Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Nopeita heittoja nopeisiin kysymyksiin. Kyllä kilpirauhasta on tullut kokeiltua, ja itsellä ollut imusolmukkeet kaulan alueella turvoksissa. Tuosta vedenjuonnista on mua turha syyttää ;)
Kannattaa ehkä oikeasti miettiä, kuinka nopeasti niihin kysymyksiin kannattaa sitten ylipäätään vastailla. Jos kysymyksen jättäjä vielä hölmönä yhtä nopeasti uskoo sen, mitä te kirjoitatte, niin hautakiveähän se pian lähtee valitsemaan...

Nopeita heittoja nopeisiin kysymyksiin. Kyllä kilpirauhasta on tullut kokeiltua, ja itsellä ollut imusolmukkeet kaulan alueella turvoksissa. Tuosta vedenjuonnista on mua turha syyttää ;)

Niin, kilpirauhanenhan sijaitsee keskimääriin solisluiden välissä, eli ihan perkeleen alhaalla. Vaatii jonkinverran treeniä, että normaalin kilpirauhasen saa tuntumaa sormiinsa.

Anteeks nyt vaan, mutta W T F? :anssi: Aika pro tyyppejä täällä, kun kilpirauhasen liikatoiminnat ja struumat selviää vettä nielemällä tai kurkkuun ilmestyneellä pehmeällä patilla.. Oletteko koskaan nähneet tai kokeilleet kilpirauhasta, struumaa tai yleensä mitään jännää kaulan pattia?

syndicaten kannattaa varmaan käydä näyttämässä siellä veksissä, jos patti mietityttää.

Tyttärelläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja käytän häntä kontrolleissa puolen vuoden välein. Näin minulle on neuvottu lääkärin toimesta, jotta voi seurata että lääkkeiden takia ei menisi liikatoiminnan puolelle, ei tässä mitään wikipedia tietoa jaella. Montakos struumaa itseltäs löytyy?

Kannattaa ehkä oikeasti miettiä, kuinka nopeasti niihin kysymyksiin kannattaa sitten ylipäätään vastailla. Jos kysymyksen jättäjä vielä hölmönä yhtä nopeasti uskoo sen, mitä te kirjoitatte, niin hautakiveähän se pian lähtee valitsemaan...

Tullut se todettua, että jos jotain vammoja yms. lähtee vähättelemään niin suomalainen jättää yleensä menemättä sinne lääkäriin. Pieni pelotusvaikutus voi tehä ihan hyvää jos sillä saadaan henkilö liikkeelle.

Niin, kilpirauhanenhan sijaitsee keskimääriin solisluiden välissä, eli ihan perkeleen alhaalla. Vaatii jonkinverran treeniä, että normaalin kilpirauhasen saa tuntumaa sormiinsa.

Jeah, siksi siellä lääkärissä olikin kiva käydä.

Tyttärelläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja käytän häntä kontrolleissa puolen vuoden välein. Näin minulle on neuvottu lääkärin toimesta, jotta voi seurata että lääkkeiden takia ei menisi liikatoiminnan puolelle, ei tässä mitään wikipedia tietoa jaella. Montakos struumaa itseltäs löytyy?

Struumaa ei löydy itseltä (edit: äidillä kyllä oli hypertyreoosi mutta ei struumaa), struumaa olen ollut leikkaamassa muutaman kymmenen kertaa ja seuraillut struumapotilaita vastaanotolla joitain kymmeniä myös. Väitän, että näppituntumaa struumaan multa löytyy "jonkin verran".

Struumaa ei löydy itseltä (edit: äidillä kyllä oli hypertyreoosi mutta ei struumaa), struumaa olen ollut leikkaamassa muutaman kymmenen kertaa ja seuraillut struumapotilaita vastaanotolla joitain kymmeniä myös. Väitän, että näppituntumaa struumaan multa löytyy "jonkin verran".

Ok. Onkos tämä ko. Lääkäri sitten puhunut ihan paskaa mulle tuon liikatoiminnan vaaran seuraamisesta? En väitä tietäväni mitään, mutta olen tähän asti luottanut lääkäriin.

Ok. Onkos tämä ko. Lääkäri sitten puhunut ihan paskaa mulle tuon liikatoiminnan vaaran seuraamisesta? En väitä tietäväni mitään, mutta olen tähän asti luottanut lääkäriin.

En tiedä. En ole lastenlääkäri, enkä tiedä miten lasten kilpirauhanen käyttäytyy lääkityksen alla, enkä mikä tyttäresi kilpirauhasta vaivaa tai miten se käyttäytyy. Kilpirauhasen vajaatoiminnan taustallakin voi olla monia syitä.

En tiedä. En ole lastenlääkäri, enkä tiedä miten lasten kilpirauhanen käyttäytyy lääkityksen alla, enkä mikä tyttäresi kilpirauhasta vaivaa tai miten se käyttäytyy. Kilpirauhasen vajaatoiminnan taustallakin voi olla monia syitä.

Synnynnäinen vajaatoiminta, arvot oli jotain tuhansia jolloin epäiltiin että kilpirauhanen puuttuu kokonaan. Nyt pelannut samalla lääkityksellä hyvin 1.5v mutta ennen sitä oli vaikeaa löytää oikeata määrää.

onko nämä jo valmiiksi kypsennettyjä?
Eldorado_Kidneypapuja_110_240g_m.jpg

netistä kun selailin, niin ilmeisesti noita pitää kypsentääkseen keittää muutama tunti, ja tuli vaan mieleen että pystynkö vaan lämmittämään purkin kyseisiä papuja parissa minuutissa ja nauttimaan?

Plus, löytyykö jotain hyviä ehdotuksia kidneypapujen nauttimiseksi? Itse kelasin munakasta, minkä välissä kanaa ja noita. Natsaako?

Noita jos oisit ostanut chililiemessä oisit saanut loistavaa chili con carnea! Kyllä noistakin saa.

Noi on valmiiksi jo kypsennettyjä, ei pidä kuin lämmittää.

netistä kun selailin, niin ilmeisesti noita pitää kypsentääkseen keittää muutama tunti, ja tuli vaan mieleen että pystynkö vaan lämmittämään purkin kyseisiä papuja parissa minuutissa ja nauttimaan?

Plus, löytyykö jotain hyviä ehdotuksia kidneypapujen nauttimiseksi? Itse kelasin munakasta, minkä välissä kanaa ja noita. Natsaako?

Tölkitetyt liemessä olevat pavut ovat valmiita nautittaviksi sellaisenaan vaikka kokonaan ilman lämmittämistä. Ovat siis valmiiksi kypsennettyjä.

Kuivattuja pusseissa myytäviä papuja taasen pitää liottaa pitkään ja kypsentää huolella ennen käyttöä.

Itse käytän kidneypapuja kerran tai kaksi viikossa. Laitan niistä muun muassa Chili Con Carneeseen, burritoihin, tacoihin tai aivan tavalliseen jauhelihakastikkeeseen nautittavaksi esimerkiksi perunoiden kera. Suosin noita maustamattomia suolaliemessä olevia kidneypapuja valmiiksi maustettujen sijaan niiden monikäyttöisyyden vuoksi. Niitä voi lisätä suoraan purkista vaikka salaatteihin. Kannattaa valuttaa se suolavesi ja muu mönjä tosin pois ensin.

^^Ehdit syvän unen vaiheeseen? Tällöin herätessä tuntuu väsyttävän, koska syvän unen vaiheessa elintoiminnot hiukan hidastuvat. Näin ollen saattaa hiukan vituttaa.
Riippuu tietenkin nokosten pituudesta...

Just mietin samaa, tekee mieli vittuilla jollekki....

Ja miksi ihminen yleensä päikkäreiden jälkeen on vaan entistä väsyneempi?

Miksi nukahtaessa vaatteet päälle (vaikka sohvalle) pariksi tunniksi, niin herää hiestä märkänä? Kuitenkaan yöllä peitto ei aiheuta tätä efektiä (ainakaan kovin usein, kesällä tietysti).

Ja miksi ihminen yleensä päikkäreiden jälkeen on vaan entistä väsyneempi?
Äsken just vedin tunnin nokoset. Mulla tommonen puoli tuntia - max tunti on optimaalinen aika, jonka jälkeen on pirteämpi kuin ennen päiväunia.

Mistäköhän voisi ostaa sellasia collegepaitoja missä ei oo resoria ? Ei oo oikeen missää sattunu silmää.

Back
Ylös Bottom