Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksei YouTube toimi? Siinä missä pitäisi näkyä video, on vain tyhjää mustaa ja sen vieressä oikealla missä on rivi muita vaihtoehtoja ei näy kuin raamit vaikka pitäisi olla kuva videosta. Muutenkin se on hidastunut. Joku päivitys mistä ei ole mainittu? Vai onko tullut kirjautumispakko? Myöskään missään ei näy mun kirjautumistakaan. Normaalisti oikeassa ylälaidassa lukee "Hello (käyttäjänimi)" ja sekin on hävinnyt.

Vitun YouTube

Näkeeks facebookissa kirjautuneet onko esim. henkilö x parisuhteessa/sinkku, vaikka x ei olisi omalla kaverilistalla?

Näkeeks facebookissa kirjautuneet onko esim. henkilö x parisuhteessa/sinkku, vaikka x ei olisi omalla kaverilistalla?

Riippuu miten henkilö on piilottanut profiilinsa. Joko yksityistänyt tai julkistanut.

Autoon tekemässä saattovaloja viiveaika esim 30 sek.
1 W ledi
Jännite 12 V

Minkä kokoinen kondensaattori väliin jotta jaksaa polttaa LEDiä 30 sek?

Teho/Ajalla= 33 mF Mistä kapasitanssi/faradi koostuu, onko oikea kaava laskuun?

1 W ledi
Jännite 12 V

En tiedä tarkalleen, minkälainen piiri on kyseessä, mutta jos mietitään sähköfysiikan kaavoja unohtaen kaikki häviöt (kuten jännitelähteen sisäinen resistanssi, johtinten resistanssi) JA olettaen, että tuo kondensaattori on ainoa merkittävä komponentti piirissä (eli jännitelähteen tuottama jännite menee likimain kokonaan kondensaattorin jännitehäviöksi) niin: P=UI=12 V*delta q/delta t=12V*delta q/30s=1W. Varauksen muutos delta q=1 W/12 V *30s=2.5C. Kapasitanssi C=q/U=2.5C/12V=pyöristettynä 208 mF. Mielestäni jota kuinkin näin. Huomautan edelleen, että tässä on tehty rankkoja oletuksia, todellisuudessa häviöitä on aina, joten tuollaisella kondensaattorilla ei ihan 30 s päästä (jos haluat minimi 30 s niin pitää olla isompi kapasitanssi), ja jos piiristä löytyy muita komponenttia, jotka aiheuttavat jännitehäviötä, niin ne pitäisi ottaa huomioon, jolloin tämä lasku saattaa olla täysin väärässä. Tosin huomautan, että tämä saattaa olla joka tapauksessa väärin :D

Mulle tulee kaksi asiaa mieleen. Toinen on raudanpuute ja toinen on yläkropan (rintalihakset, yläselän lihakset) lihasten jumi. Jos yläkroppa on jumissa, tulee mullekin tuota haukkomisefektiä, kun ei vaan saa tarpeeksi happea. Venyttely auttaa. Raudanpuutteeseen tietysti rauta.

TJAAHAS. en menny lääkärii mut nyt pari vko myöhemmin ni on rinnanympärykseen tullu 10cm lisää :D eli kasvamine sattuu! :) ilmeisesti tämä kaikki olikin vaan kasvua hohoh :))

Jos mulla on about parin tonnin auto ja saan oletettavasti säästettyä 7kk työaikanani n. 5000e, eli mulla ois tossa joulukuussa 7000e (pyöristettynä, en tiiä paljonko autosta saa). Mutta oletetaan että saisin säästettyä 5000e tossa 7kk aikana. Jos haluaisin ostaa noilla rahoilla vaikka 6500e:lla auton ja mieluummin ennen sitä joulukuuta, millä tavalla se kannattais maksaa? Jollain autokaupan osamaksulla ja antaa käsirahana oma auto vaihdossa? Ottaa joku laina ja laittaa mutsi takaamaan ku ei ne mulle sitä myöntäis? Kertokaa nytten ku en tiiä yhtään miten tekisin tuon:(

Jos mulla on about parin tonnin auto ja saan oletettavasti säästettyä 7kk työaikanani n. 5000e, eli mulla ois tossa joulukuussa 7000e (pyöristettynä, en tiiä paljonko autosta saa). Mutta oletetaan että saisin säästettyä 5000e tossa 7kk aikana. Jos haluaisin ostaa noilla rahoilla vaikka 6500e:lla auton ja mieluummin ennen sitä joulukuuta, millä tavalla se kannattais maksaa? Jollain autokaupan osamaksulla ja antaa käsirahana oma auto vaihdossa? Ottaa joku laina ja laittaa mutsi takaamaan ku ei ne mulle sitä myöntäis? Kertokaa nytten ku en tiiä yhtään miten tekisin tuon:(

Meinasit kaikki säästämäs rahat pistää autoon? Kannattaiskohan miettiä vielä.

Meinasit kaikki säästämäs rahat pistää autoon? Kannattaiskohan miettiä vielä.

Kiva että huolehdit mutta siitä nyt ei ollu kyse ja kyllä mulle jää muutenkin rahaa, tossa oli kyse mun säästöistä autoa varten:) Summat ois voinu olla vaikka 6000e ja 3500e, ei sillä oo väliä.

1 W ledi
Jännite 12 V

Hae/tilaa biltemasta SISÄVALON VIIVEKYTKIN
Tuotenro
39724
pitää valon päällä 15s ja maksaa 5€

Onko kellään Hong Kongista ostettuun henkilövaakaan käyttöohjetta tallella tai muuten vain tietää? Nimittäin vaaka näyttää ilman kuormaakin 2.2kg. Ilmeisesti pitäisi suorittaa kalibrointi, patterinirrotusta olen jo koittanut. Takana on jumpperi, jonka yhdistämällä näyttöön tulee ensin 50kg, sitten 100kg ja 150kg. Tarkoittaako tuo, että täytyisi tuon painoinen esine laittaa vaa'an päälle? Näyttääköhän tuo likimain oikeaa, kunhan vähentää tuon 2.2kg?

Itsellä olisi samanlainen projekti mielessä, mutta lyhyille valoille. Autossa on jälkiasennus Xenonit, pystyyköhän tuolla vekottimella homman toteuttamaan ja mihin/mistä kohtaa pitää hälyttimeltä johdot vetää.

Edit: tämä siis topin viestiin

Jos sulle ei lainaa myönnetä, niin ei rahoitusyhtiökään varmaan myönnä. Varsinkin tollasiin muutaman tonnin kulutusluottoihin ei oikein takaajatkaan auta jos ei perusasiat (tulot, ikä, luottotiedot) ole kunnossa. Ja auto kannattaa tietysti myydä ite. Varsinkin jotain parin tonnin pommeja eivät autokaupat vaihdosa hirveästi kelpuuttele ja jos kelpuuttavat, niin niin huonoon hintaan ettei välttis käsirahaksikaan riitä.

Haluun aloittaa telinevoimistelun (siis esim. aikuisten telinevoimistelu tms). Mistä löydän aikoja ja paikkoja? Google ei kertonut tyhmälle. :(

Mistä päin olet?

Ainakin Lahdessa voi käsittääkseni käydä siellä Mustakallion tunnelissa olevassa väestönsuojassa harjoittelemassa telinevoimistelua ihan aikuisiälläkin kuulumatta mihinkään seuraan.

Ja Stadissa jonkunlaisia telineitä löytyy ainakin Kisahallista. Tiedä sitten miten sinne pääsee jos ei kuulu mihinkään seuraan...

Jos ostan visa electronilla esim itunesista jotain, otetaanko tämä summa suoraan tililtäni,
vai tuleeko minulle erillistä laskua joka on maksettava?

Back
Ylös Bottom