Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi paita on yksikössä ja housut monikossa?
"Before the days of modern tailoring, such garments, whether underwear or outerwear, were indeed made in two parts, one for each leg. The pieces were put on each leg separately and then wrapped and tied or belted at the waist (just like cowboys’ chaps). The plural usage persisted out of habit even after the garments had become physically one piece. However, a shirt was a single piece of cloth, so it was always singular."

http://www.englishforums.com/English/WhyPantsTrousersJeansShortsTreated-Plural/bvjnh/post.htm

Ömmömömömöm, mitäköhän vittua?

Kävin sitten palauttelemassa pulloja ja yritin palauttaa sen perkeleen korin/alustan, mut ei se kone sitä hyväksynyt!

Kyseessä siis semmoinen matala levy, missä ne limpparit on kaupassa (yleensä)...

images

Ei siis tälläisia vaan joitain muita?

Kävin sitten palauttelemassa pulloja ja yritin palauttaa sen perkeleen korin/alustan, mut ei se kone sitä hyväksynyt!

Kyseessä siis semmoinen matala levy, missä ne limpparit on kaupassa (yleensä)...

Maksoitko siitä kuitenkin pantin ostaessa? Onko tuo siis muovipullojen alustana ollut harmahtava levy vai lasipulloja sisältänyt kori? Ainakin joskus muinoin kun olin kaupassa töissä vain lasipullojen sininen kori oli pantillinen, muovipullojen alla olleita "levyjä" ei saanut edes antaa asiakkaille.

Ja kyseinen kauppa siis ottaa vastaan noita "koreja"? Olen käsittänyt, että pienissä kaupoissa koreja ei oteta vastaan.

pooli6287: ei tuommoinen, vaan semmoinen gin:in kuvailema harmaa levy..

Mä hommasin sitä limppaa töistä (ostin 24 putelia, sen takia se hökötys tuli messissä), en kaupasta, pitää viedä duuniin se, niin sen pantin, mitä siitä sitten saakaan..

:david:

editsoni: ehkäpä sen takia se kaupan kone ei hyväksynyt sitä levyä, kun niitä ei sais kaupasta edes ottaa :rolleyes::D

Otin eilen myöhään illalla pakkasesta n. 500g jauhelihaa, unohdin pistää jääkaappiin. Se oli yön yli huoneenlämmössä, aamulla näytti siltä että olisi hirveästi lihanestettä valunut astian pohjalle, liha ehkä paikoin vähän tummunut, mutta liha oli yhä viileähkö. Laitoin jääkaappiin.

Voisko tota vielä syödä vai menikö pilalle? :P

Otin eilen myöhään illalla pakkasesta n. 500g jauhelihaa, unohdin pistää jääkaappiin. Se oli yön yli huoneenlämmössä, aamulla näytti siltä että olisi hirveästi lihanestettä valunut astian pohjalle, liha ehkä paikoin vähän tummunut, mutta liha oli yhä viileähkö. Laitoin jääkaappiin.

Voisko tota vielä syödä vai menikö pilalle? :P

Paljonko on "yön yli" 8, 10, vai 12 h. Noh nyrkkisääntönä ellei haise / maistu epänormaalilta voi syödä. Vaikka itsekkään en turhan tarkka ole... 500 g köntti jauhelihaa ei kovin suuri kustannuserä ole, nakkaisin bioon...

Paljonko on "yön yli" 8, 10, vai 12 h. Noh nyrkkisääntönä ellei haise / maistu epänormaalilta voi syödä. Vaikka itsekkään en turhan tarkka ole... 500 g köntti jauhelihaa ei kovin suuri kustannuserä ole, nakkaisin bioon...

8h oli. No, ehkä on turvallisempaa heittää vaan menemään tai antaa koiralle.
Thanks!

Aloitan opintoni yliopistossa 22.8. Opintotuki- ja asumislisäanomukset pistin jo viime viikolla menemään, mutta tuli mieleen että saanko elokuulta mitään tukia?

Mä tökin ja haistelen sitä lihaa sitten kun pääsen kotiin. Mä en koskaan ole ollut kauhean varovainen mutta nyt on miehellä joku supersuolistobakteeri joka on vienyt sen sairaalaan asti lepäilemään (mutta tää ei ollut mun fiba, olin matkoilla kun se sairastui :D). Jos paistan lihat niin syön sit ihan ite, suolistovaivaiset ei saa mitään!

Todella tyhmä kysymys. Olin syytettynä yhdestä asiasta, joka velloi monta vuotta ja lopulta mentiin sovitteluun jossa saatiin asia päätökseen ja sain pienen summan korvattavaa. Olenko nyt siis tuomittu jostain/syyllistynyt sakkoihin esim. viimeisen 3 vuoden aikana? Syyttäjältä tuli kirje että jätetty syyttämättä, niin ite luulisin asian olevan sillä selvä, eikä tuota koko juttua pitäisi missään edes näkyä? Teen asiasta ehkä liian vakavan, mutta vituttaa aivan suunnattomasti, koska kyseessä todella naurettava juttu "johon vähän niinkuin jouduttiin". Ja tämä vaan sen takia jos jossain satuttaisiin kysymään, enkä jaksaisi koko asiaa selitellä, koska se on osapuolten kanssa sovittu kättä paiskaamalla.

Todella tyhmä kysymys. Olin syytettynä yhdestä asiasta, joka velloi monta vuotta ja lopulta mentiin sovitteluun jossa saatiin asia päätökseen ja sain pienen summan korvattavaa. Olenko nyt siis tuomittu jostain/syyllistynyt sakkoihin esim. viimeisen 3 vuoden aikana? Syyttäjältä tuli kirje että jätetty syyttämättä, niin ite luulisin asian olevan sillä selvä, eikä tuota koko juttua pitäisi missään edes näkyä? Teen asiasta ehkä liian vakavan, mutta vituttaa aivan suunnattomasti, koska kyseessä todella naurettava juttu "johon vähän niinkuin jouduttiin". Ja tämä vaan sen takia jos jossain satuttaisiin kysymään, enkä jaksaisi koko asiaa selitellä, koska se on osapuolten kanssa sovittu kättä paiskaamalla.

-Jos poliisilta ei ole tullut sakkoja, niin ei ole tullut sakkoja.
-Syyttäjän syyttämättä jättämistä ei näy missään, koska syytettä ei ole nostettu. Tuomiota sulle ei tästä asiasta ole annettu,koska syytettä ei ole nostettu.

Asia kunnossa. Tästä asiasta sulle ei ole merkintään. Jos poliisin kanssa olet ollut tekemisissä, niin niistä jää jonkinlainen tieto rekisteriin.

Mistä saan varattua itselleni ensi viikoksi (lähtöpäivä ma, ti, ke tai to) Tallinnan risteilyn johon sisältyy bussikuljetus Lahdesta satamaan? Ei tule mieleen kuin Matkapojat ja siellä kyseinen kyyti ei onnistu ensi viikolla. :(

T. Tallinnaan haluava uusavuton poika. :)

Edit. Löytyihän se. :D

Back
Ylös Bottom