Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tuli edellisesta kysymyksesta mieleen:

Mita ostaa vastasyntyneelle kummipojalle?

Mulla on ennestaan jo yksi kummipoika ja sille ostin aikanaan sellasen tosi kauniin hopeisen setin missa oli mm. hammasrasia ja helistin. Ristiaisten jalkeen kaiverrutin pojan nimen kaikkiin esineisiin.
Tama "uusi" kummipoika on parhaan ystavani lapsi ja haluaisin ostaa jotain mika sailyy ja milla olisi kayttoakin (ei siis perinteisia kummilusikoita tai muuta kraasaa mita kukaan ei ikina tarvitse). Budjetti siina < 200e paikkeilla.

Mitä ostaa synttärilahjaksi 2-vuotiaalle?

Oikeasti tyhmä kysymys, mutta olen hieman pihalla aiheesta:D

Niin ja ko henkilö on tyttö, pojalle saattaisin jopa keksiä jotain.

Anna sille joku vanha männänrengas rannekoruks tms ja selvität kovasti mikä se on ja sit se voi olla isona(eiku vanhana eiku.. mitä naisista sanotaan??) ylpeä sen hienosta rannekeesta ja sillä rupee bensa virtaamaan suonissa jo hyvissä ajoin. Vai osaako 2 vuotiaat puhua edes? Emmä tiedä :lol2:

Miks mun daiquirit menee aina litkuksi? Ihan vaan siksi että viinakset on huoneenlämpöisiä ja jäätä ei kilokaupalla? Tomusokeria vissiin myös pitäis käyttää.

Mulla on ennestaan jo yksi kummipoika ja sille ostin aikanaan sellasen tosi kauniin hopeisen setin missa oli mm. hammasrasia ja helistin. Ristiaisten jalkeen kaiverrutin pojan nimen kaikkiin esineisiin.
Tama "uusi" kummipoika on parhaan ystavani lapsi ja haluaisin ostaa jotain mika sailyy ja milla olisi kayttoakin (ei siis perinteisia kummilusikoita tai muuta kraasaa mita kukaan ei ikina tarvitse). Budjetti siina < 200e paikkeilla.

Osta syöttötuoli, ei ny ihan heti sitä tarvi, mutta sit ku tarvii ni menee pitkään ja hölvetin hyödyllinen. Stokken Tripp-Trapp on laadukas ja säädettävä koon mukaan. tuoli

e. ja löytyy lähes kaikkialta ei vain vepsäläisestä

Ostat sille 1x1m levyn pahvia, ja piirrät siihen hondan kansipahvin ääriviivat ja sanot "tämän kun opit leikkaamaan, niin sitten saat ensivuonna hondan :D

Miks mun daiquirit menee aina litkuksi? Ihan vaan siksi että viinakset on huoneenlämpöisiä ja jäätä ei kilokaupalla? Tomusokeria vissiin myös pitäis käyttää.

Ei niitä jääpaloja tarvitakaan kuin pari-kolme. Coctail-lasiin ja tomusokeria pitäis se about teelusikallinen olla. Se vois kans auttaa jos saisit laitettua lasit etukäteen pakastimeen

Jos olen työtön ja oikeutettu saamaan soskusta toimeentulotukea ja olen uuden asunnon tarpeessa, niin maksaako sosku uuden kämpän takuuvuokran? Jos maksaa, niin onko siinä jotain rajaa? Esimerkiksi paljonko tuo summa saa olla? Maksavatko esim. kahden kuun takuun, jos sitä vaadittaisiin?

Jalkapallo.

Lisäys:
Valtaosa ns. tyttöjen leluista on passivoivia joilla ei voi oikeasti leikkiä kunnolla. Jos et jalkapalloa osta niin osta sitten kuitenkin sieltä poikien lelujen osastolta joku sellainen lelu jolla voi oikeasti tehdä jotain, eikä vain ihastella kuinka nätti se on.
Tossa on kyllä ideaa. Pyydän vielä varmuuden vuoksi konsultin mukaan. Ehkäpä tästä jotenkin selvitään.
Anna sille joku vanha männänrengas rannekoruks tms ja selvität kovasti mikä se on ja sit se voi olla isona(eiku vanhana eiku.. mitä naisista sanotaan??) ylpeä sen hienosta rannekeesta ja sillä rupee bensa virtaamaan suonissa jo hyvissä ajoin. Vai osaako 2 vuotiaat puhua edes? Emmä tiedä :lol2:
Noi mun tallista löytyvät männänrenkaat on halkasijaltaan n.11cm, ois vähän iso rannekoru:D
saat ensivuonna hondan :D
No hei, toi olis jo aika julmaa. En mä nyt mikään lastenvihaaja ole.

Musta väri vastaanottaa lämpöä runsaammin kuin valkoinen väri eikö totta? Mutta musta väri myös luovuttaa lämpöä nopeammin kuin valkoinen väri jos olen oikeassa?

Musta väri vastaanottaa lämpöä runsaammin kuin valkoinen väri eikö totta? Mutta musta väri myös luovuttaa lämpöä nopeammin kuin valkoinen väri jos olen oikeassa?

Värin ontologinen status ei ole sellainen, että sen olisi mahdollista vastaanottaa tai luovuttaa lämpöä. Tämä toiminto on varattu kappaleille. Jos kappale on valkoinen, osa kappaleeseen osuvista aalloista heijastuu kappaleesta pois päin, siksi vaaleat kappaleet eivät kuumene niin helposti auringossa. Vaan viepä saunaan, eipä toimi, ei. Olisikin helppoa, jos talot voisi talveksi lämpöeristää maalaamalla ne valkoisiksi..

Jos olen työtön ja oikeutettu saamaan soskusta toimeentulotukea ja olen uuden asunnon tarpeessa, niin maksaako sosku uuden kämpän takuuvuokran? Jos maksaa, niin onko siinä jotain rajaa? Esimerkiksi paljonko tuo summa saa olla? Maksavatko esim. kahden kuun takuun, jos sitä vaadittaisiin?

Kyllä mulla ainakin muutama vuosi sitten, kun muutin porukoitten luota helvettiin (oikeastaan taivaaseen :rolleyes:), niin sossu maksoi takuuvuokran...

Se kylläkin oli jotain ~300€, mut luulis maksavan sinunkin kohdalla (eli täyttä mutuilua tää mun selittely)..

Leegot. Menee tytöille kanssa oikein hyvin, varsinkin jos höystät niitä jollain eläinhahmo tms. spessuleegoilla

Eiks lelukaupassa oo aika makeita sellaisia maatilasettejä, missä on sellaiset isot muoviset hahmot. Ainakin kaikki ton ikäset ketä oon nähnyt on tykännyt sellasia pyöritellä käsissään :)

Miten sä näitä oot tehnyt ja mikä näissä on tarkalleen ollut vikana? Meinaan vaikea tuota on saada pahasti epäonnistumaan, jos mittasuhteet ja ainekset on suurinpiirtein kondiksessa.

Pistät jäitä lasiin valmistuksen ajaksi, että se jäähtyy. Sitten mittaat ainekset jäiden kanssa shakeriin tai vastaavaan, ravistat ja kaadat juoman lasiin niin, että jäät jäävät shakeriin.

Jos teet frozenina, niin sitten vaan rommin lisäksi vaikka jotain sopivaa siirappia tai likööriä (esim. mansikka) antamaan makua. Kamat blenderiin, et iloittele jäiden kanssa liikaa, pyöräytät tavaran blenderissä ja jälleen kerran kaadat juoman jäähdytettyyn lasiin.

Reseptejä näytti olevan sekä tomusokerilla, että sokeriliemellä, mutta mä suosisin jälkimmäistä. Käytännöllisempi ja sekoittuu tasaisemmin ja helpommin juoman sekaan.

[

Me ostettiin meidän kummipojalle Fatboy Junior. Lahja on selkeesti meitä ja on kohdistettu kummilapselle, eikä hänen vanhemmillensa. Idea tästä lähti, kun himassa ollaan kateltu, kun tuttavaperheen mukulat käyttää omia Fatboyta milloin veneenä, milloin vuorena, milloin nukkuu siellä =)

Back
Ylös Bottom