Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kyseessä joku foliohattuilija vai oikea allergia kun ihminen haluaa tietää että onko ruuassa natriumglutamaattia,hydrolysoitua soijaa tai e631 lisäainetta?
Liian isolla vaihteella ajaminen kuormittaa ja karstoittaa moottoria (ja vaihdelaatikkoa). Nykyään kait autokouluissakin toitotetaan sitä isolla vaihteella ajamista kai taloudellisuuskysymyksen takia, mutta ei se ole hyväksi. Muutenkin autolle kuin autolle tekee hyvää välillä saada runtua kunnolla, että palaa karstat koneesta. Kun moottorin on ajanut lämpimäksi, voi vaikka moottoritiellä ottaa pari reippaampaa kiihdytystä, että kone kiertää hetken kunnolla - mutta ei toki revitellä moottoria rikki ajamalla liian isoilla kierroksilla liian kauan!
Ja kyllä kait sen huomaa jo ajossakin, että vaihde on liian iso? Ei varmaan oikein vedot ole kohdallaan, jos 50 km/h on viitosvaihde päällä. Olettaen, että 5-vaihde on kaikkein suurin - taitaa aika monissa uusissa autoissa olla 6 vaihdetta eteen. Mun autot on 50, 30 ja 24 vuotta vanhoja, joten ei oikein nää uudet autot ole hanskassa...
Tää on wanha legenda jolla ei yleensä ole mitään todellisuuspohjaa. Tai siis on ja ei. Liian isolla vaihteella ajaminen ei kyllä ole hyväksi, mutta vitosella voi useimmilla autoilla ajaa ihan huoletta viittäkymppiä. Sen kyllä huomaa jos vaihde on liian iso. Koko auto jurisee ja tärisee ja kaasun saa survaista pohjaan, että ylipäätään pysytään liikkeellä. Sen sijaan jos auto liikkuu ilman ongelmia tasaisesti ihan pintakaasulla, ei vaihde ole liian iso ja sitä voi aivan huoletta käyttää. Karstoittumisongelmakin on nykymoottoreissa aika olematon, mutta kyllähän se silti taitaa silloin tällöin tehdä hyvää vähän revittää.
Tää on wanha legenda jolla ei yleensä ole mitään todellisuuspohjaa. Tai siis on ja ei. Liian isolla vaihteella ajaminen ei kyllä ole hyväksi, mutta vitosella voi useimmilla autoilla ajaa ihan huoletta viittäkymppiä. Sen kyllä huomaa jos vaihde on liian iso. Koko auto jurisee ja tärisee ja kaasun saa survaista pohjaan, että ylipäätään pysytään liikkeellä. Sen sijaan jos auto liikkuu ilman ongelmia tasaisesti ihan pintakaasulla, ei vaihde ole liian iso ja sitä voi aivan huoletta käyttää. Karstoittumisongelmakin on nykymoottoreissa aika olematon, mutta kyllähän se silti taitaa silloin tällöin tehdä hyvää vähän revittää.
Tää on wanha legenda jolla ei yleensä ole mitään todellisuuspohjaa. Tai siis on ja ei. Liian isolla vaihteella ajaminen ei kyllä ole hyväksi, mutta vitosella voi useimmilla autoilla ajaa ihan huoletta viittäkymppiä. Sen kyllä huomaa jos vaihde on liian iso. Koko auto jurisee ja tärisee ja kaasun saa survaista pohjaan, että ylipäätään pysytään liikkeellä. Sen sijaan jos auto liikkuu ilman ongelmia tasaisesti ihan pintakaasulla, ei vaihde ole liian iso ja sitä voi aivan huoletta käyttää. Karstoittumisongelmakin on nykymoottoreissa aika olematon, mutta kyllähän se silti taitaa silloin tällöin tehdä hyvää vähän revittää.
Tää on wanha legenda jolla ei yleensä ole mitään todellisuuspohjaa. Tai siis on ja ei. Liian isolla vaihteella ajaminen ei kyllä ole hyväksi, mutta vitosella voi useimmilla autoilla ajaa ihan huoletta viittäkymppiä. Sen kyllä huomaa jos vaihde on liian iso. Koko auto jurisee ja tärisee ja kaasun saa survaista pohjaan, että ylipäätään pysytään liikkeellä. Sen sijaan jos auto liikkuu ilman ongelmia tasaisesti ihan pintakaasulla, ei vaihde ole liian iso ja sitä voi aivan huoletta käyttää. Karstoittumisongelmakin on nykymoottoreissa aika olematon, mutta kyllähän se silti taitaa silloin tällöin tehdä hyvää vähän revittää.
Kyllä vaan. Juuri tästä syystä laitoin useimmilla. Muistin, että joissakin autoissa on väitetty olevan ongelmaa vaihteiston voitelun kanssa, mutta sitä en muista mikä se on. En tiedä vieläkään, vaikka mainitsit Datsunin. Toisaalta koko homma on liikkunut vain suusta suuhun tyylisenä huhuna ja sen todenperäisyydestäkään en pysty olemaan varma. Että siltä pohjalta en periaatteessa ota kantaa koko juttuun.Nimenomaan useimmilla autoilla, Nissanit taitaa olla aika tunnettuja siitä ettei vaihdelaatikon voitelu toimi kunnolla liian pienillä kierroksilla.
Mitähän helvettiä noiden venäläisten diesel"jäänesto" aineissa oikein on? Laitoin sellaisen puolenlitran pullollisen sitä tankkiin, tankissa 70l kesälaatudieseliä jossa ilmoitettu pakkasenkesto -8 astetta. Tämä sama tavara jätti auton tienvarteen jo -10 asteen pakkasilla. Noh, tänä aamuna -27 astetta ja käynnistyi moitteetta ja kulkikin täydellisesti. Vähän eri röppöä vissiin kuin suomen Diesel 100 :D
En minä tiedä mitä siinä on. Sitähän minä kysyinkin, että voisiko joku tietää millä aineella moinen vaikutus saadaan aikaiseksi :D. Ihan huoltoasemalta ostin. Purkista en muuta selvää saanut kuin -50, muu oli venäjäksi.
Viinaa niissä on. Esim etanolia ja isopropyylialkoholia.
Counterfeith, elä juo sitä.
Miksi frendien 3. tuotantokaus on ihan joka paikasta loppu, vaikka muita kausia löytyy?

Voiko Tallinnassa maksaa VISA ELECTRON -kortilla? Kukaan kavereista ei tunnu tietävän ja muut tuttavat sekä vanhemmat ovat käyttäneet maksuvälineenä krooneja... Tyhmä kysymys indeed, mutta jos joku voisi kertoa?
Edit: Nordean electron kortti..
http://en.wikipedia.org/wiki/Rome-old_and_Juli-ehTämän illan Simpsoneiden englanninkielinen nimi? Tai sitten tuotantokausi ja jakson nro?