Voidaanko intissä pakottaa johtajakoulutukseen, vaikka ei siis missään tapauksessa tahtois? Ei millään kiinnostais olla siellä puolta vuotta enempää. Löytyy kuitenkin sen verran hyvä fyysinen kunto, että vähän pelkään niitten ehdottavan tota koulutusta. Vai luulenko ittestäni liikaa? :D
Ja vielä tuohon inttihommaan..
Niin kun joku aiemminkin sanoi, työ- tai opiskelupaikka on hyvä syy päästä kuudella kuukaudella.
Tuo pakottaminen on vähän paikkakohtaista ja riippuu paljon omasta saapumiserästä, että millaista ainesta siinä on. Jos on paljon hyviä halukkaita jatkoon niin eipä siellä paljon "pakoteta" ei-halukkaita. Vastaus kysymykseen: se on mahdollista, että pakotetaan.
Olin itse hieman vastaavassa tilanteessa ja ei puhettakaan, että luonto antanu periksi alkaa perseilemään. Aloitin heinäkuussa ja sanoin hyvissä ajoin, että työpaikka odottaa vuodenvaihteessa. Sitten kun RUK/AUK-valinnat oli käsillä niin alkoi kova suostuttelu, joidenkin skappareitten puolelta ei-niin-hienovarainenkaan tyyliin "kyllä sinä sinne vielä menet".
Sitten eräänä perjantaiaamuna luti (Luutnantti Tikkala Keuruulla, äijistä äijin ja pätevin upseeri, jonka kanssa sai kunnian olla tekemisissä

) pyysi juttusille ja juteltiin aiheesta ja vähän aiheen ulkopuolelta, elämästä yleensäkin. Sanoi lopuksi, että mieti viikonlopun yli ja päätös maanantaina.
Vuoden keikkahan siitä sitten tuli

Kyllähän palo- ja pelastusala kiinnosti muutenkin ja valm.ryhmän tuomat vapaudet, reissut yms. teki siitä vuodesta niin mukavan, että olen iloinen että päätin jäädä.
Vähän karkasi aiheesta, mutta pointti oli se, että ei se tarkoita automaattisesti pakottamista jäämään vaikka kaikesta mahdollisesta vetääkin kiitettävät. Kannattaa haistella vähän tilannetta ja jos puoli vuotta haluat olla, niin sanot vaan alusta asti perustelut miksi niin on. Jokaisella on tietysti omat mielenkiinnot ja suunnitelmat, mutta en itse ainakaan olisi sen puolen vuoden aikana saanut mitään niin merkittävää aikaan, että se olisi ollut parempi vaihtoehto.