Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Muistaako kukaan sarjaa jota esitettiin vuosi tai 2 sitten Discovery Channelilla, siinä kerrottiin erilaisista onnettomuuksista ja kuinka niistä selvittiin. Esim. pienlentokoneen putoaminen (1 henkilö) afrikkaan, jätkä nukkui yönsä lentokoneen vierellä ja yöllä heräsi kun leijona tai hyeena tai joku muu sellainen järsi jalkoja. Voisi warettaa (hyi hyi!) nuo jaksot kun vaan muistaisi tuon sarjan nimen.

Ei ole kumpikaan noista, olen katsonut noitakin. Siis tuo sarja perustui tositapahtumiin ja joka jaksossa oli joku henkilö kertomassa siitä kuinka selvisi. Ainut jakso mikä jäi mieleen oli juurikin tuo pienkoneen maahansyöksy afrikkaan.

Ei ole kumpikaan noista, olen katsonut noitakin. Siis tuo sarja perustui tositapahtumiin ja joka jaksossa oli joku henkilö kertomassa siitä kuinka selvisi. Ainut jakso mikä jäi mieleen oli juurikin tuo pienkoneen maahansyöksy afrikkaan.

Totahan mainostettiin Discoveryllä ihan justiinsa. Worst-case scenario oli nimi, jos oikein muistan.

eDit: Ei se tainu sekään olla. :D Pahoittelen...

Monta hiekanjyvää tarvitaan muodostamaan hiekkakasa?
Sorites-paradoksi

"Sorites-paradoksi (< kreik. σωρός, sōros, kasa, pino; adj. σωρίτης, sōritēs) tai Eubulideen paradoksi on kielellinen paradoksi, joka syntyy monien predikaattien epämääräisyydestä: emme osaa sanoa täsmällisesti missä vaiheessa jokin pienistä eroista kasautuva ominaisuus muuttuu toiseksi tai lakkaa olemasta.

Paradoksia kuvataan yleensä hiekkakasalla; paradoksi rakentuu siitä, mikä on hiekkakasa; kun meillä on olemassa hiekkakasa, ja otamme siitä yhden hiekanjyvän pois, se on yhä hiekkakasa, josta voimme ottaa hiekanjyvän ilman että se lakkaa olemasta hiekkakasa. Tätä jatkettaessa loputtomiin törmätään kuitenkin ristiriitaan, koska hiekkakasassa ei ole ääretöntä määrää hiekanjyväsiä. Pinoparadoksin voi rakentaa myös toiseen suuntaan; yksi hiekanjyvä ei ole hiekkakasa. Jos lisätään yhteen toinen jyvä, saadaan kaksi jyvää, mutta tämäkään ei ole vielä kasa. Jossain vaiheessa hiekanjyvät kuitenkin muodostavat kasan.
"

Mistä sikaniska syntyy? Geenit? Harjoittelu?

Tarvis saada jotain silmätippoja joilla kosteuttaa silmiä jos silmät sattuvat vähän kuivumaan piilolinssit päässä. Saako tällaisia optikkoliikkeistä vai pitääkö hakea apteekista?

Edit. Löytyy näköjään optikkoliikkeistä.

En osaa kyllä sanoa. Mä oon itse vain kerran testannut tota, kun olin kaverin matkassa erään telkkariohjelman kuvauksissa. Kuullut kyllä enemmänkin positiivista palautetta. Nyt saatan tosin käydä ostamassa ennen töihin menoa, joten voin kertoa kenties enemmän myöhemmin.

Joo no mä käyn kohta töiden jälkeen ostamassa itelleni tommosen. Tai ainakin kyselemässä apteekista tuosta. Tarvis vaan olla jotain riittoisaa ainetta kun tarvekin on pitkäkestoisempi. Mut kiitti vinkistä.

Kumman täytyy pitää huoli tehdyistä työtunneista esim. kahden vuoden takaa; työnantajan vai työntekijän? Eli jos työntekijä haluaa työtodistuksen, jossa on kaikki tehdyt työtunnit 2 vuoden takaa, niin pitääkö työntekijän itse ilmoittaa minä päivinä työskenteli aina 2 vuoden takaa, vai pitääkö työnantajalla olla työtunnit/työpäivät ylhäällä?

http://www.tyosuojelu.fi/fi/l20010055/616#6-7

7 §

Työtodistus

Työsuhteen päättyessä työntekijällä on oikeus saada pyynnöstään työnantajalta kirjallinen todistus työsuhteen kestosta ja työtehtävien laadusta. Työntekijän nimenomaisesta pyynnöstä todistuksessa on lisäksi mainittava työsuhteen päättymisen syy sekä arvio työntekijän työtaidosta ja käytöksestä. Työtodistuksesta ei saa ilmetä muuta kuin mitä sen sanamuodosta käy ilmi.

Työnantajalla on velvollisuus antaa työntekijälle työtodistus, jos sitä pyydetään 10 vuoden kuluessa työsuhteen päättymisestä. Todistusta työntekijän työtaidosta ja käytöksestä on kuitenkin pyydettävä viiden vuoden kuluessa työsuhteen päättymisestä.

Jos työsuhteen päättymisestä on kulunut yli 10 vuotta, työtodistus työsuhteen kestosta ja työtehtävien laadusta on annettava vain, jos siitä ei aiheudu työnantajalle kohtuutonta hankaluutta. Samoin edellytyksin työnantajan on annettava kadonneen tai turmeltuneen työtodistuksen tilalle uusi todistus.

Onko oikein sanottu?

"Jos erkkipappa haluaa käydä paskalla, on hänen mentävä vessaan."

Back
Ylös Bottom