beginner
VIP
ratkaiseeko tässäkin vielä kokonaiskulutus eli voiko tilanteen vielä paikata loppuillan ruokailuilla?
Juurikin näin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ratkaiseeko tässäkin vielä kokonaiskulutus eli voiko tilanteen vielä paikata loppuillan ruokailuilla?
^Eiks nää selviä varmemmin kelan sivuilta/soittamalla kelaan mitä kysellä täältä.
No jos sä kuulut Suomen sosiaaliturvan piiriin, niin saat Suomesta rahaa. Ilmeisesti oot ollu jonkun suomalaisen firman lähettämänä siellä? Miten sä oot sitten asunu siellä? Etkö ole ollenkaan kirjoilla. Mun mielestä yli kolmen kuukauden oleskelun jälkeen pitäis siirtää kirjat sinne ja samalla siirryt sen maan sosiaaliturvan piiriin.
edit.. niin siis Savannahille
Aika säätöKelaan olen ollut yhteydessä, mutta menee se muutama arkipäivä, että saan vastausta sieltä.
En ole täällä laisinkaan kirjoilla, koska olen muuttanut täällä nyt jo muutamaan otteeseen hiukan epävirallisesti. Enkä ole mitenkään suomalaisen firman lähettämänä, tulin paikalliseen yksityisyritykseen työskentelemään, josta tosin sain potkut tuolloin kuukausi sitten. Siellä asuin myös firman järjestämässä asunnossa. Nyt opiskelen paikallisessa koulussa(mistä maksan itseni kipeäksi) ja asun koulun järjestämässä majoituksessa, mutta tämäkin lasketaan vain ns.lomakurssiksi, joten sen takia mitään muuttoilmoituksia ei ole ollut tarpeen tehdä.

Aika säätö
Veikkaan ettei ihan ilman ongelmia mene, koska oot maksanu varmaan verot kummiskin Suomen ulkopuolelle. Eli en tiedä hyväksyykö kela tota sun työoloaikaa miten. En tiedä miten oot ollu Kelaan yhteyksissä, mutta mä oon pari kertaa ottanu suoraan yhteyttä tuonne Kelan ulkomaan yksikköön. Sain ihan nopeita ja hyviä vastauksia omiin ongelmiin.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/270508121032AK
Aloin tuossa miettimään että miten se on edes teoriassa mahdollista että lentomatkustaminen on Suomessa, kuten monissa muissa maissakin, edullisempaa kuin junamatkustaminen vähän pidemmällä matkalla (+500km)?
Kun miettii eri osa-alueiden kustannukset:
Kaluston hankkiminen ja huolto: lentokoneet junaa kalliimpia.
Henkilökunta kyydissä: Pilottien ja lentoemojen palkat isommat kuin veturimiehen ja konnareiden.
Henkilökunta kentillä/asemilla: Lennonjohto, matkatavaramiehet, huoltomiehet, turvatarkastukset, yms. selkeesti kalliimpia kuin ne pari lipunmyyjää ja muutama liikenteenvalvoja tai muu vastaava.
Polttoaine samalla matkalla: lentokerosiini vie taas voiton dieselistä/sähköstä.
Kapasiteetti: Aikalailla samaa luokkaa varmaan isossa junassa ja pienessä lentokoneessa.
Infastruktuuri: VR omistaa asemat ja raiteet. Lentoyhtiöt joutuu maksamaan jotain kentänkäyttömaksuja (olettaisin)
Jotain muuta varmaan vielä löytyy, mutta en jaksa enää miettiä...
En tiedä oliko tää nyt tyhmä kysymys, mutta en vaan ymmärrä.
Stalkkausongelmaan tarviin vastauksia. Kuvitteellinen tapaus, tapahtuu häiriköintiä josta nostetaan rikosilmoitus. Mitä mahdollisuuksia/keinoja on poliisilla jäljittää sim-kortin/puhelimen liikkeitä/tapahtumia sekä toimintaa netissä (sivuhistoria, lähetetyt viestit, jne.) Sallitaanko kyseinen toiminta vain kun on vahvat perusteet epäillä rikoksesta vai eikö sitä tehdä koskaan? Miten voi jäljittää prepaid-liittymää? Miten voi saada selville facebook-viestien IP-osoitteen? Entäs Anneli Aueriin viitaten, millaisissa tapauksissa poliisi voi salakuunnella puhelinta/tilaa?
Muistaakseni jossakin Karibialla Woodoo-tohtori loitsi kyseisen heebon jäämään saarelle.Miten Roope pääsi eroon sitä seuraavasta zombiesta?

Aamulla kuuntelin radiota ja pisti mietityttämään... Kelloja siirretään sunnuntaina tunti taaksepäin ja kuulemma samaan aikaan junat seisovat tunnin asemalla. Kysymys kuuluukin, että mitä helvettiä junat sitten tekevät keväällä kun kelloja siirretään eteenpäin? Menevät kahden tunnin matkan tunnissa?![]()
Useimmat pitkän matkan junat ottavat kuitenkin matkan aikana aikataulua kiinni.
Joutu maksamaan voodoo tohtorille muistaakseni sen juovikkaan jalokiven(?) että poisti kirouksen. Ja toi kirouksen poisto kesti muistaakseni jotain 20vuotta ja zombie palas johonkin myöhempiin don rosa jaksoihin. Miten se sillon päätty ei pysty muistaan. Kaikki don rosat hyllyssä mutta ei jaksa alkaa kaivamaan.Miten Roope pääsi eroon sitä seuraavasta zombiesta?
Tulosta nettipankista todisteet tuosta katevarauksesta ja mene kysymään liikkeestä, että miksi kyseisenä päivänä sinua näin on laskutettu vaikket ole saanut ostettua mitään.Mikäköhän juttu toi on, kun mulla on mennyt erääseen kauppaan kaksi kertaa katevaraus -30euroa?
Toi juttuhan meni silleen, että laitoin mun tilille rahaa +100 euroa, jonka jälkeen kortti toimi ensimmäisessä kaupassa hyvin(ostokset jotain 40euroa), sen jälkeen toisessa kaupassa tämä korttini ei toiminut, vaikka rahaa piti olla. Näpyttelin pin-koodini useaan otteeseen korttilaitteeseen, mutta tapahtuma tuli hylätyksi koko aika, myyjä näytti vielä kuititkin, että tapahtuma hylätty. Mulla oli kuitenkin rahaa kortilla, jonka olin juuri varta vasten sinne siirtänyt. Nyt tiliotteessa lukee vain kyseisen kaupan kohdalla -30 euroa katevarauksessa, en ymmärrä, koska en saanut ostetuksi mitään? Mulla on Visa Electron ja kaikki ostokset menee ensin katevarauksen kautta(silloin kun saan tavarat ostettua), mutta meniköhän toi summa nyt oikeasti mun tililtä?