Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Olen hommaamassa treeni housuiksi tollaset better bodiesin mesh gym housut ja kokovaihtoehdoiksi annetaan M, L ja XL. Olen 185cm pitkä, matka lantiosta lattiaan n.105 cm ja lantion ympärys n.86cm. Mikä olisi sopiva koko? L?
E: Niin ja toinen kysymys tuli mieleen: Miten tilataan joku ketju? Elikkä pakkiksen keskustelu ketju. Ymmärtääkseni näin voi tehdä. :D

Ihmiset kävelee ympyrää todennäköisesti siksi, koska aivojen suuntajärjestelmässä pikkuhiljaa pienet virheet kasaantuu

Minä luulen, että se on ennemminkin ihan psykologinen juttu, ja jossain määrin henkilöstä riippuva. Esim jos kuljet ruutukaavassa tai vaikka toimistossa niin, että samaan paikkaan pääsee kiertämällä kahta yhtä pitkää reittiä pitkin, todennäköisesti yleensä tulet valinneeksi useammin joko oikean- tai vasemmanpuoleisen. Samaan tapaan esim eksyessä metsässä tulee suosineeksi jompaa kumpaa puolta puita kiertäessään. Suunnistaessa kehotetaankin kiertämään joka toinen puu eri puolelta, ettei suunta ala puoltaa.

Laivoista: niitä vetänee enemmänkin puoleensa bernoullin lain mukainen ilmiö, jos ne kohtaavat toisensa kovin läheltä. Vrt kohtaavien junien väliin syntyvä alipaine, joka tuntuu kiskaisevan lasit irti.

Luultavasti myös epävarmuus vaikuttaa paljon. Sitä alkaa pyöriä ja katsella taakseen ja sivuilleen ja muutenkin pyöriä ja hyöriä jolloin suoraan kulkeminen vaikeutuu. Jos karhu juoksis perässä niin vois olla että mentäis aika suoraan jos maasto on samanlaista joka suunnassa. :lol2:

No siis, ne on ihan saman kasvin tuotteita ku nekin mitä ihmisille.Pääsääntoisesti ihminen voi syödä eläimen ruokaa muttei toisinpäin, sillä eläimet eivät kestä suurta määrää suolaa.Mutta koska kyseessä on puhdasluonnontuote, ni ainoa joka estää syömästä eläinten ruokia on yleensä maku.Tässä tapauksessa veikkaisinpa ettei kukaan oikeesti rupee lajittelemaan yksittäisiä maapähkinöitä eri pusseihin laadun perusteella joten ite kyl söisin niitä jos en tykkäis pähkinöistäni paahdettuna:)

Erilaiset sienet ja homeet voivat tuottaa herne- ja palkokasveihin (kuten maapähkinä) myrkyllisiä aflatoksiineja. Näiden esiintymistä kyllä valvotaan, mutta ainoastaan ihmiselle tarkoitettujen pähkinöiden osalta. En siis suosittele eläimille tarkoitettuja syömään.

Minä luulen, että se on ennemminkin ihan psykologinen juttu, ja jossain määrin henkilöstä riippuva. Esim jos kuljet ruutukaavassa tai vaikka toimistossa niin, että samaan paikkaan pääsee kiertämällä kahta yhtä pitkää reittiä pitkin, todennäköisesti yleensä tulet valinneeksi useammin joko oikean- tai vasemmanpuoleisen. Samaan tapaan esim eksyessä metsässä tulee suosineeksi jompaa kumpaa puolta puita kiertäessään. Suunnistaessa kehotetaankin kiertämään joka toinen puu eri puolelta, ettei suunta ala puoltaa.

Laivoista: niitä vetänee enemmänkin puoleensa bernoullin lain mukainen ilmiö, jos ne kohtaavat toisensa kovin läheltä. Vrt kohtaavien junien väliin syntyvä alipaine, joka tuntuu kiskaisevan lasit irti.

Myös ihan ihmisen fyysinen epätasapaino voi vaikuttaa tuohon. Eli toinen jalka voi olla pidempi/lyhyempi tai sitten toinen jalka voi olla vahvempi ja tämän takia joka askeleella poiketaan vähän suunnasta

Noista pähkinöistä vielä että ite oon syöny jonkiverra noita oraville tarkotettuja maapähkinöitä ja pahimmillaa vaa saanu pakin sekasi ku syöny liikaa :D Samallaviisiin ne menee ku ihmisillekki tarkotetut, mut voihan se olla että riski on silti suuremi vaikka en ole itse saanut pöpöjä.

Myös ihan ihmisen fyysinen epätasapaino voi vaikuttaa tuohon. Eli toinen jalka voi olla pidempi/lyhyempi tai sitten toinen jalka voi olla vahvempi ja tämän takia joka askeleella poiketaan vähän suunnasta

Eiköhän tommosen kumoa maaston epätasaisuus aika tehokkaasti. Ja ihan tasaisella alustalla taitais tulla aika suuri ympyrän säde tuosta :D

Vittu purkillises maitoo on enemmä sokerii ku pullollisessa limua, onko yhtä pahaa sokeria vai jopa pahempaa?

Mistäs sä tommosta oot repiny?

Rasvaton maito:
HH 4,9 g/100 ml

Coca-cola:
HH 10,9 g/100 ml

Vai tarkotitko light limukoita? :D Maito on terveellistä, juo 1-2 lasillista päivässä.

Edit. Minkä kokosta purkkia tarkotat? 1.5 litraa maitoa versus 0.5 litraa kokista?

Maidossa on laktoosia, limuihin on kaadettu sokeria ja/tai makeutusaineita.

Tarvitseeko jonkun oikeasti kysyä kumpaa kannattaa juoda?

Kyllä sitä maitoa saa yli kaks lasiakin juoda. :D

Olen hommaamassa treeni housuiksi tollaset better bodiesin mesh gym housut ja kokovaihtoehdoiksi annetaan M, L ja XL. Olen 185cm pitkä, matka lantiosta lattiaan n.105 cm ja lantion ympärys n.86cm. Mikä olisi sopiva koko? L?
E: Niin ja toinen kysymys tuli mieleen: Miten tilataan joku ketju? Elikkä pakkiksen keskustelu ketju. Ymmärtääkseni näin voi tehdä.
Voisiko joku vastata :D

Onko kellään kokemuksia kenkien venyttämisestä? Tilasin netin kautta rugby-kengät, ja vaikka myyjän sivuilla olevan size chartin mukaan kenkien pitäisi sopia, ne ovat hieman liian pienet. Menevät jalkaan ihan ok kun istuu, mutta seistessä kiristävät varpaista. Eli suutarilta voisi käydä kyselemässä, mutta onko kellään kokemuksia siitä, että toimisi??

Onko kellään kokemuksia kenkien venyttämisestä? Tilasin netin kautta rugby-kengät, ja vaikka myyjän sivuilla olevan size chartin mukaan kenkien pitäisi sopia, ne ovat hieman liian pienet. Menevät jalkaan ihan ok kun istuu, mutta seistessä kiristävät varpaista. Eli suutarilta voisi käydä kyselemässä, mutta onko kellään kokemuksia siitä, että toimisi??

Kastele ja sit sisälle perkeleesti paperitolloja ym. mikä venyttäisi kenkää äärimmilleen, minkä jälkeen esim. saunaan kuivamaan. Kiristää ilmeisesti sivusuunnassa eikä pituussuunnassa? Pituussuunnalle ei mitään juuri voi tehdä, mutta leveyssuunnassa hieman.

Kastele ja sit sisälle perkeleesti paperitolloja ym. mikä venyttäisi kenkää äärimmilleen, minkä jälkeen esim. saunaan kuivamaan. Kiristää ilmeisesti sivusuunnassa eikä pituussuunnassa? Pituussuunnalle ei mitään juuri voi tehdä, mutta leveyssuunnassa hieman.
Pituussuunnassa itse asiassa :( Ja koska seistessä kiristävät varpaista, pelaaminen voi olla aika kivuliasta... Tässä on siis se ongelma, että lähden ulkomaille työharjoitteluun, ja olin ajatellut ottaa kengät mukaan kun olen jo ottanut yhteyttä paikalliseen seuraan. Lisäksi palauttaminen on oma härdellinsä, varsinkin kun en itse ole maassa. Kiitos kuitenkin nopeasta vastauksesta, olen kuitenkin jo päättänyt lähteä kattelemaan joskos tässä kaupungissa olis vielä joku suutari auki, ja kysyä mielipidettä myös heiltä!

Pituussuunnassa itse asiassa :( Ja koska seistessä kiristävät varpaista, pelaaminen voi olla aika kivuliasta... Tässä on siis se ongelma, että lähden ulkomaille työharjoitteluun, ja olin ajatellut ottaa kengät mukaan kun olen jo ottanut yhteyttä paikalliseen seuraan. Lisäksi palauttaminen on oma härdellinsä, varsinkin kun en itse ole maassa. Kiitos kuitenkin nopeasta vastauksesta, olen kuitenkin jo päättänyt lähteä kattelemaan joskos tässä kaupungissa olis vielä joku suutari auki, ja kysyä mielipidettä myös heiltä!

Uskoisin, että paikallinen seura pystyy sit jeesaamaan uusien kenkien hommaamisessa. Mut jos saa kysyä niin missä kaupungissa sä vaikutat? JKL:ssä ainakin Keljon Prisman suutaria voin suositella.

Uskoisin, että paikallinen seura pystyy sit jeesaamaan uusien kenkien hommaamisessa. Mut jos saa kysyä niin missä kaupungissa sä vaikutat? JKL:ssä ainakin Keljon Prisman suutaria voin suositella.
Porissa vaikutan, ja olinki juuri menossa Mikkolan Prisman suutarilta kyselemään, joskos asialle olis jotain tehtävissä. Ja onhan tää tietyllä tapaa myös rahakysymys, olen opiskelija jolla ei ole vielä edes kesätöitä, ja olen menossa työharjoitteluun surkealla apurahalla (riittää melkein vuokriin) joten ajattelin tekeväni kaikkeni että näillä kengillä voisi pelata jos se on mitenkään mahdollista! Eli toivon ettei tarvitsisi palautella/uusia tilailla!

Back
Ylös Bottom