Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Salilta olin lähdössä ja avaimet tipahti lavuaariin. :nolo: Pelästyin, että nyt ne lahos, mutta onneksi toimivat (vielä). Nykyään vielä nää avaimet muistuttaa enemmän Sveitsiläistä linkkuveistä, kuin autonavaimia.

Miten sykemittari laskee kalorikulutuksen?
Ketju aiheesta:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/archive/index.php?t-26042.html

Polarin kuntoilumittareissa OwnCal-laskenta huomioi käyttäjän sukupuolen, painon ja harjoittelusykkeen. Kalorilaskenta käynnistyy kun sykkeesi ylittää 100 lyöntiä minuutissa. Polarin juoksu- ja pyöräilymittareissa OwnCal-laskenta ottaa huomioon VO2max- ja HRmax- arvot sekä harjoittelusykkeen. Kalorilaskenta käynnistyy kun sykkeesi on 60% maksimisykkeestä tai 90 lyöntiä minuutissa kumpi tahansa on alhaisempi. Polar WM-mittareissa OwnCal-laskenta käynnistyy heti kun puet lähettimen yllesi ja aloitat harjoittelun.

Ketju aiheesta:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/archive/index.php?t-26042.html

Polarin kuntoilumittareissa OwnCal-laskenta huomioi käyttäjän sukupuolen, painon ja harjoittelusykkeen. Kalorilaskenta käynnistyy kun sykkeesi ylittää 100 lyöntiä minuutissa. Polarin juoksu- ja pyöräilymittareissa OwnCal-laskenta ottaa huomioon VO2max- ja HRmax- arvot sekä harjoittelusykkeen. Kalorilaskenta käynnistyy kun sykkeesi on 60% maksimisykkeestä tai 90 lyöntiä minuutissa kumpi tahansa on alhaisempi. Polar WM-mittareissa OwnCal-laskenta käynnistyy heti kun puet lähettimen yllesi ja aloitat harjoittelun.

Kiitti. Tämä auttoi ymmärtämään miksi joskus ei muka kulu ollenkaan kaloreita vaikka onkin liikkeessä...

Pyöräilin ja osuin aika kovassa vauhdissa kuusen oksaan, joka osui erityisen pahasti vasempaan silmääni. Nyt vasemman silmän näkötarkkuus (etenkin kauas katsottaessa) on heikentynyt, joten miten pitkään kestää että näkökykyni palautuu ennalleen? Ja sitten se tyhmä kysymys, voiko näön heikkeneminen olla pysyvää?

Ei, ajattelin ensin kysyä täällä että onko tilanne niin "vakava". Näyttää kuitenkin siltä, että näön tarkkuus on vähitellen palaamassa ennalleen.

Ei, ajattelin ensin kysyä täällä että onko tilanne niin "vakava". Näyttää kuitenkin siltä, että näön tarkkuus on vähitellen palaamassa ennalleen.

Silmähän korjaa itsensä hyvin nopeasti, mutta toisaalta näkö on niin tärkeä asia, että kyllä itse ainakin kävisin näyttämässä silmää kaiken varalta.

Silmähän korjaa itsensä hyvin nopeasti, mutta toisaalta näkö on niin tärkeä asia, että kyllä itse ainakin kävisin näyttämässä silmää kaiken varalta.

Näinpä. Ja voi olla et sinne on päässy pöpöjä, joiden varalta olis hyvä saada vaikka antibioottitipat. Eikös tommosissa tapauksissa voi ihan ensiavun puolelle kävellä?

Niin. Jos listataan syitä miksi itse olen nähnyt näön tarkkuuden muuttuvan tällin jälkeen..

1. sarveiskalvon naarmu, paranee muutamassa päivässä, ellei tulehdu
2. turvotus silmän ympärillä, paranee muutamassa päivässä
3. silmän sisuksiin vuotaa verta, saattaa parantua, ehkä ei
4. linssi silmän sisältä irtoaa, ei parane itsestään
jne

Joten on todella helppo sanoa, onko näön tarkkuuden heikentyminen vakava asia tai kauanko paraneminen kestää, saati jääkö pysyväksi. Ehkä, ehkä ei. Toivottavasti paranee pian ilman ongelmia.

No jotain tuon kaltaista vastausta toivoinkin, silmä tuntuu nyt jo paljon paremmalta ja luulen että sarveiskalvon naarmu oli vain kyseessä.

Back
Ylös Bottom