Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kaveri hakee inttiin Poriin valmiusjoukkoihin, eikä ole varma miten yksi kohta hakupaperissa täytetään. Kysyn siis hänen puolestaan täältä apua. Siinä hakupaperissa on se laatikko, kun "Muu kielitaito (todistuksineen)" niin millainen sen todistuksen pitää olla ? Riittääkö koulutodistus, vai pitääkö pyytää erikseen joku tyyliin pelkästä englannista ym. Linkki hakemukseen: http://www.puolustusvoimat.fi/wcm/e...93a/Hakemus_erikoisjoukkoihin.pdf?MOD=AJPERES

Ei ainakaan perään kyselty, kun en laittanut. Silti tuli kutsu. Ja joo, en päässyt kuumeen takia sisään.

Mikä pointti tässä 4-10 kouluarvosana-asteikossa on? Miksi ei voi antaa nelosta huonompaa, miksi se on pienin numero? Miksei asteikko voi alkaa nollasta tai ykkösestä ja päättyä vaikka kutoseen tai seiskaan?

Jos laitat facebookissa yksityisviestin inboxiin jollekin tuntemattomalle, niin ilmestyykö tämä viesti hänelle sen "lipun" kanssa kuten saisit itsekin joltain kaverilta inbox viestin. Nyt tarkotan tuntemattomalle henkilöä, jonka kanssa teillä ei ole edes yhtään yhteistä kaveria. Vai meneekö tämä yksityisviesti "muut" kansioon inboxis ilman ilmoituksia.

Mites jos tämä tuntematon henkilö avaa ja lukee tämän viestin, niin tuleeko sinulle viestin alapuolelle näkyviin "nähnyt" ja kellonaika kuten yleensäkin jos kaverisi näkee viestin.

Suurin osa jopa itse atomeista on tyhjää. Esim jos vetyatomin ydin (protoni) olisi pesäpallon kokoinen, elektroni olisi siitä keskimäärin 7 kilometrin päässä. (Suuresti yksinkertaistettuna toki, mutta tästä saa käsityksen kuinka tyhjää aine on)

E: Jostain luin, että jos kaikki tyhjä otettaisiin pois atomeista, ihmiskunta mahtuisi noin sokeripalan kokoiseen tilaan.

Joskus ennenkin varmaan noista kuullut mutta nyt kun ajattelee että suurin osa kaikesta on vain tyhjää...

keanu-mind-blown.webp

Sain syntymäpäivälahjaksi taannoin shekin. Laitoin sen "hyvään talteen" pahan päivän varalle. Nyt olisi se paha päivä, ja se pirun shekki on niin hyvässä tallessa että en tiedä missä se on. :face: :curs: Kysymys kuuluukin, että saanko minä lunastettua sitä shekkiä ilman sitä varsinaista lappusta?

Sain syntymäpäivälahjaksi taannoin shekin. Laitoin sen "hyvään talteen" pahan päivän varalle. Nyt olisi se paha päivä, ja se pirun shekki on niin hyvässä tallessa että en tiedä missä se on. :face: :curs: Kysymys kuuluukin, että saanko minä lunastettua sitä shekkiä ilman sitä varsinaista lappusta?

:D

Joo, senkus meet pankkiin ja sanot "mulle on kirjoitettu 50.000e shekki, mutta en kyllä muistanu ottaa sitä mukaan. Eihän se vaikuta asiaan?. :)

Jos laitat facebookissa yksityisviestin inboxiin jollekin tuntemattomalle, niin ilmestyykö tämä viesti hänelle sen "lipun" kanssa kuten saisit itsekin joltain kaverilta inbox viestin. Nyt tarkotan tuntemattomalle henkilöä, jonka kanssa teillä ei ole edes yhtään yhteistä kaveria. Vai meneekö tämä yksityisviesti "muut" kansioon inboxis ilman ilmoituksia.

Mites jos tämä tuntematon henkilö avaa ja lukee tämän viestin, niin tuleeko sinulle viestin alapuolelle näkyviin "nähnyt" ja kellonaika kuten yleensäkin jos kaverisi näkee viestin.

Toisinaan ilmestyy, mutta välillä niitä katoaa viestiboxiin "muut"-kansion alle, mikäli ei ole linjoilla. Jos menet viesteissä kohtaan "näytä kaikki", tulee sinne yläpalkkiin esillekohta "muut". Sitä klikkaamalla voi tulla esille sellaisten ihmisten viestejä, jotka eivät ole kavereita.

Ja eiköhän sinne sitten tule esille viestin lähetysaikakin. Ja jos on online-tilassa, niin sinne saattaa tulla se "nähty"-juttukin. En ole varma.

TV:ssä mainostetaan tällä hetkellä Näkijä-sarjan uusia jaksoja. Tietääkö kukaan, mikä hidas biisi (ja kenen) soi mainoksen taustalla? Se mainos on se, missä se pääosan esittäjä makaa jossain sairaalapedissä.

Ja jos ei tiedä vastausta, niin onko kellään sellaista sovellusta puhelimessa, joka tunnistaisi tuon biisin, kun se seuraavan kerran soi siellä mainoksen taustalla LIVillä...?

Joskus joku on sanonut, että yhden tee- tai kahvikupillisin päälle olisi hyvä juoda samankokoinen kuppi vettä, koska tee sekä kahvi ovat diureetteja.

Mua kiinnostaa tietää, että kuinka paljon nämä nautintoaineet poistavat kropasta sitä nestettä oikeasti? Eikö sillä ole mitään väliä keholle, että tee ja kahvi ovat suurimmaksi osaksi vettä?

Jos oletetaan, että ihminen ei joisi vettä tai muita nesteitä päivittäin, kuin kahvia ja teetä, niin missä vaiheessa kroppa alkaisi voimaan niin pahoin, että alkaisi tapahtumaan jotain vakavaa? Tiedän, että vastausta on vaikeaa antaa, mutta en ole oikein ikinä käsittänyt sitä, kuinka voimakkaita diureetteja nuo ovat.

Itse juon energiajuoman päälle paljon vettä ja olo on pidempään pirteämpi kuin jos ei juo vettä päälle. Oma tuntumani on se että ainakin energiajuomat aiheuttaa nestehukan.

Itse juon energiajuoman päälle paljon vettä ja olo on pidempään pirteämpi kuin jos ei juo vettä päälle. Oma tuntumani on se että ainakin energiajuomat aiheuttaa nestehukan.

Muistaakseni näitä piristäviä juomia (kahvit, teet, energiajuomat), jotka ovat samalla hiukan diureettisia tutkittiin jossain vaiheessa, ja todettiin, että jos niitä juo paljon niin kroppa tottuu niihin ja jonkunnäkönen toleranssi kehittyy. --> Diureettiset vaikutukset katoaa.

Ilman shekkiä ei rahoja saa, ehkä voisi jotenkin onnistua jos shekin asettaja (eli keneltä sen sait) pystyisi purkamaan sen pankissaan. Näin shekki mitätöityisi ja saisit rahat. Epäilen kyllä suuresti pankin tähän suostuvan

TV:ssä mainostetaan tällä hetkellä Näkijä-sarjan uusia jaksoja. Tietääkö kukaan, mikä hidas biisi (ja kenen) soi mainoksen taustalla? Se mainos on se, missä se pääosan esittäjä makaa jossain sairaalapedissä.

Ja jos ei tiedä vastausta, niin onko kellään sellaista sovellusta puhelimessa, joka tunnistaisi tuon biisin, kun se seuraavan kerran soi siellä mainoksen taustalla LIVillä...?

Löytyi... David O'Dowda - All Alone

Toisinaan ilmestyy, mutta välillä niitä katoaa viestiboxiin "muut"-kansion alle, mikäli ei ole linjoilla. Jos menet viesteissä kohtaan "näytä kaikki", tulee sinne yläpalkkiin esillekohta "muut". Sitä klikkaamalla voi tulla esille sellaisten ihmisten viestejä, jotka eivät ole kavereita.

Ja eiköhän sinne sitten tule esille viestin lähetysaikakin. Ja jos on online-tilassa, niin sinne saattaa tulla se "nähty"-juttukin. En ole varma.

Johan on hämmentävää. En ees tiennyt että tuolla on tollanen "muut" osio ja mielenkiinnosta klikkasin auki niin tuollahan on tuhottomasti jotain vanhoja viestejä :D. Ei itelle ainakaan oo mistään noista viesteistä tullu mitään ilmotusta että oot saanu uuden viestin.

Löysin sen shekin. :D Samalla etsimisellä löysin käyttämättömän Anttilan lahjakortin parin vuoden takaa. Mulla on vissiin liikaa rahaa. :D

Osaisko kukaan sanoa, että millaiset käsineet armeijassa on käytössä talvisin ja syksyisin ? Itse olen inttiin lähdössä, ja kaikkein huolestunein olen sormistani ja varpaistani. Minulla on surkea ääreisverenkierto, jota yritän treenata ennen armeijaa (pitää päivittäin n. 15 min niin kuumassa ja kylmässä vedessä kun sietää). Varsinkin varpaani ovat pari kertaa olleet erittäin lähellä paleltumista. Yhdet villasukat eivät riitä minulle sisällä, saati sitten ulkona. Myöskään tavalliset lapaset eivät riitä, eivätkä nahkasormikkaat. Täytyisi melkein olla lapaset ja niiden päällä nahkarukkaset. Villasukkiahan voin maihareihin tunkea niin monta kun vaan mahtuu, mutta miten käsineet ? Ne kun näkyvät, niin omia en voi ottaa.

Osaisko kukaan sanoa, että millaiset käsineet armeijassa on käytössä talvisin ja syksyisin ? Itse olen inttiin lähdössä, ja kaikkein huolestunein olen sormistani ja varpaistani. Minulla on surkea ääreisverenkierto, jota yritän treenata ennen armeijaa (pitää päivittäin n. 15 min niin kuumassa ja kylmässä vedessä kun sietää). Varsinkin varpaani ovat pari kertaa olleet erittäin lähellä paleltumista. Yhdet villasukat eivät riitä minulle sisällä, saati sitten ulkona. Myöskään tavalliset lapaset eivät riitä, eivätkä nahkasormikkaat. Täytyisi melkein olla lapaset ja niiden päällä nahkarukkaset. Villasukkiahan voin maihareihin tunkea niin monta kun vaan mahtuu, mutta miten käsineet ? Ne kun näkyvät, niin omia en voi ottaa.
Hanskat on sellaset onnettomat ohuet polyesterihansikkaat ja niiden alla voi pitää aluskäsineitä. Siirtymillä tai muuten pyöriessä voi käyttää sellaisia no can do -nahkarukkasia, mutta pyssyn kanssa leikkiessä niillä ei tee mitään. Saappaissa käytetään sellaista huopavuorta sisällä ja mulla oli sen lisäks vielä omat villasukat. Mulla oli ainakin aina sormet ja varpaat jäässä, jos pakkasta oli lähemmäksi 20 astetta.

Meillä oli rukkaset metsässä päällimmäisenä mutta en muista kuollaaksenikaan mitä noiden alla käytetään, oisko jotku villa sekoitteiset lapaset? Sain armeijassa valkoiset paleltumat sormenpäihin mutta nykyään pärjää kovillakin pakkasilla kohtuullisilla rukkasilla. Tärkeää pakkasilla liikkua ja syödä tarpeeksi.

thyer sanoi:

Normi palveluskäytössä oli nahkasormikkaat, joissa oli kevyt vuori. Näiden lisäksi jaettiin kahdet erilliset puuvillaiset alussormikkaat, joita voi käyttää noiden alla. Sitten kun oli oikeasti kylmä niin laitettiin noukkarit (no can do) eli semmoset nahkaiset rukkaset joiden alla muistaakseni oli villatumput. Leireillä sai ainakin meillä vetää ihan missä kamoissa parhaaksi näki eli jos oli sitä mieltä että tulee vitun kylmä niin sai tempasta melkein mitä vain päällensä ja näyttää kuinka dorkalta ikinä halusi.

Maihareita tosiaan saa kahdet että voit tempasta vaikka toiset sitä koko luokkaa että mahtuu useammatkin villasukat sinne. Kunnolla kylmillä säillä sitten käytettiin tosiaan talvi-kumisaappaita, joihin laitettiin erilliset villavuoret sisään ja sitten lisäksi villasukkaa jne.

Yleisesti intin kamat olivat kyllä lämpimiä kunhan vaan tempasi tarpeeksi niitä niskaan. Intin speciaali oli ns. nallepuku, joka oli fleeceä ja aivan törkeän lämmin. Tarkoitettu siihen jos kovillla pakkasilla leirillä pönötetään jossain vartiossa niin ei tule vilu. Yleisesti ottaen intistä sai kyllä tarpeeksi varusteita ettei vilu tullut sen takia.

Back
Ylös Bottom