Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Näyttäis ihan hyvältä, mistäs ostit? Ohlsonin sivuilla ei ainakaan ollut, tosin aika vastaavanlainen pumppu oli hintaan 19,90.

Voi löytyä muualtakin, mutta oman ostin Tullinpuomin kohdalla sijaitsevasta pyöräliikkeestä Mannerheimintieltä. Hae vaikka netistä "Zefal Rush Plus lattiapumppu" niin pitäisi löytyä.

Tollaisella lattiapumpulla (oli se minkä merkkinen tahansa) ilman laittaminen renkaisiin on yhtä juhlaa sen jälkeen jos on joutunut leikkimään joidenkin matkapumppujen kanssa.

Onko noi dunlop venttiilit useinkin ihan paskoja, vai onko vika minun nakkisormissa? Tuollaisella pienellä matkapumpulla ihan turha toivo täyttää noita renkaita, menee bodaamisen puolelle.

Oman käsityksen mukaan tuo Dunlop-venttiili on ihan perus "markettiventtiili". Ei pidä yleisen käsityksen mukaan niin hyvin ilmaa kuin esim. Schrader-venttiili tai Presta (Prestasta ei itsellä kokemuksia). Itellä taitaa tällä hetkellä olla niin, että omassa maastopyörässä on edessä jokin markettisisäkumi, jossa on Dunlop-venttiili ja takana on Schwalben gummi, jossa on Schrader-venttiili. En ainakaan viime kesänä havainnut niissä juuri mitään eroa.

Tuolta löytyy ihan hyvää infoa venttiileistä ynnä muusta pyörähuoltoon liittyvästä:
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Venttiili

En nyt oikein tienny et mille osiolle tän pistäisin, joten koitetaan täältä:

Tietääkö kukaan mistä saisi vielä vanhoihin Pirkan kolmiteriin sopivan varren? Ei siis niihin uuden mallin kolmiteriin (jotka muistuttavat Mach3sta kiinnitykseltään) vaan niihin sinisessä paketissa ~5e / 4kpl myytäviin teriin. Vanha varsi otti ja putos lattialle, toinen kiinnike meni vinoon ja terät ei pysy enää kiinni :/

Oon kiertäny kaikki lähistöllä olevat K-ketjun kaupat ja kaikkialla on vaan sitä uutta vartta, ja en perhana suostu ostamaan sitä kun kaapissa on vielä 7 pakettia avaamattomina noita vanhoja kolmiteriä :D

Tai tietäiskö joku jonkun toisen merkin varren johon kyseiset terät sopis?

Kiitos

edit. Jos tämmöstä ei löydy ja joku jo autuaammille Gillette-maille siirtynyt haluaa myydä kyseessä olevan vanhan pirkkavartensa pois, niin oon kiinnostunut :D

Upitan jälleen itseäni jos nyt joku tietäis. Ostin kyllä jo Makkolmosen mut en tykkää yhtään, tolla saa viiksiä irti ku lähtee puoli naamaa mukana :/

Eli eikö nyt perhana kukaan tiedä? Tääl on viiskyttuhatta jäsentä, kai nyt joku teistä suostuu edes myymään mulle sen vanhan pirkka-kepakkonsa? :D

Mitä paikallisliikenteen bussikuskien toisilleen näyttämät käsimerit tarkoittaa, mikä on tämän salakoodin merkitys? Vastaanajavat bussikuskit usein normaalisti tervehtivät toisiaan mutta olen huomannut joidenkin näyttävän usein sormilla jotain lukumääriä toisilleen. Kuten kolme tai neljä tms. Mitä tällä saldolla tarkoitetaan, päivän (epä)miellyttävien matkustajien määrää? Linjavuoroja seuraavaan kahvitaukoon? Alle jääneiden villieläinten lkm? Vaadin selvitystä, pohdin sitä joka kerta kun huomaan tätä tapahtuvan enkä ole päässyt puusta pitkälle.

Ihan mutuna arvaan että jäljellä olevien suuntien määrä? Eli sit pääsis kotiin kun on vetänyt linjan niin ja niin monta kertaa läpi?

Mitä paikallisliikenteen bussikuskien toisilleen näyttämät käsimerit tarkoittaa, mikä on tämän salakoodin merkitys? Vastaanajavat bussikuskit usein normaalisti tervehtivät toisiaan mutta olen huomannut joidenkin näyttävän usein sormilla jotain lukumääriä toisilleen. Kuten kolme tai neljä tms. Mitä tällä saldolla tarkoitetaan, päivän (epä)miellyttävien matkustajien määrää? Linjavuoroja seuraavaan kahvitaukoon? Alle jääneiden villieläinten lkm? Vaadin selvitystä, pohdin sitä joka kerta kun huomaan tätä tapahtuvan enkä ole päässyt puusta pitkälle.

Veikkaan että ne on vaan moikannu niin miljoona kertaa että moikkaus on jalostunut kullakin kuskilla ihan omanlaisekseen huitomiseks.

Tulipa tuossa mieleen Pumping Ironia katsoessa toissapäivänä. Mitä nykyään on tehty, että ammattibodareiden kropan malli on muuttunut niin radikaalisti? Onko jalkoja alettu painottamaan treeneissä ja jos, niin minkä takia? Onko tarkoitus näyttää mahdollisimman isolta vai auttaako isot jalat jotenkin muun kehon kasvamisessa?

Kyllä dunloppiin pitäisi saada ilmaa ihan käsipumpulla, sellaiset venttiilithän on yleensa mummonpyörissä sun muissa. Vaihda ensin venttiilit, maksavat pari euroa. Jalkapumpulla toki paljon helpommin. Totta on että dunlop on paska venttiili verrattuna Schraderiin (jota käytetään masstopyörissä) tai Prestaan (kilpurit).

edit: tai sitten ostat suuttimen (n. 50 centtiä pyöräliikkeestä) ja täytät renkaan paineilmalla bensiksellä.

Onko täällä jotain niin vammaisia ihmisiä olemassa jotka seuraa tuksun ja idiootti-arton häämatkaa. Miten vitussa seiska kustantaa ja lennättää noita idiootteja kun kukaan ei tunnusta hääjuttuja lukevansa. Pakkohan niitä jonku on lukea ja lehteä ostaa. Pisnestähän se seiska tekee. Ei kai täällä kukaan ???

Onhan tuksullakin noita idioottikavereita kun Kalinaisen Henna. Enkä usko, että hän on ainoa tollanen tapaus tässä valtiossa :D Toistensa juttujahan ne seuraileekin, nää ns. "Suomen rikkaan possen julkkikset"

Kait siihen vähän enemmän vaaditaan kuin toisten seurailu. Viihdettä kait se on paskakin viihde.

huipentuukohan tämä tuksu-arto häämatkadraama perisuomalaisesti; arto hakkasi tuksun kännipäissään.. sillon alkais minustakin jo tosiviihde olemaan kohdillaan...

Saako opiskelijakorttia hankkiessa mitään todistusta tai väliaikaista lupaa, jos pitää matkustaa ennen kortin saapumista?

Puhutko nyt VR:n opiskelijakortista vai muuten vaan opiskelijakortista? VR varten oon ainaki ite pyytäny aina opiskelijatoimistosta todistuksen et oon opiskelija ja marsinu juna-asemalle ottamaan sen VR-opiskelijakortin. Luulis toimivan myös busseihin niin, jos meet varaamaan sen matkan matkahuoltoon tai vastaavaan.

Saako opiskelijakorttia hankkiessa mitään todistusta tai väliaikaista lupaa, jos pitää matkustaa ennen kortin saapumista?
Koulusta saa kyllä todistuksen opiskeluoikeudesta, mutta sitä pitää itse älytä pyytää, jos sellaista tarvitsee. Sillä lapulla saa samat edut kuin opiskelijakortilla.

Mulla on se todistus, jota kortin saminen edellyttää. Mutta ihan heti sitä korttia ei taida matkahuollon tiskiltä käteen saada (kun siihen tulee se kuvakin ym.) ja tuo todistus ei oikeuta alennuksiin

e: Jaa taidanpa tosiaan ostaa lipun samalla kun vien todistuksen ja passikuvan. Luulis toimivan noin

Back
Ylös Bottom