Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko vaarallista hengittää pari-kolme minuuttia noita spraymaalien höyryjä? Ainaki tuntuu et vähän huippais..
Näihin Li-ion akkuihin just viittasin, kun oletin, että niitä on ollut kaikissa puhelimissa jo iät ja ajat. Se on siis kokemukseni mukaan täyttä paskapuhetta, että niitä voi latailla miten tykkää. Ihan satavarmasti pysyy parempana kun päästää välillä tyhjäksi. Huomauttaisin kuitenkin, että puhelimen sammuminen itsestään ja syväpurku taitaa olla eri asioita. Toinen juttu on sitten vaikkapa autojen lyijyakut, jotka nauttii siitä kun niitä lataa koko ajan ja tyhjäksi päästäminen huonontaa varauskapasitettia.Riippuu muuten aika paljon akun tyypistä, osalle akuista syväpurku tekee hyvää, osalla se huonontaa varauskapasiteettia pysyvästi. Tuolta voi käydä syventymässä akkuteknologiaan -> http://gallia.kajak.fi/opmateriaalit/yleinen/honHar/ma/REG_Akku- ja paristotekniikat.pdf
ja ainakin omassa nokiassa on Li-ion akku ja se ei oikee syväpurkauksesta tykkää hyvää. Vanhassa puhelimessa oli NiMH akku ja se taas tykkää kun saa välillä syväpurkua.
Edit. eikä tietenkään jatkuva laturissa pitäminenkään tee hyvää, koska akun lämpötila on jatkuvasti korkeella ja se taas lyhentää akun elinikää
Päätä voi ruveta särkemään.
mulla on määräaikainen vuokrasopimus jouluun asti nykyisessä kämpässä mutta olisin muuttamassa aijemmin pois jos saa nykyisen vuokranantajan kanssa sovittua että voi muuttaa ilman ongelmia.
Eli kysymys kuuluu että minkälainen paperi kannattaisi laatia asiasta että näin on sovittua, onko netissä jotain pohjaa moiselle sopimukselle tjsp?
Kävin maanantaina keikalla ja ihmisiltä otettiin vesipulloista(ja kaikista muistakin pulloista) korkit pois. Miksi? Sen ymmärrän että kaikki nesteet kaadetaan pois, mutta miksi korkkeja ei voi jättää?
Työsuojelupiiri auttaa ilmaiseksi ilman liittoja.
"Työntekijälle on annettava kesäloma (24 arkipäivää) lomakautena 2.5.-30.9.
Talviloma (24 arkipäivää ylittävä osa) annetaan lomakauden jälkeen ennen seuraavan vuoden lomakauden alkua 1.10-30.4 välisenä aikana."
Tästä on täälläkin kysytty monesti ja varmasti monessa muussakin paikassa, mutta kysyn nyt vieläkin työnantajan ja itseni välisten erimielisyyksien takia. Eli:
Olen ollut kyseisessä puljussa töissä yhtäjaksoisesti tammikuusta -09. Nyt on kuitenkin epäselvyyttä lomapäivien määrässä. Työntantajan mielestä minulle kuuluu vain 24 lomapäivää, vaikka omasta mielestäni olen oikeutettu 30 lomapäivään, eli siis täyteen vuosilomaan.
Olen tuon 1.4.09 - 31.3.10 lomamääräytymiskauden ajan työskennellyt täysipäiväisenä ja jatkan edelleen samaan malliin.
Kumpi tässä nyt on oikeassa? Olisi kiva saada jonkun omakohtaisia kokemuksia, tai varmaa tietoa asiasta.