Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

^

Ja päteekö toi edes nettiyhteyteen myös, vaan pelkkään puhumiseen?

Mun käsittääkseen se pätee niin puhumiseen kuin nettiinkin. En ole soneralla töissä mutta tiedän kuitenkin jonkun verran tämänkin operaattorin liittymistä ja olen ainakin saanut sellasen tiedon että sonera sopiva liittymä (eli tämä pohjoimaiden puhelut halvemmalla) on halvempi pelkästään soneran verkon alueella pohjoismaissa. En itse tämän takia tuota liittymää ulkomailla käyttäisi koska koko ajan pitää olla tarkkana siitä että missä meneekään se soneran verkon raja.
Monille varmaan tää saattaa tulla yllätyksenä, koska tuo seikka on sopimuksessa niin pienellä printillä ettei sitä monet huomaa.

Xbox 360 tekis mieli ostaa, mutta kämpässäni ei ole nettiä.
Tietokonettakaan ei löydy, nettinä olen käyttänyt iPad 3:sta ja tässä on saunalahden mobiililaajakaista. 1 megan.

Onko vaikee pelata wifi kautta esim CoD pelejä livessä?

Jos ei onnistu, niin mikä netti olisi hyvä pelkästään xboxia varten?

Onko vaikee pelata wifi kautta esim CoD pelejä livessä?

Ei, jos kaista on riittävä. Sun tapauksessa ei ole.

Jos ei onnistu, niin mikä netti olisi hyvä pelkästään xboxia varten?

Katot eri operaattoreiden kuuluvuuskartoista parhaan mokkulan sun alueelle. Soneralla oli viikkositte LTE 4g (50 megan) 1/2 hintaan 9.90 viikko sitten vielä. Dnan Mc60 mallisella mokkulalla saat wifin "kaupan päälle", koska se on sisäänrakennettu. Usb mokkuloilla tarvit erillisen reitittimen, johon ilmeisesti iPad pystyy. Ja jos siis boksista löytyy myös wlan. Itse pelaan mokkulalla ps3:sta, sekä reitittimen että MC60:sen avulla, riippuen missä liikun. Molemmat toimii ok.

SoneraPartiolle pisteet täsmäiskusta.. jos toinen foorumi, missä tullut vastaan. Hienoa toimintaa, ei tarvii elää mutun varassa vaan saa faktaa!

Eiköhän megan kaista jo pelaamiseen riitä, ei siinä dataa kamalasti siirry. Jos joku tulee vastaan niin latenssi, en ole ikinä mittaillut mokkulan latensseja, mutta ei varmaan ole parhaasta päästä (+100ms?). En usko, että kovin hyvin toimii. Testaamalla selviää. Noitahan saa pariksi viikoksi lainaan niin pystyy kyllä kokeilemaan.

Eiköhän megan kaista jo pelaamiseen riitä, ei siinä dataa kamalasti siirry. Jos joku tulee vastaan niin latenssi, en ole ikinä mittaillut mokkulan latensseja, mutta ei varmaan ole parhaasta päästä (+100ms?). En usko, että kovin hyvin toimii. Testaamalla selviää. Noitahan saa pariksi viikoksi lainaan niin pystyy kyllä kokeilemaan.

Mulla Dnalla ja Soneralla (LTE TAI Dual Carrier) on ollut keskimäärin 35-75. Yli sadan oon "päässy" 2g verkossa reitittimen kautta :lol2: Mokkula riittää pelaamiseen vallan mainiosti, ellei asu keskellä pimeintä lappia. LTE verkossa kaista riittää peluun aikana jopa streami videoon ilman haittaavaa lagia.

Edit. Toi kiukun linkkaama on just se MC60. Ja liittymäksi XL, saat enemmän kaistaa kuin L paketilla samassa verkossa. En usko että hintaero on kynnyskysymys.

Tämä nyt on luultavasti juurikin tyhmä kysymys, jopa järjellä mietittävissä, mutta haluan varmistuksen :)

Eli varsinkin dieetatessahan on suositeltavaa, jopa välttämätöntä, juoda reilusti vettä. Itselleni semmoinen "turha" veden kanssa loniminen on melko vastenmielistä, enkä siihen ole tottunut. Olenkin lipitellyt varmaan ainakin litran verran ylimääräistä vettä, mutta olen "maustanut" sen sokerittomalla fun light mehutiivisteellä. Olen ajatellut että tämä on ok, tuskin kehoni huomaa että vähän fuskaan. Luin kuitenkin pari kuukautta sitten fitistä, että veden tulisi olla täysin puhdasta, eli pelkkää vettä. Onko tällä väitteellä perää ? Vai voinko jatkaa tätä laimean ns. mehun lipittelyä jatkossakin ? :)

Ei oo itellä ainakaan hidastanut dieetin etenemistä. Varmaan liittyy siihen josta Mannisen Anssi on joskus jotain sanonut, että light-limukat yms. piikkaa insuliinia kun keho luulee saavansa sokeria (= mieli tekee tepposet).. tms.

Siis mikä tämä veroissa hyvitettävä korvaus oli jolla maksetaan takaisin työpaikan ja kodin välisen matkan aiheuttamia kuluja? Siis valtion korvaama, ei työnantajan.

jos eri kaupungissa töissä, JA ei oo mitään vaikeuksia päästä duuniin, niin hyvittävät julkisen liikenteen mukaan,
esim. pk-seudulla 11kk x kk-tsetin arvo (seutu) noin 1000e, omavastuu tais olla 600e, eli saat 400e:sta hyvityksen, joka on vajaa puolet mitä tosta oikeesta saat takas (tähän tietty vaikuttaa liksat jne), ite oon saanu takas vajaa pari hunttii.. joten matkakorvauksilla ei pääse henkseleitä paukuttelemaan.
Näin se SUURINPIIRTEIN menee.

Tämä nyt on luultavasti juurikin tyhmä kysymys, jopa järjellä mietittävissä, mutta haluan varmistuksen :)

Eli varsinkin dieetatessahan on suositeltavaa, jopa välttämätöntä, juoda reilusti vettä. Itselleni semmoinen "turha" veden kanssa loniminen on melko vastenmielistä, enkä siihen ole tottunut. Olenkin lipitellyt varmaan ainakin litran verran ylimääräistä vettä, mutta olen "maustanut" sen sokerittomalla fun light mehutiivisteellä. Olen ajatellut että tämä on ok, tuskin kehoni huomaa että vähän fuskaan. Luin kuitenkin pari kuukautta sitten fitistä, että veden tulisi olla täysin puhdasta, eli pelkkää vettä. Onko tällä väitteellä perää ? Vai voinko jatkaa tätä laimean ns. mehun lipittelyä jatkossakin ? :)

En osaa antaa vastausta, mutta auttaisikohan se, jos vesikannuun laittaisi esim. sitruunan, limen tai appelsiin viipaleita? Vai onkohan sekin "fuskaamista"?

En osaa antaa vastausta, mutta auttaisikohan se, jos vesikannuun laittaisi esim. sitruunan, limen tai appelsiin viipaleita? Vai onkohan sekin "fuskaamista"?

No tätä nyt ei ainakaan voine laskea fuskaamiseksi, kiitos vinkistä ! :)

Jos auton mankka näyttää USB-tikulta biisin nimen ja sen lisäks esim. TR010 eli track 10, mitä se sit näyttää jos biisejä samas kansios on yli 999?? :O No harval varmaa niin monta biisiä yhes kansios mut mitä jos onkii?? Jos joku haluu paljon paskalaatusia biisejä muuten vaa tai jotain? :rolleyes: Tähän pitäis saada vastaus, mietityttäny kovasti koko päivän.

Laitan tan nyt tannekin... Muistaako kukaan sita suomalaisen naisen tekemaa vaikkaria mika naytti ihan 6-vuotiaan piirustuskirjalta? Siina oli naisen kirjoittamia runoja tms. ja muotokuvia hanesta itsestaan. Muistelisin joskus Pakkiksella nahneeni linkin ko. teokseen.

Joskus joku on sanonut, että yhden tee- tai kahvikupillisin päälle olisi hyvä juoda samankokoinen kuppi vettä, koska tee sekä kahvi ovat diureetteja.

Mua kiinnostaa tietää, että kuinka paljon nämä nautintoaineet poistavat kropasta sitä nestettä oikeasti? Eikö sillä ole mitään väliä keholle, että tee ja kahvi ovat suurimmaksi osaksi vettä?

Jos oletetaan, että ihminen ei joisi vettä tai muita nesteitä päivittäin, kuin kahvia ja teetä, niin missä vaiheessa kroppa alkaisi voimaan niin pahoin, että alkaisi tapahtumaan jotain vakavaa? Tiedän, että vastausta on vaikeaa antaa, mutta en ole oikein ikinä käsittänyt sitä, kuinka voimakkaita diureetteja nuo ovat.

Minä olen miettinyt lisäksi sitä, että lasketaanko light limuja ollenkaan kropan tarvitsemaksi nesteeksi ? Mikäli treenejä ei ole, niin pelkkää vettä kun tulee juotua vaan muutama lasi päivässä max, mutta joskus esim. litra pepsi maxia. Keho tarvitsee pari litraa vettä päivässä, joten saako kroppani tarvitsemansa nesteen esim tuosta limusta ? Makeutusaineella makeutettua vettähän sekin on. En nyt siis päivittäin vedä kahta litraa limsaa veden sijaan, mutta joskus kyllä juon enemmän limsaa kuin vettä.

Esimerkki: Juon 0,6l päivässä vettä, light limsaa 1,2 litraa. Oletetaan että ruoan mukana tulee vaikka 0,2litraa. Riittääkö tämä kehon nesteyttämiseksi, vain täytyykö minun juoda vielä 1,2l puhdasta vettä lisää ? Tiedän, ettei 2l ole niin pilkunviilausta, lähinnä suositus.

Back
Ylös Bottom