Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistä löytäisi sellaisia kauluksellisia hihattomia pikeepaitoja? Sellasia mitä mm. Hunksit käyttää. En nyt löytänyt mitään kuvaa, mutta ainakin uusimmassa seiskassa on sellainen pikkukuva josta näkyy mitä haetaan. Mieluiten valkoinen. Googleen jos laittaa hihaton kauluspaita tai hihaton pikeepaita niin ei tule mitään järkevää.

mitä kannattaa sairaslomalla tehdä ? olkapää rikkonaisena flunssassa, ei ole autoa ja kaverit on töissä tai koulussa. kissakin vaan nukkuu.

Mistä löytyisi mustat farkut, jotka ei olis mitkään pillit mitä tuola marketeissa tahtoo olla vaan samaa mallia kuin esim. Gazozit? Eikä mitään perseroikkuupolvissajoujou farkkuja myöskään.

Minkälaisia lupia tarvii jos myy jotain itsetehtyjä elintarvikkeita, leivonnaisia yms. muuta pientä?

Täällä oli muistaakseni joku pakkislaisten pukeutumiskoodi-threadikin tai vastaava, mutta sopinee tähän ketjuun yhtä hyvin, eli tuossa piakkoin olisi tarkoitus aloittaa duunit eräässä kaikille tutussa suomalaisessa pankki -ja vakuutusalan yrityksessä, enää askarruttaa mieltä vain se että mitenköhän tommoseen duuniin pitää pukeutua? Tarkennetaan vielä sen verran, että minkäännäköistä asiakaskontaktia ei käsittääkseni synny, eli luurin päässä häiritään ihmisiä. Olin aluksi itse sitä mieltä, että ihan perus-siisti pukeutuminen riittää, farkut ja siisti paita, kun kerran asiakkaiden kanssa en ole kasvotusten tekemisissä, toisaalta monet joiden mielipidettä olen kysynyt ovat olleet sitä mieltä että kauluspaita ja jopa suorat housut olis se pukukoodi tuolla alalla oli homma mikä tahansa...Nyt meikä ihan sekasin, ikinä tehnyt muuta kuin jotain likasia ulkohommia :D

^^En ole mikään lujuusopin asiantuntija, ja riippuu myös miten tehokkuus määritellään, mutta ainakin yksi etu, joka köydellä on, tulee mieleen. Jos köyteen syntyy halkeama "itsestään" (eli ei mitään tyyliin työkaluilla vaurioittamista), se syntyy yleensä vain joko yhteen tai pieneen joukkoon säikeitä verrattuna kaikkien säikeitten määrään. Halkeama ei siis mitenkään varsinaisesti lähde leviämään, sillä jokainen säie on erillinen eikä varsinaisesti kosketuksessa toisten kanssa (totta kai köysi voi katketa varsinaisen kuorman vuoksi, mikäli säikeitä on liian vähän jäljellä). Täten halkeama ei ole läheskään yhtä vaarallinen kuin palkin, joka on täysin yhtenäistä materiaalia, tapauksessa, jolloin pienikin halkema tuppaa leviämään nopeasti aiheuttaen lopulta koko palkin pettämisen.

Täällä oli muistaakseni joku pakkislaisten pukeutumiskoodi-threadikin tai vastaava, mutta sopinee tähän ketjuun yhtä hyvin, eli tuossa piakkoin olisi tarkoitus aloittaa duunit eräässä kaikille tutussa suomalaisessa pankki -ja vakuutusalan yrityksessä, enää askarruttaa mieltä vain se että mitenköhän tommoseen duuniin pitää pukeutua? Tarkennetaan vielä sen verran, että minkäännäköistä asiakaskontaktia ei käsittääkseni synny, eli luurin päässä häiritään ihmisiä. Olin aluksi itse sitä mieltä, että ihan perus-siisti pukeutuminen riittää, farkut ja siisti paita, kun kerran asiakkaiden kanssa en ole kasvotusten tekemisissä, toisaalta monet joiden mielipidettä olen kysynyt ovat olleet sitä mieltä että kauluspaita ja jopa suorat housut olis se pukukoodi tuolla alalla oli homma mikä tahansa...Nyt meikä ihan sekasin, ikinä tehnyt muuta kuin jotain likasia ulkohommia :D

Kauluspaita ja (tummat) siistit farkut on aina turvallinen valinta. Ja Jalaksia ei ehkä kannata laittaa jalkaan ;) Kengätkin vaikuttaa mun mielestä aika paljon. Voihan sitä sitten katsoa mitä muilla, varsinkin samaa hommaa tekevillä, on päällä.

Kauluspaita ja (tummat) siistit farkut on aina turvallinen valinta. Ja Jalaksia ei ehkä kannata laittaa jalkaan ;) Kengätkin vaikuttaa mun mielestä aika paljon. Voihan sitä sitten katsoa mitä muilla, varsinkin samaa hommaa tekevillä, on päällä.

Tämä ryyditettynä pikkutakilla toimii yleensä toimistopuolen hommissa.

miksi köysi on tehokkaampi rakenne kuin palkki?

Niin kuin tuossa joku jo sanoikin, riippuu siitä mitä tehokkuudella tarkoitetaan. Voisit vähän tarkentaa, tuo tehokkuus kun ei todellakaan ole mikään laadun mittari rakenteissa.

Vähän sama kuin kysyisi "miksi pikavene on kovempi juttu kuin henkilöauto".

Niin kuin tuossa joku jo sanoikin, riippuu siitä mitä tehokkuudella tarkoitetaan. Voisit vähän tarkentaa, tuo tehokkuus kun ei todellakaan ole mikään laadun mittari rakenteissa.

Vähän sama kuin kysyisi "miksi pikavene on kovempi juttu kuin henkilöauto".

Jep, köysihän ottaa ihan hyvin vetoa vastaan, mutta vähän huonommin sitten kaikkea muuta; puristusta, vääntöä, taivutusta eikä oikein leikkaustakaan.

Koska sisäinen momenttivarsi on eri, sillähän tehokkuutta mitataan. Palkin geometria on aika littana kun vertaa köysikäyrään. Riippuu toki tapauksesta, ei pitäis sanoa että jokin rakenneosa on tehokkaampi ellei ko. tilannetta tunneta.

Koska sisäinen momenttivarsi on eri, sillähän tehokkuutta mitataan. Palkin geometria on aika littana kun vertaa köysikäyrään. Riippuu toki tapauksesta, ei pitäis sanoa että jokin rakenneosa on tehokkaampi ellei ko. tilannetta tunneta.

Kerrotko tyhmälle miten se sisäinen momenttivarsi vaikuttaa mitenkään asiaan? Ei tule mieleen mieleen yhtään tapausta jossa köyden tulisi kantaa taivutusta, paitsi ehkä joku riippusilta Andien vuoristossa. Tai sit vaan olen tyhmä.

Ellen sitten käsitä ihan väärin mitä tarkoitat sisäisellä momenttivarrella.

Back
Ylös Bottom