Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Asun ja olen kirjoilla Vantaalla. Olenko oikeutettu opiskelijahintaiseen seutulippuun kun olen opiskelijana Jklän yliopistossa, enkä suinkaan missään pk-seudun korkeakoulussa?

Mun mielestä kyllä. Mä oon opiskelijana TTY:llä Tampereella, kirjoilla Helsingissä ja saan opiskelija-alennukset.

Onko täällä espoossa missään kauklahden lähellä(10km säteellä) MITÄÄN asiallista salia? Kökkelissä ei ainakaan ole yhtään mitään, joten ei varmasti saliakaan ole. Pikaisella googletuksella löytyy pelkkää paskaa ja classic gym on helvetin kaukana.

Jaa'a.. Esponlahdesta löytyy ainakin Fressi, mut enpäs oo koskaan käynyt siellä respaa edempänä. Käy kattomas onko mistään kotoisin?

Ostin uuden telkkarin (philips) ja xbox 360 toimii "nykien" eli tuntuu että boxilta tuleva tieto tulee viiveellä telkkarille. Ymmärsin että hdcp voisi hidastaa signaalia? Voiko asialle tehdä mitään.

Ostin uuden telkkarin (philips) ja xbox 360 toimii "nykien" eli tuntuu että boxilta tuleva tieto tulee viiveellä telkkarille. Ymmärsin että hdcp voisi hidastaa signaalia? Voiko asialle tehdä mitään.

Vaihda boxin asetuksista tv:hen sopivat asetukset. Esim 720p/1080p jne.

Onko täällä espoossa missään kauklahden lähellä(10km säteellä) MITÄÄN asiallista salia? Kökkelissä ei ainakaan ole yhtään mitään, joten ei varmasti saliakaan ole. Pikaisella googletuksella löytyy pelkkää paskaa ja classic gym on helvetin kaukana.

Vähissä on valikoima siellä päin. Espoonlahdessa on tosiaan LLCJ:n mainitsema Fressi, joka on kuulopuheen mukaan ihan hyvin varusteltu, vaikkakaan ei mikään HC-paikka. Itse en ole edes sisällä käynyt, vaikka melkein vieressä asunkin. Sitten, riippuen missä päin Kauklahtea asut, myös Espoon keskuksen Fit1 voisi olla järkevän matkan päässä.

Voiko mun autossa olla jotain suurempaakin ongelmaa, kun aina välillä ajaessa vähän kuoppaisemmalla tiellä/kaartaessa vähänkin jyrkemmin jonnekin suuntaan/jarruttaessa ennen risteystä syttyy se punainen valo, joka kertoo käsijarrun olevan päällä (mitä se ei ole)? En tiedä autoista mitään. Menen ensi viikon maanantaina vaihtamaan takavaloa korjaamolle ja samalla mainitsen asiasta. Tällä hetkellä haluaisin vain tietää, että onko asia tosi vakava vai jokin ihan pikkujuttu...

Voiko mun autossa olla jotain suurempaakin ongelmaa, kun aina välillä ajaessa vähän kuoppaisemmalla tiellä/kaartaessa vähänkin jyrkemmin jonnekin suuntaan/jarruttaessa ennen risteystä syttyy se punainen valo, joka kertoo käsijarrun olevan päällä (mitä se ei ole)? En tiedä autoista mitään. Menen ensi viikon maanantaina vaihtamaan takavaloa korjaamolle ja samalla mainitsen asiasta. Tällä hetkellä haluaisin vain tietää, että onko asia tosi vakava vai jokin ihan pikkujuttu...

"jokin pikkujuttu" (: ps. eikssulla oo kaveria jolla pysyy meisseli kädessä, noi polttimon vaihdot tosi simppeleitä! Toi merkkivalon ajoittainen syttyminen viittais siihen että oot ajanut kässäri päällä ja sitä vaijeria pitäis kiristää...

e: minkäsikäinen autosi on?

Hatusta vedettynä arvaan, että samaan valoon on yhdistetty jarrunesteen vähäisen määrän varoitus ja neste on alarajalla, jolloin valo välkkyy juurikin mutkissa ja kuoppaisella tiellä. Ohjekirja kertoo kyllä, onko nestemäärän varoitus saman valon takana, mutta usein on.

Jos näin on, niin pitää tutkia onko nestettä vain kadonnut hieman pitkän ajan myötä, kuten joskus voi käydä, vai onko jossain oikea vuoto. Ensimmäisessä tapauksessa riittää nesteen lisäys, tokassa vuoto on korjattava. Tämä on sitten väärä kohde säästää tarkastus- ja korjauskuluissa, sillä jos jarrunestepiirissä on vuoto, niin se luultavasti repeää käsiin juuri silloin kun ensi kerran painat jarrua kunnolla kun edessäsi on hirvi tai pikkulapsi.

Viimeinen ja epätodennäköisin vaihtoehto on, että käsijarruvivun rajakytkin temppuilee, millä ei ole mitään toiminnallista väliä.

e:
Toi merkkivalon ajoittainen syttyminen viittais siihen että oot ajanut kässäri päällä ja sitä vaijeria pitäis kiristää...

Kässärin anturi on liki kaikissa autoissa kahvan yhteydessä ja tunnistaa vain kahvan asennon välittämättä vaijerin pituuksista mitään. Ei edes nainen voi sitten olla niin kädetön, että ei osaisi laskea käsijarrukahvaa alas asti jos kyseessä on kerran toistuva eikä kertaluonteinen ilmiö.

On noita kavereita, muttei ne mitään osaa :D

Mun auto on Ford Fiesta, vm. -96. Kesän aikana taisin ehkä kerran ajaa käsijarru päällä, kun auto oli mulle vasta uusi ja olin vähän sekaisin sen kanssa. Vaijerin kiristäminen kuulostaa loogiselta, mutta toi jarrunesteasia pitää tarkistaa. Uskallan ehkä kuitenkin ajaa tänään vielä 25km kotiin, ennen kuin tarkistan? Kiitos pupuset!

Mikä olis sellaista hyvää naposteltavaa, minkä voisi ottaa automatkaksi ja joka olisi täyttävää, muttei niin epäterveellistä..

Sellainen, mitä ajaessa pystyy samalla syödä, napostella..

Mikä olis sellaista hyvää naposteltavaa, minkä voisi ottaa automatkaksi ja joka olisi täyttävää, muttei niin epäterveellistä..

Sellainen, mitä ajaessa pystyy samalla syödä, napostella..

Beef jerky. Voi olla vaan aika tuskaista löytää Suomesta hyvänmakuista.

Ja sitten niitä hyviä merkkejä. Paria olen ostanut ja ne on maistuneet ihan vehkeelle. Tossa jo aiemmin kyselin reseptejä, jos vaikka tekis itse.

Ja sitten niitä hyviä merkkejä. Paria olen ostanut ja ne on maistuneet ihan vehkeelle. Tossa jo aiemmin kyselin reseptejä, jos vaikka tekis itse.

Mä muistaakseni laittelinkin niitä sulle.

Voinko käyttää tuota hilseshampoota vaikka hilsekin on jo loppunut? Head and Shouldersin hilseshampoo rasvaisille hiuksille. Rasvaset hiukset mulla kyllä on. Ois ihan jees ku sais silti tuota käyttää.

Voinko käyttää tuota hilseshampoota vaikka hilsekin on jo loppunut? Head and Shouldersin hilseshampoo rasvaisille hiuksille. Rasvaset hiukset mulla kyllä on. Ois ihan jees ku sais silti tuota käyttää.

Eiköhän se ole ihan hyvää myös ennaltaehkäisevään käyttöön.

Mulle tulee hilsettä jos käytän head&shouldersia. Lopetin kokonaan shampoon käytön eikä ole hilsettä yhtään ja letti hyvä.

Mulle tulee hilsettä jos käytän head&shouldersia. Lopetin kokonaan shampoon käytön eikä ole hilsettä yhtään ja letti hyvä.

Komppaan. Puoleen vuoteen en ole shampoota käyttänyt, ja letti paremmassa kunnossa kuin koskaan.

Asunnoissa on tuo kuukauden lakisääteinen irtisanomisaika. Jos irtisanon asunnon tässä kuussa, joudun siis maksamaan ensikuun vuokran tästä. Mutta, miten jos ensikuussa huomaankin että en muutakkaan, pystynkö tuon irtisanomisajan aikana perumaan päätökseni? Vai onko tuo vain vuokranantajaa varten jotta hän ehtii etsiä uuden vuokralaisen?

Back
Ylös Bottom