Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Eiköhän se jostain sen huomaa :D Jos fiat pandan tehoilla yrittää saada 3 tonnin autoa liikkeelle niin kaipa sen siitä jo huomaa ... :D
Ja siitä että taakse on täynyt laittaa paripyörät. No ei vaan, tosiaan. Vaikka se huomaisi että autossa on vitusti ylimääräistä massaa, niin eikait se voi sitä mitenkään todeta paljonko sitä on, ja täten ei myöskään sitä hylätä?

E: vai on niillä semmonen.. Missään en ole kyllä moista nähnyt.

Kyllä. Pitää paikkansa, mutta musta on silti hölmöä sanoa, että kylmyys aiheuttaa flunssaa. Se voi kyllä altistaa sille, mutta ei aiheuta. En osaa edes laskea niin pitkälle miten monta kertaa joku on valittanut olevansa huomenna keuhkokuumeessa, kun on niin kylmä. Ja kyllä. Moni todella käy niin hitaalla. Harmittavan moni.

Tämä "kylmä aiheuttaa nuhaa" on yksi mun pet peeve (mikä se on suomeksi?!). Kuitenkin, tässä uutinen tästä uusimmasta(?) tutkimuksesta, jossa tutkittiin flunssan ja kylmyyden yhteyttä:

Nyt se on tutkittu: Näin kylmyys vaikuttaa flunssan syntyyn (IS)

Meneekö samaan kastiin se, että ei saa kastella jalkoja; se myös sairastuttaa nuhaan tai ainakin tekee sen pahemmaksi?! Ja mun mies ei nuhan aikana kastele päätään kuin äärimmäisen pakon edessä: se pään kastelu ja sen kuivumisesta johtuva kylmyyden tunne päässä kuulemma pahentaa nuhaa. Höpsis köpsis sanon minä.

Voisiko olla, että jos sä olet altistunut sille flunssavirukselle ja pysyttelet tiukasti sisätiloissa, niin et sairastu välttämättä, mutta kylmään meneminen saakin sun immuunipuolustuksen heikommaksi tai limakalvot vastaanottavaisemmaksi tms. ja silloin sä sairastut. Kylmä siis edesauttaa flunssaan sairastumista, mutta ei itsessään aiheuta sitä, kuten tuossa edellä onkin jo todettu.

Jarrudynamoitten yhteydessä yleensä vaa'at on. Samat levyt ennen rullia millä testataan iskarit. Siittä näkee painon kanssa

Meikä oli tuossa joku aika sitten haaverissa ja jalkaan laitettiin muutama naula, pitkä naulalevy ja ruuveja. Koskaan noita ei jalasta pois oteta ja nyt onkin askarruttanut onko nuo jotain "lentometallia" vai mahtaako jatkossa turvaporttien metallinhälyttimet piipata ?

Riippuu monesta asiasta.. Mutta jos huolestuttaa saat lääkäriltä lapun että kehossasi on metallia.

Hei millaisia toisto- ja sarjamääriä kannattas tehä maksimivoimaharjoituksissa? Entäpä perusvoimaharjoituksissa ja kestävyysvoimaharjoituksissa? Mitenkäs palautusajat noissa?

Meikä oli tuossa joku aika sitten haaverissa ja jalkaan laitettiin muutama naula, pitkä naulalevy ja ruuveja. Koskaan noita ei jalasta pois oteta ja nyt onkin askarruttanut onko nuo jotain "lentometallia" vai mahtaako jatkossa turvaporttien metallinhälyttimet piipata ?

Riippuu vahan lentokentasta. Mulla ei esim. Turussa ja muilla pikkukentilla oikeastaan koskaan piippaa eika myoskaan Amsterdamissa, Helsingissa joskus, Lontoossa piippaa lahes aina... Joka kerta olen vaan antanut niiden tunnustella kropan ja sanonut etta mulla on koivessa metallia. Ikina ei ole muita selityksia tarvinnut eika mitaan lappuja.

Joka kerta olen vaan antanut niiden tunnustella kropan ja sanonut etta mulla on koivessa metallia.

Perverssi. Tahallaan jättää metallikoiven ilmottamatta että pääsee kourittavaksi, sitten vasta kertoo.

On. Ja ei. Kerrostalot on maadotettu.

Ei tuo maadoitus (oletan että puhut ukkosenjohdattimista) vaikuta sähkölaitteiden vikaantumisiin. Se, miksi kerrostalossa on paremmin suojassa ukkoselta, on että sähköt yleensä kulkevat maan alla, eikä sinne asti yleensä pääse yltämään riittäviä jännitteitä, jollei nyt ihan lähelle johtoa iske. Käytännössä on siis pieni mahdollisuus, että joku sähkölaitekin voi pamahtaa.

Son yksinkertanen huijaus, et voi laskea kulkereiden maksamiksi rahoiksi 90+90+90+20. Kulkureiden maksama raha on 90+90+90, mutta tämä summa sisältää jo sen isännän pöllimän 20, miksi se pitäisi erikseen siihen lisätä.

Ei tuo maadoitus (oletan että puhut ukkosenjohdattimista) vaikuta sähkölaitteiden vikaantumisiin. Se, miksi kerrostalossa on paremmin suojassa ukkoselta, on että sähköt yleensä kulkevat maan alla, eikä sinne asti yleensä pääse yltämään riittäviä jännitteitä, jollei nyt ihan lähelle johtoa iske. Käytännössä on siis pieni mahdollisuus, että joku sähkölaitekin voi pamahtaa.

Isketääs lisäkysymys tästä samasta asiasta, tuli nimittäin mieleen kun tänään vähäsen jo ehti jyrisemään.

Kerrostalossa missä asun on kaikki asunnon pistorasiat maadoittamattomia. Jos johdot kerran maan alla kulkee niin onko pistorasiassa olevasta ylijännitesuojasta mitään hyötyä. Tämä myöskin sen takia että noihin ei toimi oikean jos on maadoittamaton pistorasia. Mutta jos kerran talon kaikki johdot on maadoitettu (kulkee maan alla) niin onko pistorasiat silloin maadoitettuja vai ei vaikka ne ovat tyypiltään maadoittamattomia?

Isketääs lisäkysymys tästä samasta asiasta, tuli nimittäin mieleen kun tänään vähäsen jo ehti jyrisemään.

Kerrostalossa missä asun on kaikki asunnon pistorasiat maadoittamattomia. Jos johdot kerran maan alla kulkee niin onko pistorasiassa olevasta ylijännitesuojasta mitään hyötyä. Tämä myöskin sen takia että noihin ei toimi oikean jos on maadoittamaton pistorasia. Mutta jos kerran talon kaikki johdot on maadoitettu (kulkee maan alla) niin onko pistorasiat silloin maadoitettuja vai ei vaikka ne ovat tyypiltään maadoittamattomia?

Se, että johdot kulkee maan alla ei tarkoita, että pistorasiat on maadoitettuja. Se tarkottaa vain, että ne johdot ei kulje korkeissa tolpissa, joihin salama herkästi iskee. :)
Maadoitus estää sen, jos sähkölaite menee paskaksi, ettei se syty palamaan vaan virta ohjautuu maahan. Ite en tiedä tarkkaan miten ylijännitesuoja toimii vaikka iteltänikin sellainen löytyy :D Mutulla sanoisin, että se ei auta mitään, jos pistorasiat ei oo maadotettuja (joku korjannee jos oon väärässä), kun ei se virta pääse kulkemaan sinne maaliittimeen. Normaalitapauksissa sen pitäisi estää pienet virtapiikit, mutta salamaniskuilta ainakaan nuo markettivehkeet ei suojaa kyllä yhtään, kun niissä sitä virtaa onkin sitten reilummin. Mä otan kyllä ukkosella aina hifit irti vaikka kerrostalossa asunkin ;)

Broidilla on rintalasta jollain metallihässäkällä kiinni sydänleikkauksen jäljiltä. Sillä ei ainakaan portit soinut kun koluttiin 3 eri kenttää läpi mutta oli myös lääkäriltä paperit mukana. Tosin sillä nyt on sen kokoinen vekki rinnassa, et eiköhän pelkästään paidan pois ottamisella saattais selvitä...

Mikä olisi hyvä taulutöllö hintahaarukalla 500-700€? Perinteiseen ohjelmien + leffojen katseluun sekä pleikkarin kumppaniksi. Mites muuten, onko mahdollista saada tietokoneen kaiuttimia kiinni telkkaan?

Mikä olisi hyvä taulutöllö hintahaarukalla 500-700€? Perinteiseen ohjelmien + leffojen katseluun sekä pleikkarin kumppaniksi. Mites muuten, onko mahdollista saada tietokoneen kaiuttimia kiinni telkkaan?

Kodinykkösen kuvastossa oli joku LG:n 47" full HD TV 599 tarjouksessa (normihinta tais olla 899), mutta enpä tiedä onko tarjous enää voimassa (koitin jopa etsiä löytyiskö tota kuvastoa mutta ei enää näkyny). Itseä kiinnosti tuo, siksi jäi mieleen...

Mitä ostaa synttärilahjaksi 2-vuotiaalle?

Oikeasti tyhmä kysymys, mutta olen hieman pihalla aiheesta:D

Niin ja ko henkilö on tyttö, pojalle saattaisin jopa keksiä jotain.

Mitä ostaa synttärilahjaksi 2-vuotiaalle?

Oikeasti tyhmä kysymys, mutta olen hieman pihalla aiheesta:D

Niin ja ko henkilö on tyttö, pojalle saattaisin jopa keksiä jotain.
Jalkapallo.

Lisäys:
Valtaosa ns. tyttöjen leluista on passivoivia joilla ei voi oikeasti leikkiä kunnolla. Jos et jalkapalloa osta niin osta sitten kuitenkin sieltä poikien lelujen osastolta joku sellainen lelu jolla voi oikeasti tehdä jotain, eikä vain ihastella kuinka nätti se on.

Back
Ylös Bottom