan siitä vaan juurikin tuosta antibioottikuurin alaisena reenaamisesta ylipäätään, kun ne oireet häviää kuurin aloittaessa melko nopeasti ainakin itsellä ja olo palautuu normaaliksi. Mutta jees painelen tänään tai huomenna reenaamaan eli tämä aihe mun osalta ohi.

Löytyykö täältä pakkikselta tai jostain muualta Suomi-Punttitreeni-Suomi sanakirjaa?

Vaikka mä oon käynyt puntilla jo jonkun aikaa, niin mä en tajuu juurikaan noita termejä ja slangikieltä. Puhutaan esim. super- ja pudotussarjoista, pattereista, erilaisista laitteista ja lisäravinteista niiden oikeilla nimillä.

Jos ei löydy, niin ois hauskaa jos tänne pakkikselle tehtäis semmoinen, josta sanoja voisi hakea aakkosjärjestyksessä.

Löytyykö täältä pakkikselta tai jostain muualta Suomi-Punttitreeni-Suomi sanakirjaa?

Vaikka mä oon käynyt puntilla jo jonkun aikaa, niin mä en tajuu juurikaan noita termejä ja slangikieltä. Puhutaan esim. super- ja pudotussarjoista, pattereista, erilaisista laitteista ja lisäravinteista niiden oikeilla nimillä.

Jos ei löydy, niin ois hauskaa jos tänne pakkikselle tehtäis semmoinen, josta sanoja voisi hakea aakkosjärjestyksessä.

Tuossapa löytyy semmoinen: http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/50660-sanastoa-aloittelijoille/

Mistäköhän saisi teräksisiä juomapulloja? mitäs merkkejä niitä on? Pura merkkiä ei kaiketi saa mistään suomesta..?

Back
Ylös Bottom