Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko hotelliin kirjauduttaessa oltava yleensä täysikäinen? Jos pitää, niitä kysyvätkö henkkareita vai riittääkö jos sisäänkirjauslomakkeeseen valehtelee ikänsä? Ja voiko kaksi henkeä majoittua yhteen huoneesen vai veloittavatko erikseen kahdesta hengestä? :)

Ei multa henkkareita oo Suomessa kysytty, ulkomailla monesti passin numero.
En osaa sanoa tuosta ikähommasta. Kysy hotellista.
Ja kaksi ei saa mennä yhden hengen huoneeseen. Mutta milläpä ne tuota valvoo...?
Eli siis 2hh on kalliimpi kuin 1hh yleensä. Lisävuoteen voi ottaa melko pienellä rahalla yleensä mihin vain huoneeseen.

Tilasin toissapäivänä verkkokauppa.comista läppärin ja se oli jo eilen itellan logistiikkakeskukses, tänään ei ollut liikkunut sieltä mihinkään ja katoin tarkemmin postinumeroo niin olen näköjään ilmottannu sen väärin. Kysymys kuuluukin että koska mä nyt saan sen läppärin ja mitä mun pitää sen eteen tehdä? verkkokauppaan lähetin jo sähköpostia. Voisinko periaatteessa hakea sen sieltä logistiikkakeskuksesta vai pääseekö sinne edes käymään?

Tilasin toissapäivänä verkkokauppa.comista läppärin ja se oli jo eilen itellan logistiikkakeskukses, tänään ei ollut liikkunut sieltä mihinkään ja katoin tarkemmin postinumeroo niin olen näköjään ilmottannu sen väärin. Kysymys kuuluukin että koska mä nyt saan sen läppärin ja mitä mun pitää sen eteen tehdä? verkkokauppaan lähetin jo sähköpostia. Voisinko periaatteessa hakea sen sieltä logistiikkakeskuksesta vai pääseekö sinne edes käymään?

On nerokasta, että et ole vielä ottanut yhteyttä Postiin. Foorumeilla yleensä tiedetään paljon enemmän yritysten toiminnasta, kuin itse yrityksissä.
Oletkin jo lähettänyt verkkokauppaan postia. Jos he omaavat saman logiikan, on tästä todennäköisesti jo kysymys jollakin toisella foorumilla. Kannattaa googlata ja etsiä vastauksia esittämääsi kysymykseen, joka saattaa olla auki jollain toisella foorumilla parasta aikaa.

Jos koko illan etsinnän tuloksena et saa selville mitään, soitapa huomenna seuraavalta sivulta löytyvään numeroon ja ratkaise asia 5-10 minuutissa:
http://www.posti.fi/postipalvelee/yhteystiedot.html

Mitä kaikkia eri proteiineja on olemassa?Esim.Soija , muna , maito , hera , ... ?
Esim2. Mitä proteiinia lihassa on?
Proteiini koostuu aminohapoista, joita on parisenkymmentä kaikkiaan. Eri proteiinilähteiden aminohappokoostumus vaihtelee, eli yhdestä proteiinilähteestä ei saa kaikkia aminohappoja. Muistelisin että tuo aminohappokoostumus on kananmunassa parhaasta päästä ja soijassa ehkä heikoimpia. Netistä löytyy tarkempaa tietoa, mitä aminohappoja on missäkin proteiinilähteessä.

Kuka jaksaa linkittää keskustelun mentulasta se road to toronto juttu mis on kuvia sun muita. Perhana en vaan yksinkertaisesti löydä sitä

Onko hotelliin kirjauduttaessa oltava yleensä täysikäinen? Jos pitää, niitä kysyvätkö henkkareita vai riittääkö jos sisäänkirjauslomakkeeseen valehtelee ikänsä? Ja voiko kaksi henkeä majoittua yhteen huoneesen vai veloittavatko erikseen kahdesta hengestä? :)

Oletko kenties alaikäisenä menossa muijan kanssa hotelliin vähän kuhertelee?

No hyvä! Niin mä toimin aikoinaan kanssa. Valehtelin vaan tiedot ja homma oli selvä.

En tosin suosittele sua toimimaan näin, koska se voisi olla pahimmillaan yllyttämistä rikokseen. Se on siis ilmeisesti jonkin asteinen rikos toimia tällä tavalla. Näin ne ainakin pelotteli silloin sitä lomaketta täyttäessä. "Väärien henkilötietojen antaminen on rikos" tms. Älä tee niinkuin minä teen, vaan tee miten neuvon. :D

Onko nimimerkin vaihtaminen mahdollista? Tämä nykyinen on anagrammi erästä lyhenteestä, mutta ruvennut kuulostamaan omaan korvaan silti vähän hassulta. Vai pitääkö tehdä uusi tunnus..?

Onko nimimerkin vaihtaminen mahdollista? Tämä nykyinen on anagrammi erästä lyhenteestä, mutta ruvennut kuulostamaan omaan korvaan silti vähän hassulta. Vai pitääkö tehdä uusi tunnus..?

Mikelle ilmoitusta niin se voi vaihtaa, itse et pysty vaihtamaan.

Ei koske itseäni kun ei ole kieltoa, mutta voiko grillaamiskiellon parvekkeella ohittaa pitämällä vaikka sähkögrilliä asunnon sisäpuolella, parvekkeen kynnyksen vieressä ovi auki.

Parveke tupakointia ei siis voi kieltää? Meillä vuokra isäntä kielsi tämän. Kieltoa ei siis tarvitse totella?
Ei, se ei ole häätöperuste, jos savua kulkeutuu muihin asuntoihin, on taloyhtiön tehtävä hoitaa ilmastointi niin ettei se ole mahdollista.

Kuulostaa oudolta. Onko jotain faktaa heittää asiasta? Eikö edes taloyhtiö voi kieltoa asettaa?
En tähän hätään löytänyt muuta, http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/67316-outo-grilli-ilmio-laki-sallii-silti-se-kielletaan
Siitä oli tossa keväällä enemmänkin lehdissä juttua ja siinä sitä käytiin läpi ettei sitä oikeastaan voi estää, se voidaan kyllä kieltää mutta ei sille mahda mitään jos ihmiset ei noudata kieltoa.

Parveke tupakointia ei siis voi kieltää? Meillä vuokra isäntä kielsi tämän. Kieltoa ei siis tarvitse totella?

Älä nyt rupea röökiä vetämään jos vuokraisäntä on kieltänyt kuitenkin. Tämä on eri asia kuin taloyhtiön sääntelyt.
Sama kun kieltäisi koiranpidon vuokralaiselta ja tämä tuo sinne asustelemaan berhandilaisen.

Tietysti omasta uskalluksesta kiinni ;)

Back
Ylös Bottom