Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Saako intissä oleilessa mitään muuta "avustusta", kuin sen ettäh mun kämpän vuokra maksetaan?

Tuli vaan mieleen, kun mulla on tämä vuokrakämppä ja inttiin menen heinäkuussa, niin milläköhän mä maksan internet liittymän / muonat viikonloppuisin :D?

Säästöjä ei ole :david:

Varmaan pitää lopettaa kaikki vitun nettisopimukset yms., ankeet lomat tulossa, jos pitää pärjätä puurolla ja lueskella kirjoja..

FFFFFFUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Elikkä olen nyt hommanut Nokia 5230 puhelimen. Voinko saada Suomesta takakuoren missä on paikka sille stylus-kynälle. Vakionahan tossa on se plektrahomma. Ebayssa myytiin noita kuoria mutta sieltä en mielellään tilaisi.

Mä olen siinä käsityksessä, että noi kesätuet on jo nimensäkin mukaan sidottu noihin kesällä suoritettuihin kursseihin. Periaatteessahan samalla tavalla opintotukilautakuntaa ei hirveästi kiinnosta kesän ulkopuolellakaan, että oletko päässyt kursseja läpi vai et, mikäli opintopistemäärä ei tarkastelujaksolla ole täyttynyt.

Onhan näissä takaisinperintäpäätöksissä ja/tai tukien lakkauttamispäätöksissä mahdollisuus vastineeseen, mutta kokemuksestakin tiedän, että perusteiden tulee olla aika painavat ennen kuin normaalista käytännöstä poiketaan. Lisäksi yleensähän kursseista hylsyn saamisesta voi syyttää vain omaa saamattomuuttaan.

.

Itte ainakin nostin opintotuet yheltä kesältä kokonaisuudessaan ja olin samalla duunissa. Enkä käyny kurssin kurssia. Mitään eivät kyselleet eikä mistään mitään oo koskaan kuulunutkaan. Tän jälkeen sit joskus myöhemmin vaihdoin koulua ja paikkakuntaa mut aika hyvin noi olis rullaillu. Jos viiteen vuoteen sykkii koulun läpi niin voipi joka kesä nostella ne tuet sieltä haisemasta kun ei noilla kesäduunien rahoilla juhlita ja käytännön ilmasta rahaa. Pitää sit tarkkailla noita tulorajoja ettei joudu palauttelemaan, mut ei luultavasti ole ensimmäisen parin opintovuoden ongelma se.

edit: Toki mulla oli joku hassu kurssi sinne merkattu että kävisin.

Saako intissä oleilessa mitään muuta "avustusta", kuin sen ettäh mun kämpän vuokra maksetaan?

Tuli vaan mieleen, kun mulla on tämä vuokrakämppä ja inttiin menen heinäkuussa, niin milläköhän mä maksan internet liittymän / muonat viikonloppuisin :D?[/SIZE]

Varo ettei lähe kämppä ja tavarat liitoon inttiaikana :)

Tarvitseeko yliopisto-opiskelija välttämättä kannettavan tietokoneen luentoja yms varten vai pärjääkö ihan kynä+paperi yhdistelmällä ja kotona pöytäkoneella puhtaaksikirjottamisella yhtä hyvin?

Elksu sanoi:
Tarvitseeko yliopisto-opiskelija välttämättä kannettavan tietokoneen luentoja yms varten vai pärjääkö ihan kynä+paperi yhdistelmällä ja kotona pöytäkoneella puhtaaksikirjottamisella yhtä hyvin?
No ei tarvitse ja mikä hemmetin puhtaaksikirjoitus. :O Ne muistiinpanot on sua itteäs varten että voit olla tekemättäkin niitä.

No ei tarvitse ja mikä hemmetin puhtaaksikirjoitus. :O Ne muistiinpanot on sua itteäs varten että voit olla tekemättäkin niitä.

No se puhtaaksikirjotus että kuka muka haluaa säilyttää helvetinmoista muistiinpanopaperipinoa kotonaan, jonka seasta ei sitten myöhemmin löydä yhtään mitään. Paljon helpompi laittaa koneelle. Ja luennolla on muutenkin aika kiirus kirjottaa niin käsiala saattaa kärsiä aika paljon eikä myöhemmin saa selvää.

No se puhtaaksikirjotus että kuka muka haluaa säilyttää helvetinmoista muistiinpanopaperipinoa kotonaan, jonka seasta ei sitten myöhemmin löydä yhtään mitään. Paljon helpompi laittaa koneelle. Ja luennolla on muutenkin aika kiirus kirjottaa niin käsiala saattaa kärsiä aika paljon eikä myöhemmin saa selvää.

No ei kai niitä papereita nyt hirveän paljon myöhemmin tarvikaan mistään löytää. Luulis että riittää kun pysyvät kurssin ajan tallella.

Elikkä olen nyt hommanut Nokia 5230 puhelimen. Voinko saada Suomesta takakuoren missä on paikka sille stylus-kynälle. Vakionahan tossa on se plektrahomma. Ebayssa myytiin noita kuoria mutta sieltä en mielellään tilaisi.
Unohda koko juttu. Itsekin katselin noita silloin kun samaisen luurin hommasin ja nyt parin kuukauden jälkeen ei ole käynyt mielessäkään. Ei sitä tarvitse, vaikka aluksi saattaa tuntua kätevältä. Meitsi hakkailee tota ihan vaan nakkisormilla ja hyvin homma toimii. Veikkaanpa, että vaikka sellainen stylus-kuori olisi tullut hommattua, ei sitä kynää tulisi enää käytettyä.

Merkitsevät numerot? En muista ymmärsinkö aikoinaan koulussa logiikan, mutta mielestäni järjenvastaista, että desimaaliluvun alussa olevat ja kokonaisluvun lopussa olevat numerot eivät ole merkitseviä.

Niin, noiden numeroiden pitää lisäksi olla nollia. Tavallaanhan ne eivät ole merkitseviä vaan ilmaisevat ainoastaan suuruusluokkaa. Merkitsevillä numeroita tarvittiin muistaakseni, kun pyöristetään jonkun laskutoimituksen vastausta. Mites se menikään, niin monta merkitsevää numeroa vastaukseen, kun oli epätarkimmassa tekijässä. Eli 12 x 12 ei olekaan 144 vaan 140...

Semmoinen Suomalainen hevi-bändi kuin: 'Brother Firetribe'.
Sehän tarkoittaa suoraan käännettynä että: Veli Paloheimo.

Aikoinaanhan oli tenniksenpelaaja nimeltä Veli Paloheimo.
Onko tämä sattumaa vai tarkoituksellinen pieni sanaleikki?

Semmoinen Suomalainen hevi-bändi kuin: 'Brother Firetribe'.
Sehän tarkoittaa suoraan käännettynä että: Veli Paloheimo.

Aikoinaanhan oli tenniksenpelaaja nimeltä Veli Paloheimo.
Onko tämä sattumaa vai tarkoituksellinen pieni sanaleikki?

Tarkoituksella.

Back
Ylös Bottom