Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Facebookissa näyttäisi olevan pakkiksen väelle "Official Pakkotoisto.com‎" -fanisivut sekä "Pakkotoisto.com" -ryhmä.

Löytyykö niiden alta sellaista paikkaa, jossa pakkiksen väki esittelee halutessaan itsensä sekä omat pakkiksen nimimerkkinsä, jotta kasvot ja nimimerkit voisi yhdistää toisiinsa? Mulle ei ainakaan osunut silmään tällaista.

Eipä näy löytyvän. Käsittääkseni pitäisi aloittaa sinne "Keskustelut" osioon semmonen kerro-heti-kuka-olet-keskustelu.
Se onkin sitten ihan toinen juttu, että haluaako siihen kukaan osallistua:D

Minä olen ihan nyyppä erilaisten drinksujen suhteen, juonkin lähinnä kaljaa ja yhden tähden jallua.

Haluaisin kuitenkin tulla tunnetuksi menestyvänä seurapiirimiehenä, joten kertokaas jotain hyviä drinkkejä joita amatöörikin osaisi tehdä? Lähinnä siis illanistujaisia ajatellen, olisi kiva tarjota jotain muutakin kun olutta, varsinkin jos naisia on paikalla (teoreettista).

Eli klassisia, helppoja drinkkejä. Gin tonic on esim. yksi hyvä joka monelle myös maistuu.

Minä olen ihan nyyppä erilaisten drinksujen suhteen, juonkin lähinnä kaljaa ja yhden tähden jallua.

Haluaisin kuitenkin tulla tunnetuksi menestyvänä seurapiirimiehenä, joten kertokaas jotain hyviä drinkkejä joita amatöörikin osaisi tehdä? Lähinnä siis illanistujaisia ajatellen, olisi kiva tarjota jotain muutakin kun olutta, varsinkin jos naisia on paikalla (teoreettista).

Eli klassisia, helppoja drinkkejä. Gin tonic on esim. yksi hyvä joka monelle myös maistuu.

Pari klassikkoa ja helppoa drinksua. Sheikkerin jos omistat, niin on helpomapaa miksailla.

Mojito:
4 cl Rommia, eli siis blancoa.
2 cl Limemehu
2 tl Sokeri
10 cl Soodavesi
0,5-1 dl murskattua jäätä.
Rommi ja limemehu sekasin lisää jäät. Nakkaa sekaan sokeria ja jos löytyy niin mintunlehtiä 2-3 kpl per drinksu. Sitten lisää soodavesi ja kaada lasiin.

Cuba Libré
murskattua jäätä
kokista
rommia (blanco)
lime hedelmiä.
Ota tom collins lasi, muutkin kelpaa tietysti. Täytä jäämurskalla ja kaada lasiin 1,5 desiä kokista, 4 cl rommia. Sitten pilko lime ja purista mehu tonne drinkin sisään. Koristeeksi tohon voi laittaa limen slicen.

Long island ice tea, hyvää ja käy kuuppaan ku metrin halko.
Triple sec tai cointrea likööriä.
Kokista
Giniä
Vodkaa
Blanco rommia
Tequilaa
Limeä

Täytä lasi jäämurskalla ja lisää jokaista viunaa 2 cl. Purista limestä mehua joukkoon, sitten kaada niin paljon kokista lasiin kun vaan uppoaa.

Tossa nyt pari aika simppeliä, tosin osa noista tarvittavista aineksista on melko hinnakkaita.

Diamond-Earring-Diamond-Stud-61421.jpg

Korvakoru, jossa on samanlainen lukko kuin kuvassa, oli kasvanut tavallaan korvan sisään ja reikä alkoi mätiä. Onkohan miten yleistä? Korun pitäisi olla kirurginterästä, ja aikoinaan kun oli se ensimmäinen harjoituskoru niin siinä oli samanlainen lukko, mutta ei tullut mitään ongelmia. Eli meinaan vaan, että jos koru onkin valmistettu jostain epämääräisestä materiaalista, niin voiko aiheuttaa tuollaista?

Aattelin, että laitan nyt sitten vaan renkaan, vai kannattaako laittaa mitään vähään aikaan? Korva ei ole ainakaan yhtään kipeä.

Jos sinulla on ollut reikä pidempään, niin ei se tosiaan hetkessä umpeen kasva. Mutta ainakin tulehtuneiden napalävistyksen kanssa ohje on se, että korua ei pidä ottaa pois ja liiallista putsausta (etenkin voimakkailla aineilla) tulee välttää.

Kiitti vinkeistä! Lisää vaan vinkkejä jos tulee mieleen.

Olisi tarkoitus vähän panostaa tuohon viinapuoleen, minulla ne säilyy ihan hyvin, ei tosissaan tule viinaa juuri juotua. Mutta mieluusti tarjoaisin drinksuja aina kun joku tulee kylään.

Cuba libre
•Tummaa rommia
•Colaa
•Sitruuna/limettislaissi
•Jäitä

Mojito
•Vaaleaa rommia
•Jäämurskaa
•Soodavettä
•Mintunlehtiä, murskaa hieman niin irtoo makua
•Limettilohko, purista hieman mehua irti
•1rkl sokeria pohjalle

Caipiroska
•Pienen lasin pohjalle limelohkoja, murskaa niin että suurin osa mehusta irtoaa
•Päälle 2tl sokeria
•Jäämurskaa päälle ja lopuksi 4cl vodkaa, sekoita lusikalla

Siinä nyt muutama ihan perushelppo. Tässähän tuli ihan jano.

Jos sinulla on ollut reikä pidempään, niin ei se tosiaan hetkessä umpeen kasva. Mutta ainakin tulehtuneiden napalävistyksen kanssa ohje on se, että korua ei pidä ottaa pois ja liiallista putsausta (etenkin voimakkailla aineilla) tulee välttää.

Vuoden ollut reikä. Putsannut olen ainoastaan kun olen korua vaihtanut, eli 3 kertaa täs vuoden aikana :D Onko toi sit kuitenkin liian vähän? Kaveri neuvo ottamaan jatkossa saunaan/suihkuun mennessä pois, että puhdistuu reikä samalla. Mut eniten tosiaan ihmetyttää kuinka se lukko oli painunut tonne ihon sisään niin, että irrottaminen oli työn takana.

Vai onko sun korvalehti turvonnut siihen lukon ympärille? Tuskimpa sinne reikään vettä pääsee oli siinä koru tai ei. Ympäriltä voi pyyhkästä vaikka alkoholilla, koska siihen lukon kohtaan jää varmaan paskaa ajansaatossa. Tiedä sitten miten helposti se paska siitä ihosta menee läpi?

Vai onko sun korvalehti turvonnut siihen lukon ympärille? Tuskimpa sinne reikään vettä pääsee oli siinä koru tai ei. Ympäriltä voi pyyhkästä vaikka alkoholilla, koska siihen lukon kohtaan jää varmaan paskaa ajansaatossa. Tiedä sitten miten helposti se paska siitä ihosta menee läpi?

No voi olla toki et oli turvonnutkin koska noissa lukon rei'issä oli sitä märkinyttä ihoa, tommonen hieman repaleinen se iho on nyt siitä kohtaa. Ja ko. korua olin pitänyt korvassa noin kuukauden.

Soitin vuokravälitystoimistoon ja sovittiin että sieltä otetaan yhteyttä kunhan ovat tarkastaneet että mulla ei oo ollu minkäänlaisia maksuhäiriöitä. Tämä tapahtui keskiviikkona työpäivän ollessa lopuillaan, mietin vaan että kuinkakohan kauan tuollaisten tietojen saaminen kestää?

Pidin kämpän saamista jo lähes varmana ja keskiviikon jälkeen en asuntoa enää ole etsinyt. Nyt jännittää että menikö tämä sittenkin sivusuun vai olenko vain vähän kärsimätön.

Toi mojito toimii kyllä kesällä, eikä tarvii sen kummempia aineksia. Toi eka resepti oli vaan ihan päin seiniä. Samoin caipirosca on lienee ihan ok, ja ainakin tyttöjen makuun.

Jos tykkäät itse jallusta, niin sekin on yllättävän monikäyttöinen aines erilaisissa juomissa. Toimii kuumissa juomissa (tee, kahvi, kaakao), ihan shottina (joko livenä, tai esim. puolet ja puolet butterscotch -liköörin kanssa), pidennettynä loistavaa esim. pommacin tai ginger alen kanssa jne. Drinkkejäkin siitä saa monenlaista: tohon jallugingeriin murskaa vaikka hieman limeä joukkoon ja lisää jäitä, niin saa jo vähän ulkonäköäkin juomalle. Sit jos raaskit ostaa liköörejä himaan, niin esim. greippi- tai raparperiliköörin kanssa tulee hyvää jälkeä (mä oon käyttänyt de kuyperin sour grapefruit ja sour rhubarbia, mutta en tiedä, miten niitä saa alkosta). Tässä vaikka muutama, nimetä saat itse:

1. murskattua limeä, jäitä, pari senttiä jallua, pari senttiä raparperilikööriä, gingeriä pidennykseksi. Jos satut saamaan jostain hieman puolukkaa tai puolukkasiirappia, niin ihan pieni loraus sitä sekaan.

2. murskattua limeä, jäitä, pari senttiä jallua, pari senttiä greippilikööriä, jaffaa pidennykseksi.

3. jäitä, pari senttiä jallua, pari senttiä parfait amour -likööriä, sitruunamehua, spriteä. Ravistetaan.

Noita liköörejä voi koittaa korvata jollain vastaavanmakuisella, jos ei raaski hommata tai saa käsiinsä.

Sit kun itse olen maitojuomien suuri ystävä, niin niistäkin vois pari heittää:

Perus valkovenäläinen: pari senttiä vodkaa, pari senttiä kahvilikööriä, jäitä ja maitoa. Alkosta saa helmen kahvilikööriä, joka hakkaa monessa kuppilassa olevan de kyuperin vastaavan minusta ihan sata nolla. Se oli muistaakseni vielä ihan ilmaista, tyyliin vajaan 6€/puteli. Sit ton vodkan voi korvata esim. minttuviinalla tai jaloviinalla, ja edelleen tulee hyvää.

Tiikerimaito: paljon jäitä, neljä senttiä licor 43:sta (kallista, mutta pirun hyvä aines juomiin), maitoa ja liraus appelsiinimehua. Saat tiikerijäätelön makuisen juoman.

Tähän sä tuskin tulet hommaamaan aineksia, mutta heitetään nyt kuriositeettina, koska on kanssa pirun hyvää: jäitä, pari senttiä avernaa (olikohan italialainen yrttiviina), pari senttiä butterscotch -likööriä ja maitoa.

Lopuksi vielä yksi, jolla teet tyttöihin vaikutuksen.

Cosmopolitan:

Juoma tulis oikeaoppisesti jäähdytettyyn coctail -lasiin, mutta kotona ota joku jalallinen hienompi lasi, ja pistä siihen jäitä valmistuksen ajaksi. Jäät veks ennen kuin juoma kaadetaan lasiin. Pistät shakeriin tai korvikkeeseen jäitä, 2cl vodkaa, 2 cl cointreauta tai triple secciä, 2 cl limemehua ja 8 cl karpalomehua. Ravistetaan, että juoman pinnalle muodostuu vaahto, ja kaadetaan lasiin niin, ettei jäät shakerista tule mukana. Sit vaan kylkeen kiehnäämään.

edit. ah, kun ton gin tonicin mainitsit, niin pakko vielä jatkaa vähän. Hommaa kunnon giniä. Halvemmissa on usein epämiellyttävä, pistävä maku. Beefeater, Bombay ja Hendrick's suositeltavia. GT:kin saa ihan uutta makua kunnollisella ginillä. Giniä voi myös pidentää esim. karpalomehulla, ja hyvää tulee. Sit vielä klassinen collinssi ginistä, eli Tom Collins. Mitat voi olla vähän sinne päin, mutta kuitenkin: 4cl giniä, 2 cl sitruunamehua, 1 cl sokerilientä (kikkaile jotenkin himassa), pidennetään soodalla. Valmistus ravistamalla (ravistaminen tulee noin yleisesti siitä, kun juomassa on hedelmämehua mukana). Koristeeksi coctail -kirsikka :D Ja taas on tytöt lääpällään.

Toi mojito toimii kyllä kesällä, eikä tarvii sen kummempia aineksia. Toi eka resepti oli vaan ihan päin seiniä
Korjaan itseäni, eli luin vaan päin p*rsettä.

Sanotaan nyt vielä sit samaan hengenvetoon, ettei noita pidennyksiä kannata sen enempää ruveta mittailemaan. Siinä menee vaan turhaan aikaa. Maistamalla paras.

Mikä on tällä hetkellä maailman toiseksi suosituin FPS ?

Cooper: -Näin kesäsellä tekase jäätelödrinksuja, toimii. Eli esim. kermajäätelöä, pakaste mustikoita, tilkka hunajaa, loraus maitoa ja tummaa rommia. Tehosekottimella sekasin pirtelöksi ja se on siinä. Siitä vain vaihtelee hetelmiä ja viinoja keskenään samalla tyylillä, niin oikeen makosia liejuja saa aikaseksi väkistenkin.

Eipä näy löytyvän. Käsittääkseni pitäisi aloittaa sinne "Keskustelut" osioon semmonen kerro-heti-kuka-olet-keskustelu.
Se onkin sitten ihan toinen juttu, että haluaako siihen kukaan osallistua:D

Niinpä. Ihan ymmärrettävää, että jotkut haluavat suojella yksityisyyttään.Kyselin tätä, kun huomasin, että erään toisen keskustelupalstan tyyppejä oli esittäytynyt tällä tavoin FB:n puolella eräässä ryhmässä.

Niinpä. Ihan ymmärrettävää, että jotkut haluavat suojella yksityisyyttään.Kyselin tätä, kun huomasin, että erään toisen keskustelupalstan tyyppejä oli esittäytynyt tällä tavoin FB:n puolella eräässä ryhmässä.

Jep. Ja mä voisin kyllä Anonymitylle esittäytyä ihan anytime....:whip:

Noniin...krhm krhm...takas niihin tyhmiin kysymyksiin:jahas:

No voi olla toki et oli turvonnutkin koska noissa lukon rei'issä oli sitä märkinyttä ihoa, tommonen hieman repaleinen se iho on nyt siitä kohtaa. Ja ko. korua olin pitänyt korvassa noin kuukauden.
Hoito-ohje:
laita siihen koru jota voi pyörittää läpi = banaani tai rengas, kirurginterästä tai kultaa. Pese sebamedillä ja haalealla vedellä pari kertaa päivässä ja pyörittele rengasta edestakaisin pestessäsi. Septidiniä voi myös laittaa. Ja kaikki koskeminen vain puhtain käsin. Alle viikossa tulee kuntoon.

Nappi, oli se mistä materiaalista vaan tehty, saattaa aiheuttaa tulehduksia kun se hautoo. Kuten itsekin huomasit, on iho rikki napin takaa kun ei pääse näillä ilmoilla kuivumaan.

Long island ice tea toimii loistavasti kun ottaa kaljatuopin, heittää jäät, viinaat ja eineet sekaan ja korvaa colan ananasmehulla.

Back
Ylös Bottom