Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miks mulla on patteja kyynärpäässä? :( Ne on tollasia hiukan hyttysenpistoa pienempiä, mutta muuten tuntuvat aika samalta. Kummassakin kyynärpäässä on muutama, ei tossa ihan taipumiskohdan (tai siis sen luun, koska patit ovat eri puolella kuin kyynärtaive) päällä mutta ihan sen vieressä. Ovat viime aikoina kutittaneet aina välillä.
Niin ja näitä on siis ainakin muistaakseni ollut jo niin kauan (vuoden?), etteivät voi olla itikanpistoja tms.

http://www.pakkotoisto.com/yleinen-keskustelu/48773-dermografismus-ja-kutiava-iho-2/

Tuolla taidettiin viitata vastaaviin

Kiitos, täytyy perehtyä vielä tarkemmin tuolla ketjussa mainittuihin tauteihin!
Katsoin linkitetyn kuvagallerian läpi (:urjo:), mutta mikään ei näyttänyt oikein näiltä. Ihokeliakia oli ehkä lähimpänä, mutta nämä eivät ole kirkkaita eivätkä kutia niin paljon ettenkö pystyisi hyvin olemaan raapimatta. Eikä niitä ole kuin 2-3 kummassakin kyynärpäässä, ei missään muualla.
Olen friikki :(

Voisiko joku ystävällisesti linkittää iltalehden tai iltasanomien sivuilta jonkun Suomea koskevan ruokajutun artikkelin? En löytänyt kun katsoin ja huomiseksi tarvitsisi kouluun sellaisen otsikon...

Askarruttaa noi solariumlaitteet ja niiden erot. Oon siitä nyt muijan kanssa vähän kinannu ja haluisin jonkinnäköistä johdatusta. Onko noissa laitteissa paljon eroa, hinnassa meinaan tuntuu olevan? Esim. Lumina 30 ja megaSun laitteissa. Ensimmäisessä 6min maksaa 2 euroa ja 20min 6e, jälkimmäisessä 4e/6min ja 12e/18min. Lisäks löytyy ton megaSunin kanssa about samoissa hinnoissa (3€/6min) olevaa Top SS torni solariumia. Listaahan vois tietty jatkaa lähes loputtomiin. Kannattaako siis valita halvin vai käydä tossa megaSunissa mitä joku muijan ikiruskea kaveri oli suositellu. Jotenki outoa, että itsepalvelusolkut on järjestäen hintavampia, kuin salien yhteydessä olevat. Onko ideaa et mistä se mahtaa johtua, koska luulis laitteiden olevan saleilla aivan yhtä hyvät ku itsepalvelupaikoissa?

Nyt tulee paha, toivottavasti joku osaisi auttaa kuitenkin. Eli kyse on tietokoneestani ja sillä netistä katsotut videot.
Eli kone on ollut vähän pidempään auki ja olen surffailut ihan tavalliseen tapaan netissä ja välillä katsonut jotain videoitakin. Satunnaisena hetkenä kun olen menossa taas katsomaan jotain videota esimerkiksi youtubesta, niin video pyörii täysin normaalisti 6sekuntia ja tämän jälkeen äänet katoaa. Tämä tapahtuu siis aina 6sekunnin kohdalla ja kyseessä voi olla mikä tahansa "videopalvelu" netissä (youtube, katsomo, ruutu.fi, vimeo yms. yms.). Olen yrittänyt pohtia ja miettiä, että olisinko tehnyt jotain erityistä aina ennen kun videoita katsellessa käy näin, mutta en ole kyllä huomannut tehneeni koskaan mitään eritavalla tai poikkeavaa. Ongelma ratkeaa kun käynnistän koneen uudestaan, selaimen käynnistäminen ei riitä.

Onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa koskaan? Osaako joku ratkaista tämän ongelman? Jotain ehdotuksia edes?

Voiko mulla olla angiina vaikka ei mitään peitteitä olekaan nielurisoissa tms? Kurkku on nimittäin aivan helvetin kipeä, joka nielaisulla sattuu, kuumetta on vähäsen ja ne kaulassa olevat imusolmukkeet ovat turvonneet.

Voiko mulla olla angiina vaikka ei mitään peitteitä olekaan nielurisoissa tms? Kurkku on nimittäin aivan helvetin kipeä, joka nielaisulla sattuu, kuumetta on vähäsen ja ne kaulassa olevat imusolmukkeet ovat turvonneet.
Voi. Mulla oli, ja ei ollut edes turvonneet imusolmukkeet.

Terkkareilla on nykyään sellanen 5 min pikatesti, sillä selviää.

Palvelusajan lyhentäminen...

Mitenkä saisin palvelusajan puotettua 270 -> 180 vrk? Minut pakotettiin lääkintämieheksi, ja uskoin pääseväni takasi puolen vuoden mieheksi kusemalla lämäri kurssin. No näin ei kuitenkaan käynyt, vaan minusta tuli 9 kk jääkäri :/. Yksikön kapteenille yritin itkeä asiasta, mutta hän vain sanoi, että palvelusaika ei laske mihinkään, koska se on jo määrätty. Hän ehotti minulle kirjurin hommia, ja ne alkais nyt ihan kohta ja kestäs sinne 7. huhtikuuta jolloin 270/210 kotiutuu. Jos saisin jotenkin kepluteltua B:n paperit, niin putoiskohan palvelusaikani 180 vrk:hon? Jännä juttu on myös siinä, että yks tyyppi ei päässy AUK1 -> AUK2, ja hänestä tuli nyt kummiskin 180 mies :O. Tosin pari jannua kusi puolestaan C-kurssin siinä toivossa, että heistä tulis puolen vuoden miehiä, ja lopputuloksena vuoden tykkimiehiä, ja C-kurssille uudestaan ens helmikuussa 1/11 mukana :S.

Millä syillä sais muutettua kelpoisuusluokan A:sta -> B:ksi? Iteltä löytyy lättäjalat, ja ajoittain ongelmia penikoiden kanssa. Olen käynytkin niistä jo valittamassa, ja sain joskus B-kaudella tukipohjalliset, ja nyt kivut ovat hävinneet hierontojen, rasvojen ja tukipohjallisten avulla. Oisko toi kirjurin homma kummiskin niin kevyttä, että vaikka kelpoisuusluokka muuttuiskin, niin palvelusaika säilyisi?

Minua myös eräs skappari kusetti noissa valintahommissa. Kysyin häneltä, että voinko vaihtaa paikkaa jonkun kanssa, koska minulla oli kaveri, joka halusi lääkintämieheksi, ja pääsisin hänen tilalleen puolen vuoden jääkäriksi, mutta se yliluutnantti vain totesi, että se ei onnistu. Myöhemmin sain semmosta informaatioo, että sillein olisi voinut kait tehdä, että vaihtaa jonkun kanssa paikkoja eli tässä tapauksessa mä 6 kk jääkäriks ja kaveri 9 kk lämäriks.

Mitenkä paljon nämä diplomi-jääkärin paperit tulee myöhemmin haittaamaan elämääni mm. työnhaussa? Työnantaja varmaan ihmettelee kun sotilaspassissa on, että 9 kk kirjuri? Itelläki vähä semmone olo kokoajan, että idiootin leima on ohassa, ja olen tosiaankin töhö, sillä jos olisin tiennyt joutuvani 9 kk jääkäriksi, niin olisin kyllä mielummin ollut lämäri. Tuntuu, että olen epäonnistunut todella pahasti tän intin kanssa :S.

Pääsisinköhän minä jotenkin itse laittamaan jotain anomusta Prikaatin Komentajalle tai juttelemaan hänen kanssaan, sillä hän vain pystyisi armahtamaan palvelusaikani. Minulla tosiaan olisi mm. työpaikka tammikuulle, ja tarvitsisin rahaa, koska aloitan opiskelut ensi syksynä AMK:ssa?

Kiitoksia todella paljon kaikille vastanneille!

Pääset vähällä, se on lähtökohtasesti 362. Kyllä ne tietää ketkä koittaa luistaa ja ne jotka oikeesti ei vaan läpäse jotain kurssia. Ymmärrän kyllä, että se on perseestä joutua olemaan se 270 vasten tahtoaan, mut siel ei kelpaa selitykseksi "ei oo pakko jos ei haluu". Ainot oikea vaihtoehto taitaa olla vedota johonkin yrittäjyyteen / lainoihin / kakaraan tai vastaaavan.

Hommaa vaan ittes b-mieheks, niin pääset siivojaksi/päivystäjäksi 270vrk.

Palvelusaika on määrätty ja se on ja pysyy. Erityistapauksissa voidaan muuttaa, mutta mitkään kriteerit eivät teikäläisellä täyty. B:n paperit eivät aiheuta muutoksia palvelusaikaan.

Eipä ne suostunu sitä palvelusaikaa ainakaan mun kohdalla muuttamaan 362-->180 vaikka mulla todettiin välilevynpullistuma jossain 130 päivän kohdalla. En tiedä muiden mielipidettä, mutta mun mielestä melko naurettavaa ettei palvelusaikaa tollasessakaan tapauksessa muutettu. Intti vaihtu siis sivariin ellen onnistu vielä C:n papereita hommaamaan. Tietääkö muuten kukaan minkä tason lääkäri pitää olla, jotta voi C:n paperit määrätä(vai antaako ne vaan ehdotuksen mikä menee armeijassa jonkun lääkärin syyniin)? Ortopedi fyysisissä jutuissa ja psykologi henkisissä kenties?

Eipä ne suostunu sitä palvelusaikaa ainakaan mun kohdalla muuttamaan 362-->180 vaikka mulla todettiin välilevynpullistuma jossain 130 päivän kohdalla. En tiedä muiden mielipidettä, mutta mun mielestä melko naurettavaa ettei palvelusaikaa tollasessakaan tapauksessa muutettu. Intti vaihtu siis sivariin ellen onnistu vielä C:n papereita hommaamaan. Tietääkö muuten kukaan minkä tason lääkäri pitää olla, jotta voi C:n paperit määrätä(vai antaako ne vaan ehdotuksen mikä menee armeijassa jonkun lääkärin syyniin)? Ortopedi fyysisissä jutuissa ja psykologi henkisissä kenties?

En nyt aivan 100% varma ole, mutta joku taisi jossakin toisessa ketjussa puhua, että ne lääkärit vain ehdottaa sen palvelusluokan muuttamista ja sitten joku PV:n kaveri hyväksyy tai hylkää syyn.

Back
Ylös Bottom