Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

En kyllä ihan tota ajanu takaa.

Menisiks sä aukoo päätäs 80 kilosena jollekki 120-130 kiloselle äijälle, sulla pituutta joku 180cm ja toisella sellaset 2 metriä?
Ja et yhtään osais itte tapella ja et tiiä minkälainen toinen on tappelee?

Miks ylipäänsä pitää mennä aukoon päätä jollekin :D

Miks muurahaiset kantelee kuolleita kavereitaan?

Tällänen väite löyty tiede.fi-foorumilta:
Kuollessaan muurahainen yksinkertaisesti lyyhistyy pesänsä käytävälle.

Aluksi muut eivät huomaakaan sen kuolemaa, mutta ominaishajun kadotessa ja öljyhappojen ilmestyessä ruumiiseen muut tajuavat pesätoverinsa kuolleen. Ne tarttuvat tähän leuoillaan ja kantavat tämän pesän ulkopuoliselle tunkiolle.

Kokeessa tutkijat sivelivät elävän muurahaisen öljyhapolla ja päästivät sen pesään, jonka jälkeen se kannettiin heti ulos. Työläinen yritti palata, mutta muut kantoivat sen aina tunkiolle.

Aluksi muut eivät huomaakaan sen kuolemaa, mutta ominaishajun kadotessa ja öljyhappojen ilmestyessä ruumiiseen muut tajuavat pesätoverinsa kuolleen. Ne tarttuvat tähän leuoillaan ja kantavat tämän pesän ulkopuoliselle tunkiolle.

Kokeessa tutkijat sivelivät elävän muurahaisen öljyhapolla ja päästivät sen pesään, jonka jälkeen se kannettiin heti ulos. Työläinen yritti palata, mutta muut kantoivat sen aina tunkiolle.

Tos oli pien myrkytysoperaatio, ni nyt oli sit makuuhuoneen lattiasta tehty tunkio, yli sata kuollutta muurahaista, mistä asti sit lienee kannettu siihen.

Muurahaiset on kyl aika cool. Olis oma yritys ja yhtä motivoitunutta työväkeä, heh.

Maanantaiaamun visainen: missä Espoossa Leppävaaran lähistöllä on sellaisia autonpesupaikkoja, että pesevät auton myös sisältä ja joita voit suositella?

Jos mä soitan huomenna opetusministeriöön tiedustellaakseni koulupaikasta, niin antaako ne tiedot jo nyt jos mä sanon et mä lähen huomenna 6viikoks meksikoon? Mä saan koulupaikasta tiion 14.6 ja paikka pitää varmistaa 30.6.

Jos mä soitan huomenna opetusministeriöön tiedustellaakseni koulupaikasta, niin antaako ne tiedot jo nyt jos mä sanon et mä lähen huomenna 6viikoks meksikoon? Mä saan koulupaikasta tiion 14.6 ja paikka pitää varmistaa 30.6.

Eikös se soitto parhaiten selvitä asian (:

Paljonko Euroshopperin "tonnikalahiutaleita vedessä" purkissa on itsessään sitä tonnikalaa (montako grammaa)?

+ selkis

Voiko tota raparperiä vielä kerätä kun tuo kukkavarsi on tohon ilmestynyt, joskus olen kuullut sen muuttuvan myrkylliseksi kukkimisen jälkeen..?? Vai liittyneekö "legenda" johonkin oksaalihapon lisääntymiseen ja raparperin kitkeröitymiseen?? Unohdin taas kerätä ajoissa ja tuo pahuksen kukkavarsi on ehtinyt "pöheikköön" jo ilmestyä..

Back
Ylös Bottom