Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Eikös sen 3geen pidäkkin olla päällä muutenhan sulle ei voi soittaa ku sä surffailet netissä?

Ei se ole päällä (tai siis sitä G-kuviota ei näy yläpalkissa), mikäli surffaan yliopiston verkossa. Sekin on siis nettiä ja toimii wlan-yhteydellä. Ongelma esiintyy vasta kun suljen yliopiston sivun ja avaan selaimen.

Ei se ole päällä (tai siis sitä G-kuviota ei näy yläpalkissa), mikäli surffaan yliopiston verkossa. Sekin on siis nettiä ja toimii wlan-yhteydellä. Ongelma esiintyy vasta kun suljen yliopiston sivun ja avaan selaimen.

Mun tietääkseni siinä kyllä pitäisi olla 3G tai 2G päällä vaikka sä WLANia käyttäisitkin, muuten et voisi saada viestejä/puheluita. Miksi se 3G ei saisi olla päällä? Kyllä mun puhelimessa 3G on päällä, vaikka käyttäisin WLANia, eikä mitään ongelmia esiinny.

Mun tietääkseni siinä kyllä pitäisi olla 3G tai 2G päällä vaikka sä WLANia käyttäisitkin, muuten et voisi saada viestejä/puheluita. Miksi se 3G ei saisi olla päällä? Kyllä mun puhelimessa 3G on päällä, vaikka käyttäisin WLANia, eikä mitään ongelmia esiinny.

Eikö 3G ole se puhelinliittymän netti ? Tai sit olen sekoittanut käsitteet :D
En halua sitä päälle, koska en halua kuluttaa saldoani siihen. Mulla ei siis ole mitään kiinteää sopparia, vaan pay as you go. Ja siinä on sellanen kuin web'n'walk, mikä siis maksaa, mutta kytkeytyy aina päälle lupaa kysymättä.

Miksi pitäisi? Eihän sitä pakasteena myydä (ainakaan mun lähikaupassa). Vai sulatatko sä esim. muut valmisruoat, joita myydään kylmäaltaissa (ei pakaste-). Samassa missä esim. maksalaatikot.

Näin järkeilin itsekin :D. Löin samantien pojan uuniin, kun olin tuon kysymyksen kirjoittanut.

Asiaan: Onko Khao Lakissa jossain päin jotain ampumarataa, jossa pääsisi vähän pyssyillä paukuttelemaan?

Asiaan: Onko Khao Lakissa jossain päin jotain ampumarataa, jossa pääsisi vähän pyssyillä paukuttelemaan?
Mikä rojekti sulla on nyt menossa?

Voiko tulevaa Oscar-gaalaa seurata netistä livenä?

Varmasti jostain löytyy streami kun päästään lähemmäs ajankohtaa (eli sinä iltana). Suomenkielisenä tuskin pystyy, taitaa olla nelosen moottoriturvat siellä selostamassa ja nelosella kun ei ole noita live lähetyksiä netissä lainkaan.

Laittoi työpaikkalääkäri kortisonipiikin olkapäähän joten kauankohan tässä olisi oltava aloillaan ennen kuin voi mennä salille riehumaan taas?
Onko oltava viikko täyslevossa, pari päivää, vai saako maltillisesti mennä jo salille vai miten näissä olkapäävammoissa on menetelty?

Mikä rojekti sulla on nyt menossa?

:D Ei ole mikään vastahuijausprojekti. Aseista pitäviä sukulaisia on vierailulla Thaimaassa.

780461457.gif

Onko tuo ylläolevan giffin temppu mahdollinen? Jos on, niin miten se tehdään?

MIkä on kuvaputkitelevision resoluutio?

625 vaakajuovaa, joista näkyvissä 575. Analogisen signaalin takia vaakaresoluutio on määrittelemätön. Lähetettävän kuvan resoluutioksi on kuitenkin määritelty 720x576. Kuvasuhteesta (4:3) laskemalla (4/3*576) resoluutioksi tulee 768x576, jota käytetään videokuvan käsittelyohjelmissa. Valkkaa noista.

e: Unohdin mainita, että näin siis Suomessa käytössä olevassa PAL-järjestelmässä. NTSC/SECAM ovat sitten luku sinänsä.

Eikö 3G ole se puhelinliittymän netti ? Tai sit olen sekoittanut käsitteet :D

Niin olet.

Puhelin on 2G tai 3G-verkossa voidakseen lähettää ja vastaanottaa puheluita ja viestejä. Jos asetuksissa on automaattinen verkkomoodi päällä, se vaihtelee näiden välillä tilanteen mukaan. Nokian luurit tyypillsesti kertovat käytössä olevasta verkosta antennin kuvalla tai 3G (3.5G) -merkillä.

Sen sijaan datan liikkuminen verkossa ilmaistaan kahteen suuntaan kulkevalla nuolella yleensä siinä verkkokuvakkeen alapuolella. Jos haluat, ettei dataa kulje, etsi yhteysasetuksista kohta (paketti)datayhteys, ja valitse se pois käytöstä.

780461457.gif

Onko tuo ylläolevan giffin temppu mahdollinen? Jos on, niin miten se tehdään?

Mutuilua. Olisko se hengittäny jotain ilmaa tiheämpää kaasua ennen tupakan polttoa ja sit kun se puhaltaa tuon savun tohon lasiin niin se jää sinne pohjalle?
Pitäisi olla. Vastaava temppuhan on kun nostaa tupakka-askin muovia (se alaosa joka jää) ylös, rullaa pienen palan paperia rullaksi, polttaa pienen reiän muovin nurkkaan, tökkää paperirullan siihen ja sytyttää. Savu valuu sinne muovin sisälle.

Tuossa ihan videoversio ja selitystä tosta giffistä: http://www.geekosystem.com/pour-smoke-from-glass/

Tupakissa ei kai ole filtteriä, ja savu paksumpaa. Toisen sivun mukaan lasin pitäs olla kostea, tossa ylemmäs ei kyllä mainita.

Back
Ylös Bottom