Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

No perkele, muotoillaas toi mun aikaisempi kysymys nyt ihan uusiksi.

Maksanko veroissa päivärahamaksuprosentin lisäksi myös perusprosentin?

Onko koiralle jotenkin haitallista tai onko siinä jotain vikaa, jos se syö/juo makuu asennossa.
Kysäisin tänään eläinkaupassa ja myyjä tyytyi sanomaan, että ''kuullostaapa tosi oudolta''
ilman sen kummempia perusteluja.

Tosin nyt laitettiin safkat ja juomat korokkeelle niin syö seisaaltaan.
:P

Onko koiralle jotenkin haitallista tai onko siinä jotain vikaa, jos se syö/juo makuu asennossa.
Kysäisin tänään eläinkaupassa ja myyjä tyytyi sanomaan, että ''kuullostaapa tosi oudolta''
ilman sen kummempia perusteluja.

Tosin nyt laitettiin safkat ja juomat korokkeelle niin syö seisaaltaan.
:P

Omien kokemuksien mukaan lonkkavika. Oma koira piti noiden takia lopettaa.

Onko kunnan vuokrakämppien autopaikkojen tolpissa yleensä jokin ajastin tms. joka estää sen ettei autoja voi pitää lohkossa pitkiä aikoja? Ei olis aamulla niin aikanen herätys jos virtaa tulis koko yön ;D

Onko kunnan vuokrakämppien autopaikkojen tolpissa yleensä jokin ajastin tms. joka estää sen ettei autoja voi pitää lohkossa pitkiä aikoja? Ei olis aamulla niin aikanen herätys jos virtaa tulis koko yön ;D

2 tunnin kello on jokaisessa tolpassa normaalisti.. säädä kello kohdalleen niin 2h riittää mainiosti lämmittämään..

Joissain paikoissahan nuo tolpat on niin vammasesti, ettei niissä ole kelloja joita asukas voisi itse säätää. Ne on säädetty jostain muualta toimimaan kaksi tuntia kerrallaan tiettyinä kellonaikoina. Esim. aamulla klo.6-8, iltapäivällä klo.14-16 ja ehkä mahdollisesti jopa illalla. Tuollaisiin on törmätty ja ne jos mitkä on idiootteja kapistuksia. Yleensähän noissa on ne 24h kellot, joissa lämmitysaika on 2h. Lämmityksen alkamisajan voi siis säätää itse.

Joo jos sinne tulee jatkuva virta niin niitä ajastinkelloja myös myydään. Ei autonmoottori tykkää kauheen hyvää jos defa kiinni 12h joka päivä..

Sanotaan nyt semmonen 100 miljardia metriä.

Pari muuttujaa tuossa joutuu heittämään suht lonkalta, eli heittoa voi olla semmonen +/- 3 metriä.

Mut jos se ei niin tarkkaa ole.

Itse sain tulokseksi n. 367510000 kilometriä. Nuo muuttujat heittävät kyllä melkoisesti mutta kaippa tuo jotain suuntaa antaa.

Lämppäri itse ja jäähdytysneste ei yhtään tykkää moisesta. Suoraanhan se ei tietenkään moottoria vahingoita.
Mitäs se jäähdytysneste siitä sanoo? Lämppärin vastus nyt tietysti kuluu aina, kun sitä lämmitetään ja mitä enemmän sitä lämmittää, sitä vähemmän aikaa se tietysti kestää. Ei siinä ihmeempää. Ei se pitkässä lämmityksessäkään aina vain enempää ja enempää lämpene, vaan ulkotilan lämpötilasta riippuen jossain lämpötilassa saavutetaan tasapaino moottorista haihtuvan lämmön ja sisään tuodun lämmön välillä, eikä moottori siitä enää lämpene. Kaikki ylimääräinen vain menee hukkaan. Ja mitä kauemmin sitä lämmittimessä pitää, niin sitä enemmän tulee hukkalämpöä. Olisko ollu kymmenen asteen pakkasella tavallisella lohkolämmittimellä pari tuntia, kun tämä piste keskimäärin tulee vastaan. Säteikylämmittimellä kolmisen tuntia. Motivan sivuilta löytyy taulukko, jossa noita on laskeskeltu.

E: http://www.motiva.fi/liikenne/taloudellinen_ajotapa/vinkkeja_taloudelliseen_ajamiseen/vinkit_ennen_ajoon_lahtoa

Kärsiikö tv jos sitä pitää kuuman patterin vieressä, tyyliin 20 sentin päässä?

Back
Ylös Bottom