Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Aina voi laittaa sinne paperitupon, jotta se tyrehtyy..

D'uh. Tuppo on ollut nenassa viime yon ja koko paivan mutta vielakin vuotaa. Saattaa loppua vahaksi aikaa mutta alkaa koko ajan uudestaan. Vuotanut nyt reilu 24h, valilla enemman ja valilla vahemman.

Nenäverenvuoto tyrehtyy kun laittaa kylmää niskaan, puristaa nenänvartta (suht ylhäältä) ja pitää päätä pystyssä. Jos ei tyrehdy nii päivystyksesä polttavat nokkaa niin johan tyrehtyy. Jos toistuu niin syytäkin kannattaa selvitellä, hyytymisongelmat voi olla merkki vakavemmasta sairaudesta.

^ Entä hyytymättömyys ongelmat?

Kuvitteleeko LihasMidas oikeasti, että kun henkilö puhuu hyytymisongelmista nenäverenvuodon kohdalla, hän ei suinkaan tarkoita ongelmia hyytymisessä, vaan että ongelmana on hyytyminen? - Ou nou! Nyt se vuoto lakkasi!

Osta ennemmin kyykkyteline ja säädettävä vino- ja tasapenkki. Jostakin puusta vaikka teet "turvaraudat", vähän kaverinkanssa mittailet jne. (jos vain on mahdollisuus tehdä tuollaiset). Näin pystyisit tekemään kyykkyä jne. liikkeitä
missä tanko pitää saada niskantaakse.

Totnoin.

Vaihoin puhelinliittymää operaattorilta S operaattorille D (fiktiiviset arvot annettu). Liittymän D edustaja sanoi että he hoitavat kaiken liittymän vaihtoon liittyvät jutut, mun tarvii vain hakea SIM-kortti postista ja lykätä luuriin.

No, liittymäsopimukseni operaattori S:än kanssa on nyt katkaistu (1.4.12) ja tiedustelin operaattorilta D että millonkas tämä mun luuri toimii taas, kun SIM tuli mutta sitä ei ole aktivoitu. Aktivointipäivä on ilmeisesti vasta 14.4.12. Kysymys seuraa:

Kenelle V*** saan avautua tästä? Saanko avautua? Oonko nyt tehny jotain ääliömäistä jota en vaan huomaa? Oon ennenki vaihellu operaattoreita eikä ole ainuttakaan kertaa käynyt näin. Kummalle operaattorille tästä pitää avautua, edelliselle vai uudelle? Käsittääkseni uuden käsissä on vanhan liittymän katkaiseminen ja uudelleenkytkeminen, joten kallistuisin Operaattori D:n asiakaspalvelupisteen terrorisointiin.

MEE tietäis tästä varmaan vaikka mitä. Heitämpä privaviestillä vaikka, mutta jos joku muu tietää ni ehotelkaa vastauksia. Tuntuu että ihan vaan vittuillessani voisin perua diilin operaattori D:n kanssa. Ei sillä että sen maailma siihen mitenkään kaatuis tai mitään...

Ylivoimaisesti paskintahan tässä on että oottelen paria suht tärkeää puhelua ensviikon aikana, ja jos kaks viikkoa porskutan ilman luuria, tai että joudun ostaan prepaidin sen takia että tämmöstä paskaa sattu, niin voihan loiri.

Jos olet tehnyt numeronsiirron operaattorilta toiselle, kaikki hoidetaan sinun puolestasi. Eli et saa itse irtisanoa sopimustasi (ethän ole tehnyt niin?), vaan operaattorit sopivat asiasta keskenään. Numeronvaihtoprosessi kulkee kaikkien operaattoreiden kesken samalla tavalla, ja numero ei irtisanoudu ennen kuin se aktivoituu uudella operaattorilla (edelleenkin ellei sitä ole erikseen pyydetty). Näin ollen homman kuuluisi mennä seuraavanlailla:

Teet sopimuksen uuden operaattorin kanssa, he postittavat sinulle sopimuspaperit sekä uuden sim-kortin. Kun olet hakenut lähetyksen postista ja hyväksynyt sopimuksen kuittaamalla paperit (saantitodistus postilla), lähtee operaattorille sähköinen edi-sanoma että olet vastaanottanut paketin ja numeronsiirto käynnistyy. Tässä vaiheessa muutaman arkipäivän sisällä sinulle pitäisi tulla tekstiviestillä tieto numeronsiirtopäivästä, ja kyseisenä päivänä vaihdetaan vanhan operaattorin sim-kortti uuden operaattorin sim-korttiin ja liittymäsopimus katkeaa.

HUOM. Mikäli sinulla on määräaikainen sopimus vanhalla operaattorilla niin se ei katkea, vaan olet velvollinen maksamaan liittymäsi voimassaolevat kuukausimaksut määräaikaisuuden loppuun asti, mutta saman numeron säilyttäminen ja siirtäminen toisaalle on siis mahdollista.

Oletko ollut yhteydessä asiakaspalveluihin? Soittaisin molempiin. Vanhalle lähinnä siitä että miten numero on voinut irtisanoutua, ja uudelle siitä että mikä se päivä siis on. Nyt jos joku (sinä itse?) olet irtisanonut liittymäsi vanhalta operaattorilta, ei sitä voi edes siirtää uudelle operaattorille koska numero ei ole aktiivinen ja olemassaolevaa liittymäsopimusta ei ole. Numero ei silloin ole voimassa ja sinun hallitsemasi.

Edit: Uusi operaattori ei edes voi sinun nimissäsi erikseen irtisanoa sopimustasi, vaan siinä tapahtuu ikäänkuin "vaihto lennosta". Vanhan operaattorin tulee kuitata ja hyväksyä siirtopäivä eivätkä he saa irtisanoa sopimustasi ennen sitä. Toisin sanoen vanhan operaattorin vastuulla on liittymän irtisanominen sovittuna ajankohtana, uusi operaattori ei voi sitä heidän järjestelmissään tehdä. Toisaalta... Myöskin siirtopäivien pitää täsmätä...

Näissä harvemmin menee mitään pieleen operaattoreiden osalta ellei ole jtn teknisiä ongelmia. Useimmiten viat ovat KPO...

Jos olet tehnyt numeronsiirron operaattorilta toiselle, kaikki hoidetaan sinun puolestasi. Eli et saa itse irtisanoa sopimustasi (ethän ole tehnyt niin?), vaan operaattorit sopivat asiasta keskenään. Numeronvaihtoprosessi kulkee kaikkien operaattoreiden kesken samalla tavalla, ja numero ei irtisanoudu ennen kuin se aktivoituu uudella operaattorilla (edelleenkin ellei sitä ole erikseen pyydetty). Näin ollen homman kuuluisi mennä seuraavanlailla:

Teet sopimuksen uuden operaattorin kanssa, he postittavat sinulle sopimuspaperit sekä uuden sim-kortin. Kun olet hakenut lähetyksen postista ja hyväksynyt sopimuksen kuittaamalla paperit (saantitodistus postilla), lähtee operaattorille sähköinen edi-sanoma että olet vastaanottanut paketin ja numeronsiirto käynnistyy. Tässä vaiheessa muutaman arkipäivän sisällä sinulle pitäisi tulla tekstiviestillä tieto numeronsiirtopäivästä, ja kyseisenä päivänä vaihdetaan vanhan operaattorin sim-kortti uuden operaattorin sim-korttiin ja liittymäsopimus katkeaa.

HUOM. Mikäli sinulla on määräaikainen sopimus vanhalla operaattorilla niin se ei katkea, vaan olet velvollinen maksamaan liittymäsi voimassaolevat kuukausimaksut määräaikaisuuden loppuun asti, mutta saman numeron säilyttäminen ja siirtäminen toisaalle on siis mahdollista.

Oletko ollut yhteydessä asiakaspalveluihin? Soittaisin molempiin. Vanhalle lähinnä siitä että miten numero on voinut irtisanoutua, ja uudelle siitä että mikä se päivä siis on. Nyt jos joku (sinä itse?) olet irtisanonut liittymäsi vanhalta operaattorilta, ei sitä voi edes siirtää uudelle operaattorille koska numero ei ole aktiivinen ja olemassaolevaa liittymäsopimusta ei ole. Numero ei silloin ole voimassa ja sinun hallitsemasi.

Edit: Uusi operaattori ei edes voi sinun nimissäsi erikseen irtisanoa sopimustasi, vaan siinä tapahtuu ikäänkuin "vaihto lennosta". Vanhan operaattorin tulee kuitata ja hyväksyä siirtopäivä eivätkä he saa irtisanoa sopimustasi ennen sitä. Toisin sanoen vanhan operaattorin vastuulla on liittymän irtisanominen sovittuna ajankohtana, uusi operaattori ei voi sitä heidän järjestelmissään tehdä. Toisaalta... Myöskin siirtopäivien pitää täsmätä...

Näissä harvemmin menee mitään pieleen operaattoreiden osalta ellei ole jtn teknisiä ongelmia. Useimmiten viat ovat KPO...

En ole kummallekaan puhunut mitään irtisanomisesta. Mulle soitti puhelinmyyjä joka tarjos parempaa liittymää, sanoin että selvä, vaihetaan vaan, ja ilmoittivat ettei nyt tartte mitään muuta tehä ku hakea sim postista. Kuitenkin sen edellisen operaattorin edustaja soitti mulle pari päivää sitten, sanoi että "oot vaihtamassa liittymää, miksi" ja sanoin että "tuli parempi tarjous" ja sanoivat että "selvä homma, hyvää päivänjatkoa." En sanonut edes "ei" mihinkään, eivät tehneet parempaa tarjousta tai siitä ei tullut edes puhe. Nyt kuitenkin SIM herjaa "offline" tilaa (en ole rikkonut tai tehnyt mitään erikoista kännykälle tai simkortille, mitään erikoista ei ole mulle sanottu tähän liittymään liittyen). Ajattelin vaan yks yhteen että nyt on 1.4 ja eka päivä kun tää tilanne on päällä, ni olettaisin että edellinen operaattori on lyönyt vaan poikki liittymän tästä kuusta alkaen, kun olen tästä kuusta alkaen ilmeisesti toisen operaattorin asiakas, vaikka puhelinliittymäni aktivointipäivä on kahen viikon päässä. Asiakaspalveluun kun soitin niin oli tytsy ihmeissään kun aktivointiin on niin pitkä aika.

ENyt kuitenkin SIM herjaa "offline" tilaa (en ole rikkonut tai tehnyt mitään erikoista kännykälle tai simkortille, mitään erikoista ei ole mulle sanottu tähän liittymään liittyen). Ajattelin vaan yks yhteen että nyt on 1.4 ja eka päivä kun tää tilanne on päällä, ni olettaisin että edellinen operaattori on lyönyt vaan poikki liittymän tästä kuusta alkaen, kun olen tästä kuusta alkaen ilmeisesti toisen operaattorin asiakas, vaikka puhelinliittymäni aktivointipäivä on kahen viikon päässä. Asiakaspalveluun kun soitin niin oli tytsy ihmeissään kun aktivointiin on niin pitkä aika.

Jos sim-kortti ja puhelin herjaa olevansa "offline"-tilassa, niin sun puhelimen profiili on offline. Vaihda yleinen niin toimii normaalisti. Mikäli sim-kortti on terminoitu ja liittymä suljettu, sun puhelin sanoo "sim-kortin rekisteröinti epäonnistui".

Et ole uuden operaattorin asiakas kuin vasta sovitusta siirtopäivästä. Siihen asti olet normaalisti asiakkaana entisellä operaattorillasi ja liittymä toimii normaalisti.

Mistäs näkee suurimman osan myytävistä asunnoista? Jokakoti.fi on nykyään melko iso, mutta yksityisiä tosin vähän.

Mitä teippiä olette käyttäneet ihossa sykemittarin alla, ettei aina menis iho verille? Ja mistä sitä saa?

Tä? En mä ikinä ole onnistunut sykemittarilla loukkaamaan itseäni :D. Enkä siis ole käyttänyt mitään teippejä.

Back
Ylös Bottom