Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tein sämpylöitä. Tuo kulho jossa tuo taikina oli piti pestä. Noh nyt on sitten tiskiharja ihan taikinassa. Onko jotain yksinkertaista ja helppoa keinoa saada taikina pois tiskiharjasta?? Se kun ei lähe "nyppimällä" ainakaan vaivattomasti ja sitä väkisin jää siihen harjaan.. :jahas:

Tein sämpylöitä. Tuo kulho jossa tuo taikina oli piti pestä. Noh nyt on sitten tiskiharja ihan taikinassa. Onko jotain yksinkertaista ja helppoa keinoa saada taikina pois tiskiharjasta?? Se kun ei lähe "nyppimällä" ainakaan vaivattomasti ja sitä väkisin jää siihen harjaan.. :jahas:

Ei oikein, oon joskus tuolla alapesusuihkulla suihkutellut harjaa. Ehkä paras on antaa liota vedessä niin se taikina pehmenee ja pitää sitten harjaa juoksevan veden alla :)

Viime häissä (oli kuuma) opin uuden asian: miehet saavat riisua takkinsa sitten kun sulhanen on riisunut takkinsa.
Eli takkia pidetään vähintään yhtä pitkään kuin sulhokin pitää
Nyt tulee jo todella tyhmä kysymys, mutta..

Jos sulho laittaa takin takaisin päälle, pitääkö muidenkin laittaa? :D

[video]http://m.yhteishyva.fi/m/artikkeli/?a=82038522542888334[/video]

Toki riippuu tilanteesta ja morsiusparista.. Tätähän voi varovasti kysyä etukäteen? IMO

Onko tosi että nykyään ei saa tallentavaa diginboksia kaapeliverkkoon alle 300€? Jumalauta kun katsoo hintoja niin digiboksit jotka eivät tallenna maksaa sen 40-80€ ja sitten hinnat pomppaavat pariinsataan kun tallennusominaisuus tulee käyttöön. Ei tarvis niin älyttömän hienoa joten ei tee kauheasti mieli maksaa tollasta summa varsinkin ku pari vuotta sitten osti tallentavan reilulla satasella...

saako helsinki-vantaa lentokentältä saapuneiden koneiden matkustajatietoja jos on itse ollut koneessa mukana ja pyytää yhden tietyn istuimen nimeä? etunimi jäi käteen ja piti jatkaa kahville lentokentällä mutta tuli hätätilanne ja jouduin lähtemään enkä nähnyt henkilöä ennen pikaista poistumista.

saako helsinki-vantaa lentokentältä saapuneiden koneiden matkustajatietoja jos on itse ollut koneessa mukana ja pyytää yhden tietyn istuimen nimeä? etunimi jäi käteen ja piti jatkaa kahville lentokentällä mutta tuli hätätilanne ja jouduin lähtemään enkä nähnyt henkilöä ennen pikaista poistumista.

Tietosuojasyistä epäilen.

Onko tosi että nykyään ei saa tallentavaa diginboksia kaapeliverkkoon alle 300€? Jumalauta kun katsoo hintoja niin digiboksit jotka eivät tallenna maksaa sen 40-80€ ja sitten hinnat pomppaavat pariinsataan kun tallennusominaisuus tulee käyttöön. Ei tarvis niin älyttömän hienoa joten ei tee kauheasti mieli maksaa tollasta summa varsinkin ku pari vuotta sitten osti tallentavan reilulla satasella...
Ei niitä oikein taida saada. Sinällään hassua kun tietokoneeseen saa usb-digiboksin ja 500Gb ulkoisen kovalevyn yhteensä 70-80€... Ei se tekniikka sen monimutkaisempaa ole digiboksissa mutta kolminkertainen hinta vaan.

Perinteinen suomalainen hääetiketti vaatii, että sulhasen pukiessa puvun takin ylleen, tulee kaikkien miespuolisten häävieraiden riisua itsensä alasti.

Mitenköhän toimitaan ton kytkypuhelimen kaa kun sen hukkaa? Laittaako saunalahti uuden vai pitäskö se kotivakuutuksiin vetää ja sanoa että pöllitty?

Olen ennen luullut , että forkku ja ojentaja on sama asia ja tricep on taas tämä lihas hauiksen alla , kun katsoin sanakirjasta niin asia ei ollutkaan näin?Oon nyt ihan pihalla , että mikä lihas on mikäkin...

Onko forkku ranteesta runkkulihakseen asti ja ojentaja runkkulihas pelkästään ja tricep hauiksen alla oleva lihas?Sanakirjan mukaan ojentaja on tricep :confused:

Olen ennen luullut , että forkku ja ojentaja on sama asia ja tricep on taas tämä lihas hauiksen alla , kun katsoin sanakirjasta niin asia ei ollutkaan näin?Oon nyt ihan pihalla , että mikä lihas on mikäkin...

Onko forkku ranteesta runkkulihakseen asti ja ojentaja runkkulihas pelkästään ja tricep hauiksen alla oleva lihas?Sanakirjan mukaan ojentaja on tricep :confused:

Forkku eli forearm EI ole sama asia kuin ojentaja... Ojentaja on hauislihaksen vastalihas... Forkku on siis ranteen ja kyynärtaipeen väli josta löytyy useampia lihaksia...

Mitenköhän toimitaan ton kytkypuhelimen kaa kun sen hukkaa? Laittaako saunalahti uuden vai pitäskö se kotivakuutuksiin vetää ja sanoa että pöllitty?

Et saa uutta puhelinta operaattorilta ja puhelimesta pitää luonnollisesti maksaa jatkossakin normaalit kk-maksut.

Back
Ylös Bottom