Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Millä saa äänet kuulumaan telkkarista ku laittaa läppärin siihen kiinni HDMI-kaapelilla? Kuva kyllä näkyy muttei hirveesti kiinnostais katella leffaa koneen kaiuttimista.

HDMI siirtää vain kuvan. Lisäkis tarvitset rca-piuhat ääniä varten.

EDIT: http://www.jj-tuonti.com/35mm-plugi-videoaudio-varastossa-p-1078.html esim.tuollainen siis

Kyllä siinä hdmi-piuhassa äänikin kulkee. Täytyy vaan kertoa läppärille, että ääni laitetaan sinne kaiuttimien sijaan.

Todetaan nyt itsekkin. Joo HDMI kyllä kuljettaa ääntä mutta dvi taas ei. Muuta eroa ei taida olla, näin minä olen käsittänyt. Onko kaapeli tosiaan hdmi-hdmi eikä esim dvi-hdmi?

Jos linkitän videon tänne esim. youtubesta, niin miten saan sen tohon sivulle niin että sen voi katsoa siinä eikä tarvi painaa siitä linkistä? Toivottavasti ymmärsitte.

Onko olemassa first-person kuvakulmasta tehtyjä leffoja? Siis semmosia, että kuvataan koko leffan ajan yhen kaverin asemasta koko pätkä, eikä oo mitään yleiskuvatyyppisiä, niinku leffat on. Pelkästään yhen kaverin silmistä nähtynä? Ois meinaan aika siisti nähä tommonen leffa.

Cloverfield on muistaakseni kuvattu täysin FPS:nä. Paska leffa muuten, mutta just tuon FPS:n ansiosta ihan ok.

en tiedä miksei nvidialla toimi.
Nvidiallakin saa toimimaan pöytäkoneessa yhdistämällä näytönohjain äänipiiriin kaapelilla. ATIlla vain ei tarvitse tuota tehdä.

Älä kysy miksi näin, en tiedä. :)

EDIT: Kuulemma Nvidia tehnyt läpimurron ja kaapelia ei uusissa korteissa enää tarvitse. :wtf:

Todetaan nyt itsekkin. Joo HDMI kyllä kuljettaa ääntä mutta dvi taas ei. Muuta eroa ei taida olla, näin minä olen käsittänyt. Onko kaapeli tosiaan hdmi-hdmi eikä esim dvi-hdmi?

No riippunee näytönohjaimesta mutta kyllä Nvidian GTX 460 ainakin siirtää DVI:n kautta jopa HD-äänet ihan hyvin kunhan toisessa päässä on HDMI-liitäntä. Esim. mulla on näyttiksessä kiinni DVI -> HDMI -adapteri, ja siitä HDMI-johto telkkariin.

EDIT: Kuulemma Nvidia tehnyt läpimurron ja kaapelia ei uusissa korteissa enää tarvitse. :wtf:

Juu, ei tarvitse. Ajurit vain asentaa ja se on siinä.

Juu, ei tarvitse. Ajurit vain asentaa ja se on siinä.
Mutta jos ei toimi, niin kortti on sitten sen verran vanha et pitää kaapeli yhdistää. Mulla ei oo mitään käryä koska toi läpimurto tapahtui.

Ai, niinhän se taitaa mennäkin. Itsellä iMac käytössä ja surround äänien ja erillisen vahvistimen takia erillinen piuha käytössä äänille.

Mitä uunoilua tuo lumenpudottaminen täällä oikein on? Yks jätkä lapio kädessä ja ja kaks katsoo vieressä ylhäällä ja kaks alhaalla. Onko tossa nyt sit järkeä? Viisasta rahankäyttöä taas kerran.

No riippunee näytönohjaimesta mutta kyllä Nvidian GTX 460 ainakin siirtää DVI:n kautta jopa HD-äänet ihan hyvin kunhan toisessa päässä on HDMI-liitäntä. Esim. mulla on näyttiksessä kiinni DVI -> HDMI -adapteri, ja siitä HDMI-johto telkkariin.

Jaahas, mulla on sitten ollu vanhentunutta tietoa. Sitten oliski kysymys. Tapahtu tuossa vähän aikaa sitten pieni vahinko liikenteessä ja poliisit ottivat vain tiedot ylös. Sanoivat, että ottavat yhteyttä. Onko mitään tietoa mitä ne nyt sitten haluaa kun soittelevat? Pitääkö mennä kuultavaksi vai?

Jos linkitän videon tänne esim. youtubesta, niin miten saan sen tohon sivulle niin että sen voi katsoa siinä eikä tarvi painaa siitä linkistä? Toivottavasti ymmärsitte.

Tarkoitatko, että saat videon näkymään viestissäsi? Se onnistuu siten, että etsit Youtubesta haluamasi videon ja kopioit sen osoitteen. Sitten tulet foorumille ja alat kirjoittaa vastausta esim. siinä pikavastausruudussa. Vastausruudun yläreunassa näet rivin symboleita. Toiseksi viimeinen oikealta on tuollainen filminauhanpätkä, insert video. Klikkaat siitä ja liität ilmestyvään laatikkoon videon osoitteen. Ja sitten se näkyy viestissäsi. Tai vaihtoehtoisesti voit kirjoittaa suoraan videon osoitteen ympärillä video-tagit samaan tyyliin, kuin quote-tagit lainauksen ympärille.

NYT HJELP!!!!

Olen uusi käyttäjä facebookissa, joten miten linkitän videon siihen seinälle? Siis youtubesta? Laitanko vain sen linkin siihen ja sitten se näkyy videona siinä?

NYT HJELP!!!!

Olen uusi käyttäjä facebookissa, joten miten linkitän videon siihen seinälle? Siis youtubesta? Laitanko vain sen linkin siihen ja sitten se näkyy videona siinä?

Voit myös käyttää YouTuben omaa share-toimintoa. Videon alla on se Jaa-nappi, josta klikkaamalla löytyy FB:n share-nappi, jota klikkaamalla voit laittaa videon jakoon Naamaan.

NYT HJELP!!!!

Voit myös käyttää YouTuben omaa share-toimintoa. Videon alla on se Jaa-nappi, josta klikkaamalla löytyy FB:n share-nappi, jota klikkaamalla voit laittaa videon jakoon Naamaan.
Tai kun siinä on se "Status" -nappi, niin siin on myös "Linkki" nappi. Siihen pistää urlin niin video tulee videona seinälle.

Mikähän on kun tänään oon kaks kertaa pakkiksella käynyt(nyt siis teoriassa kolmas) ja molemmilla kerroilla kone lyöny bluescreenit ja sanonu riksrakspoks? Voiko olla mitenkään johonkin nettisivuun liittyvää? Alkaa vituttamaan pikkuhiljaa, muistaakseni käyny pari kertaa aikasemminkin juurikin pakkiksella.

Mikähän on kun tänään oon kaks kertaa pakkiksella käynyt(nyt siis teoriassa kolmas) ja molemmilla kerroilla kone lyöny bluescreenit ja sanonu riksrakspoks? Voiko olla mitenkään johonkin nettisivuun liittyvää? Alkaa vituttamaan pikkuhiljaa, muistaakseni käyny pari kertaa aikasemminkin juurikin pakkiksella.

No mulla oli hetkeen etten käyttäny koko foorumia. Nyt kun hitusen alkanut selailemaan niin tää todellakin on pirus hidas ainakin entisen verrattuna. Oisko siel joku mainoslinkki sit mitä vähä reistaa?

Back
Ylös Bottom