Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Isot tipit. :o

No jaa. 50-100 puntaa päivässä jos saa tippiä, mikä on ihan normaalia, ja ostaa jonkun 50000e mörskän lapista, niin eihän tohon mene kuin pari vuotta.

Riippuu siitä mihin maksat verot tällä hetkellä. Suomessahan tipit pitää ilmoittaa verotukseen, kuten muutkin tulot. Sikäli kun maassa, jossa tällähetkellä asut/maksat veroja näin ei ole, niin ei kai siihen kenelläkään mitään sanomista ole, varsinkin jos kyse on EU maasta.
Jos ostan suomesta talon käteisellä kiinteistönvälitystoimiston kautta, niin kiinnostaako ketään mistä ne rahat on tulleet? Asun ulkomailla tällä hetkellä, ja ravintolatyössä suurin osa tuloista tulee juomarahoina pimeänä.

Jos ostan suomesta talon käteisellä kiinteistönvälitystoimiston kautta, niin kiinnostaako ketään mistä ne rahat on tulleet? Asun ulkomailla tällä hetkellä, ja ravintolatyössä suurin osa tuloista tulee juomarahoina pimeänä.
http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/pages/9D43078DDFA458EAC2257045003AC6AF

Mun ymmärtääkseni suomessa on voimassa laki rahanpesusta.Koskeeko ilmoitusvelvollisuus viranomaisille kiinteistönvälittäjiä sitä en tiedä.

Näkyy koskevan.

Viimeksi muokattu:

Periaatteessa kylla aina pitaisi pystya selvittamaan, mista rahat on tulleet. Varsinkin jos on isommista summista kyse.

Riippuu siitä mihin maksat verot tällä hetkellä. Suomessahan tipit pitää ilmoittaa verotukseen, kuten muutkin tulot. Sikäli kun maassa, jossa tällähetkellä asut/maksat veroja näin ei ole, niin ei kai siihen kenelläkään mitään sanomista ole, varsinkin jos kyse on EU maasta.

Ulkomaidenkin tulot pitaa ilmoittaa Suomeen verottajalle, ellei ole pysyvasti muuttanut ja anomuksella saanut itseaan rajoitetusti verovelvolliseksi. Jos ulkomailla on yli 6kk, niin silloin palkasta ei Suomeen tarvi maksaa tuloveroa. Sairausvakuutusmaksu palkasta pitaa tassakin tapauksessa maksaa, ellei ole eronnut KELA:sta. Tassa 6kk:n saannossa on kuitenkin sellainen lisaehto, etta sovelletaan vaan, jos palkkatulo on kohdemaassa verotettu. Eli jos ei ole Suomen verottajalle tuloja ilmoittanut ja kohdemaassakin ottanut pimeasti, niin sanomista voi tulla. Eri asia sitten on, kuinka helposti lahtevat tutkimaan, mutta kannaa pitaa mielessa. Verovirastosta ei resurssit lopu, ja aina voi joku "kaveri" karayttaa.

Eikös suurin osa nahkatakeista ole tehty lehmän- tai lampaannahkasta (jos ei nyt oteta tekonahkaa huomioon)? Tehdäänkö muiden elukoiden nahkasta rotseja? Olisin hommaamassa uutta rotsia, onko lampaan- ja lehmännahkalla jotain eroa laadussa tai käytössä? Kumpi kannattaisi ostaa vai onko ihan sama?

Prkl!

Menin vahingossa klikkaamaan Facebookissa semmoista juttua, että profiilini muuttui aikajanatyyppiseksi.

Etusivulla lukee:

"Oletko valmis julkaisemaan aikajanasi? Muista: aikajanasi julkaistaan 2. elokuuta. Sitä ennen voit tarkistaa sen sisällön, näyttää tai piilottaa haluamasi kohteet ja jopa jaa uusia kokemuksia yhteisösovelluksissa."

Pystynkö enää palauttamaan itselleni normaalia vanhaa profiilinäkymää vai oliko tämä tässä? Ja jos oli, niin onko jotain mitä mun kannattaa huomioida tossa aikajanatyyppisessä hommassa?'

Ärsyttää melko tavalla, sillä mä en oikeesti tajua tota aikajanajuttua ollenkaan. Se on tosi sekava.

Ärsyttää melko tavalla, sillä mä en oikeesti tajua tota aikajanajuttua ollenkaan. Se on tosi sekava.
Mun mielestä sitä ei voi perua. Jos oot ollu kauan fb:ssä, kannattaa tarkistella niitä vanhempia viestejä ja niiden painokelposuutta. Aikajanan käyttöönotolla monille on tullu seinälle sellasia viestejä, joita alunperin on kirjoteltu yksityisesti toisen seinälle. Ja toisekseen kun aikajanan kautta on muutenkin muiden tosi helppo kattoa nopeesti sun vanhojakin kirjotuksia, kannattaa ehkä tarkistaa minkä haluat näkyvän kenellekin.

Siihen aikajanaan tottuu nopeasti. Ja tuo yksityisten viestien sinne tulo on aivan paskaa. En ymmärrä miten aikajanalla on muka helpompi stalkata muita, ihan samalla tavalla se vanha profiili rullasi alas jos kiinnosti stalkata. Ihan hyvä tuo aikajana on kun siihen tottuu.

Mun mielestä siinä aikajanassa ei ole mitään logiikkaa. Se heittää näköjään "viimeaikaiseksi toiminnaksi" ja "tykkäämiseksi" jotain sellaisia tykkäämisiä, joista olen tykännyt vuonna yks ja kaks, eli ne eivät ole käsittääkseni kronologisessa järjestyksessä tossa ylhäällä oikealla.

Tulkitsenko mä oikein, että aikajanan oikealla puolella ylhäältä alaspäin ovat aina vakituisesti:

- Toiminta (viimeaikaiset)
- Kaverit
- Tykkäämiset?

Ja sitten ne seinäkirjoitukset ovat aikajanan vasemmalla ja oikealla puolella aikajärjestyksessä siten, että uusimmat ovat ylimpänä?

Siihen oikealle olevaan pieneen ruutuun, tosiaan mullaki menny jotain vanhoja. Keskimmäiseen kysymykseen en kyllä tiedä vastausta, en seuraa tommosia niin tarkasti. :D Alin kysymys oli aika outo kanssa, tottakai uusimmat päivitykset on ylimpänä.

Älä stressaa noin paljoa. :D

Siihen aikajanaan tottuu nopeasti. Ja tuo yksityisten viestien sinne tulo on aivan paskaa. En ymmärrä miten aikajanalla on muka helpompi stalkata muita, ihan samalla tavalla se vanha profiili rullasi alas jos kiinnosti stalkata. Ihan hyvä tuo aikajana on kun siihen tottuu.
Juu juu, ja ongelmat johtuu käyttäjien typeryydestä, tiedän. :)

Stolkkaus on helpompaa siksi, että kukaan normaali ihminen ei varmaan jaksa klikkailla seinää taaksepäin neljää vuotta. Aikajanalla vuodesta toiseen siirtyminen on yhden kilkkauksen takana. Totta kai pelkästään seinää selaamallakin sinne pääsee, mutta kyllä sanoisin tuon eron täyttävän ilmaisun "helpompi stolkata" määritelmän. Ja yksityisviestien julkiseksi tulosta ei ollut puhe, mutta FB on muuttunut vuosien varrella niin moneen kertaan, että seinien ulkoasu ja käyttö on nykyään vähän erilaista. Jos on ollut fb:ssä kauan, joskus 2008-2009, niin ehdottaisin että tutkailee mitä siltä ajalta löytyy. Pahoittelen tätä kukkahattumaista ehdotusta, mutta Anonymity varmaan fiksuna ihmisenä osaa itse päättää tekeekö niin vai ei.

Back
Ylös Bottom