Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Juuri noin. Kunnolla epäaidon näköinen Ville 5-veen nallipyssy tai ritsa. Sitten olet todellinen suomalainen sotilas. Mistä tuollaisen aidon näköisen aseen olet edes saanut? Tyhmä kysymys minulta :) Mutta mihin tarkoitukseen noita edes tehdään? Onko tuollaiset jotakin larppaukseen liittyviä leluja?

Tuossa on kyllä pointti. Minä saisin pyssyni, luultavasti jopa sen kummempia paheksumisia herättämättä :) Kaverin kanssa etsittiin ideoita asuihin, niin törmäsin pyssyyn kirpparilla, mistä sen sitten kotiin raahasin. Alkuperästä tai tarkoituksesta ei siis minkäänlaista havaintoa. Eli ei siis mikään suuri rahallinen menetys vaikka käyttämättä kyseisessä tilaisuudessa jäisikin :rolleyes:

Mistä tuollaisen aidon näköisen aseen olet edes saanut? Tyhmä kysymys minulta :) Mutta mihin tarkoitukseen noita edes tehdään? Onko tuollaiset jotakin larppaukseen liittyviä leluja?

Onhan noita airsoft aseita, jotka kokemuksesta kyllä näyttävät todella aidoilta kun osa vielä taitaa olla metallisiakin.

Sanokaahan nyt pakkislaiset, kannattaisiko ase jättää pois, vai voinko huoletta painella menemään se olalla? Ala-asteelle kiertelemään mennessä ja rekkaan en sitä luultavasti ota, mutta kai minä nyt yhden abigaalan voin vetäistä (aidohkon näköinen) muoviase olalla? :rolleyes:

Kannattaa jättää pois.

Järjestyslain kolmannen luvun kymmenes pykälä sanoo seuraavaa:

"Ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty."

Käy ostamassa lelukaupasta joku taatusti epäaidon näköinen, jos haluat aseen mukaan. Säästyt pahalta silmältä jos ei muuta.

Värikäs vesipistooli on loistava valinta, sen kun täyttää vaikka viinalla niin voi juoda rehtorin valvovan katseen allakin :D

Löytyykö järkkärikortin omaavalle millasella tsänssillä kesäsin töitä?

Riippuu paikkakunnasta ja osin kokemuksesta. Festarit yms. työllistää aika monia, tosin ne on aina vain parin päivän keikkoja joten jos sitä rahaa haluat niin paras olisi hommata pesti useammasta paikasta. Ovilla on tietty aina oma sakkinsa, mutta ei sinnekään kaikki mahdu. Noita kortillisia on kuitenkin aika paljon liikenteessä.

Löytyykö järkkärikortin omaavalle millasella tsänssillä kesäsin töitä?

Suurella. Tapahtumiin tarvii aina väkeä. Uskoisin että sulla on hommia joka vkl. Jos oot normaali ihminen :D

Käyn salilla, mikä on hotellissa, siellä on vihko mihin merkataan käynnit (ja olen merkannut aina käynnin, kuitti salikortin ostopäivästä on lapussa kiinni, johon käynnit merkataan), noh, kuukausikortti on mennyt 2 kuukautta sitten vanhaksi, siellä ei ole sanottu mitään, en ole edes ajatellut koko asiaa, olen vain merkannut käynnit paperiin (päivämäärä yms.) ja mennyt salille. Jos ostan uuden kortin (ja ne irroittavat vanhan lapun, katselevat sitä hiukan), voidaanko multa periä noilta 2 kuukaudelta maksu? Tänään meinasin ostaa uuden kortin mutta enpä olisi pystynyt tällä rahatilanteella maksamaan enempää kuin yhden kuukauden noista kahdesta jos ne alkavat pyytää noista käydyistä kuukausista rahaa, en alkanut mainitsemaan mitään koko asiasta, kirjasin ja menin puntille.

+ Olisiko siis noiden työntekijöiden pitänyt repiä tämä lappu kansiosta irti kun salikortti on mennyt umpeen? Mitään ei sanottu tyyliin "sanot kun se loppuu" kun tuon kortin ostin.

Käyn salilla, mikä on hotellissa, siellä on vihko mihin merkataan käynnit (ja olen merkannut aina käynnin, kuitti salikortin ostopäivästä on lapussa kiinni, johon käynnit merkataan), noh, kuukausikortti on mennyt 2 kuukautta sitten vanhaksi, siellä ei ole sanottu mitään, en ole edes ajatellut koko asiaa, olen vain merkannut käynnit paperiin (päivämäärä yms.) ja mennyt salille. Jos ostan uuden kortin (ja ne irroittavat vanhan lapun, katselevat sitä hiukan), voidaanko multa periä noilta 2 kuukaudelta maksu? Tänään meinasin ostaa uuden kortin mutta enpä olisi pystynyt tällä rahatilanteella maksamaan enempää kuin yhden kuukauden noista kahdesta jos ne alkavat pyytää noista käydyistä kuukausista rahaa, en alkanut mainitsemaan mitään koko asiasta, kirjasin ja menin puntille.

+ Olisiko siis noiden työntekijöiden pitänyt repiä tämä lappu kansiosta irti kun salikortti on mennyt umpeen? Mitään ei sanottu tyyliin "sanot kun se loppuu" kun tuon kortin ostin.
Myy äkkiä omaisuutes ja vaihda paikkakuntaa, niin säästyt kahden kuukauden salimaksulta!

PS. ei ollut vittuilua, vaan paskaa huumoria.

Käyn salilla, mikä on hotellissa, siellä on vihko mihin merkataan käynnit (ja olen merkannut aina käynnin, kuitti salikortin ostopäivästä on lapussa kiinni, johon käynnit merkataan), noh, kuukausikortti on mennyt 2 kuukautta sitten vanhaksi, siellä ei ole sanottu mitään, en ole edes ajatellut koko asiaa, olen vain merkannut käynnit paperiin (päivämäärä yms.) ja mennyt salille.

Väität, ettet ole ajatellut salikortin vanhaksi menoa kahteen kuukauteen...? :wtf: Kyllä mä vähän epäilen, että on se jossain vaiheessa käynyt mielessä.

Myönnän, tuli mieleen reipas 3 viikkoa sitten ennenkuin tulin kipeäksi. Tuli taas tänään mieleen juuri ennenkuin menin salille. Tällä hetkellä on suht. paljon muutakin ajateltavaa kuin salikortti...

MUTTA, nyt on tullut 3 viestiä koskien tätä aihetta mutta ei yhtäkään vastausta kysymykseeni.

Vastaus:

En ole salityöntekijöiden ajatustenlukija, eli en tiedä varmuudella.

...Mutta jos vastaan silti. Kyllä, he voivat yrittää veloittaa sinua. Ja kyllä, toi voi myös täyttää jo lievän petoksen tunnusmerkistön, jos voidaan katsoa että olet tietoisesti tehnyt tuon. Vähän sama, kuin ajaisit taksilla rahattomana.

Kuukaus/pari vaan toisella salilla ja sit takasin ottaan salikortti niin ne ei tajua mitään.

Enpä usko, että onnistuu, jos tuo salikorttihomma ("mun" sivu) on vieläkin siellä kansiossa, niin kyllä se on parinkuukaudenpäästäkin siellä, jos sillävälin tyhjennetään kansiota niin kyllä ne mut kiinni saa, jos rahansa haluaa.

No mitäs jos menet nyt ostaman sen salikortin, hyvällä tuurilla eivät tajua edes katsoa että olet käynyt ilman korttia. Rehellisyys maan perii :)

Tuota olen miettinyt tämänpäivän, olisi varmasti se helpoin vaihtoehto (ja ainoa :D), mutta 30€ maksu voi muuttua 90€ maksuksi, ja opiskelijallahan sitä rahaa riittää. Ajattelin jos esittäisi tyhmää, mutta voipi olla ettei mene kovinhelposti läpi.. :D

Tuota olen miettinyt tämänpäivän, olisi varmasti se helpoin vaihtoehto (ja ainoa :D), mutta 30€ maksu voi muuttua 90€ maksuksi, ja opiskelijallahan sitä rahaa riittää. Ajattelin jos esittäisi tyhmää, mutta voipi olla ettei mene kovinhelposti läpi.. :D

juttele niin mukavia että se unohtaa sen katsomisen tai hanki joku gimuli siihen vähän avartavassa paidassa nii kas kummaa...

Back
Ylös Bottom