Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Saako taksissa kuljettaa isompaa pakettia jos on myös itse kyydissä? Ajattelin käydä huomenna Ikeassa ilman autoa ja tarttisi saada yksi noin 190cm pitkä paketti(tosin 10cm paksu ja painaa vain noin 20kg) himaan. Ei huvita maksaa Ikealle 70 euroa sen kuljetuksesta. Ymmärrän kyllä, että taksi voi siitä jotain lisämaksua periä, mutta noin periaattessa onnistuuko? Ei varmaan mihinkään perus Volvoon mahdu, mutta jos taksikeskuksesta pyytää lähettämään jonkin isomman pakun?

Minkä merkkisiä/millä nimellä niitä edes kutsutaan tai mistä saa semmosia käsivarteen tarrattavia kännykkä/mp3 tsydäämejä?? Samsung Galaxy S II puhelimelle haluisin jonkun semmosen kyhäelmän (joillain naikkosilla salilla nähnyt), ku viittis ostaa erikseen musasoitinta, ku rahaa tarttis muuhunkin.. Tasku on aika anaali paikka pitää semmosta avaruusalusta ja aina ei salivaatteissa oo ees taskuja.. Enkä jaksa alkaa myöskään sorkkimaan tissiväliä kesken treenien ku tulee paska biisi.. :D KIITOS

Saako taksissa kuljettaa isompaa pakettia jos on myös itse kyydissä? Ajattelin käydä huomenna Ikeassa ilman autoa ja tarttisi saada yksi noin 190cm pitkä paketti(tosin 10cm paksu ja painaa vain noin 20kg) himaan. Ei huvita maksaa Ikealle 70 euroa sen kuljetuksesta. Ymmärrän kyllä, että taksi voi siitä jotain lisämaksua periä, mutta noin periaattessa onnistuuko? Ei varmaan mihinkään perus Volvoon mahdu, mutta jos taksikeskuksesta pyytää lähettämään jonkin isomman pakun?

Löytyykö kokemuksia? Pitäisi nyt päättää piakkoin mennäkkö aamulla ostoksille vai siirtää kunnes auto käytössä..

Varmaan vähän myöhässä nyt mutta Ikeassahan on todella halpa pakun vuokraus mahdollisuus. Ei sieltä mitään kuljetuksia kannata tilailla.

Elikkä tuli tilattua osamaksulla tuossa tunti sitten Hobby Hallista puhelin, mutta huomasin eri firman sivuilla, saman puhelimen maksavan 100 euroa vähemmän, joten pystyisiköhän tuota tilaustani perumaan?

Elikkä tuli tilattua osamaksulla tuossa tunti sitten Hobby Hallista puhelin, mutta huomasin eri firman sivuilla, saman puhelimen maksavan 100 euroa vähemmän, joten pystyisiköhän tuota tilaustani perumaan?

Pystyy. Avaamattomalla tavaralla aina 14 tai 30 päivän palautusoikeus.

En ole ihan varma, niin vastauksena ja kysymyksenä, että olisiko tuo siksi, jotta eriarvoiset kolikot kiertäisivät paremmin kassassa ja vältyttäisiin tiettyjen kolikoiden loppuminen/kertyminen?

Pöh. Psykologinen ilmiö: 4,95 vaikuttaa pienemmältä summalta kuin 5, vaikka onkin lähes sama. On siis olevinaan halpaa vaikkei oikeasti ole. Kauppias voi nostaa hinnan, sanotaan tässä vaikka 4,65 eurosta 4,95 euroon, ilman että myynti juurikaan pienenee, mutta herrajjumala jos se nostaa sen viiteen euroon! Kallis!

Mistä oikein johtuu, että mulla on tämän vuoden verokortissa 2,5 prosenttiyksikköä pienempi perusprosentti kuin viime vuoden kortissa? Kaikki muut summat ovat täsmälleen identtisiä tulorajoja myöten viime vuoden kortin kanssa, mutta prosentti on laskenut. Onko pienituloisten verotus (lue: opiskelija) laskenut nyt jotenkin merkittävästi vai mistä tuo voi johtua?

E: Eipä mitään, näköjään muuttivat noita verotuksen painotuksia juuri tuon verran...

Koska saan tietää, että hyväksytäänkö mun kilometrit, jotka ilmoitin veroilmoituksessa nyt hiljattain? Eli saanko mä tietää vasta sitten kun saan palautukset elleivät sitten kysy jotain lisätietoja.

Back
Ylös Bottom