Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ei ole vielä sellaista pakkausta, mutta ajattelin ostaa sellaisen. Ajattelin vaan ettei se nyt mene tyylin parissa päivässä pahaksi. Ja jääkaappiin tietysti.

Ei mene. Itse ainakin olen juopotellu pari viikkoakin avattuna ollutta punaviiniä. Se säilyy siksi paremmin kun sinne pakkauseen ei pääse ilmaa ollenkaan.

Sähköön liittyvä kysymys. Mulla on yks lamppu, Kartellin Bourgie jos helpottaa, jossa on se boksi jossa on himmennin. Sulake pamahti, vaihdoin uuden. Himmennin ei kuitenkaan enää toimi? Eli töpselin kun laittaa seinään, niin valoa kyllä tulee mutta himmentimen pyörittely ei vaikuta suuntaan eikä toiseen. Missä vika ja mitä tehdä, jotta toimisi taas normisti?

Avaa se boksi uudestaan ja katso ettet ryssinyt jotenkin sitä kun vaihdoit sulakkeen. Voi myös olla että jotain hajosi koska sulakekin paloi.

Kysyin ihan Alkossa myyjältä noista hanaviinipakkausten säilymisestä, ja viikkoja oli vastaus. Jopa kuukausi, pari -ajassa ei mene huonoksi. Nehän on aika tiiviitä kun normaalisti käyttää eli sillä venttiilijutskalla vaan päästää ainetta.

Voi olla aika vaikeaa ryssiä sulakkeen vaihto siten, että lampun himmennin lakkaa toimimasta :D

Se lasiputkisulake on siinä himmentimen yhteydessä, ja joskus kun kannen avaa saattaa himmennin ottaa itseensä. Taikka niinkuin sanoin elektroninen himmenin voi hajota myös muutenkin.

Kysyin ihan Alkossa myyjältä noista hanaviinipakkausten säilymisestä, ja viikkoja oli vastaus. Jopa kuukausi, pari -ajassa ei mene huonoksi. Nehän on aika tiiviitä kun normaalisti käyttää eli sillä venttiilijutskalla vaan päästää ainetta.

Vaikutusta lienee myös sillä, että alkoholi on myrkyllistä (myös) bakteereille;)

Kuinka kauan tuommonen hanaviinipakkaus säilyy avattuna?

Kyllä se viini sinäänsä säilyy ,mutta maku kärsii aika herkästi.Mun mielestä viikkokin on jo liikaa,ei maistu enää hyvältä,varsinkaan punkku.

Jos vien pankkiin ulkomaan käteistä ja pyydän heitä laittamaan ne tililleni, niin laittavatko he suoraan ne sinne, vai pitääkö se vaihtaa euroiksi? En ovatko ne sielä tilillä sitten euroina, vai ulkomaan valuuttana?

Miten niin kisataan hitaimmilla tekniikoilla?
Vapaauinti ja perhonen selkeästi nopeita lajeja.

Alunperinhän kisoissa ei ollut perhosuintia lainkaan, vaan se kehittyi rintauinnista ja eriytettiin omaksi lajikseen, kun se oli niin ylivertainen rintauintiin nähden.

Hitaammilla, ei hitaimmilla.
Mun pointti oli vaan se että miksi ei aina mennä niin kovaa ku ikinä pääsee vaan hidastellaan eri tyyleillä. Joku tossa mainitsikin kävelyn jonka olin kokonaan unohtanut.

Mun pointti oli vaan se että miksi ei aina mennä niin kovaa ku ikinä pääsee vaan hidastellaan eri tyyleillä. Joku tossa mainitsikin kävelyn jonka olin kokonaan unohtanut.

Onhan hiihdossakin jo kaksi eri tapaa, vaan ei ole ollut aina. Kehitys kehittyy, keksitään uusia juttuja, muttei haluta luopua vanhoista. Onhan ne uintilajit kuitenkin varsin erilaisia.

E: Jostain syystä mäkihyppy ei haarautunut (sic), vaan molemmat tyylit sovitettiin aluksi pistelaskujärjestelmällä "samalle viivalle" (V-tyylistä sakotettiin tyylipisteitä). Nykyäänhän kukaan ei enää hyppää perinteisellä, eikä myöskään tule tyylisakkoja.

Uintilajeja on kisoissa paljon koska uinti on USAssa suosittu laji.Ja jenkkien televisiontimaksut kustantaa ison osan koko kisoista.

Back
Ylös Bottom